Nikon d300 met vegen achter glaasje?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Nicolai

Bericht door Nicolai » ma aug 04 2008 10:11 pm

Aha dat is goed om te horen. In de goeie zin van het woord.
Hebben ze je wel geholpen?
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Laat je het me nog even weten wat ze gaan doen?

Ferry72

Bericht door Ferry72 » ma aug 04 2008 10:14 pm

Ale, hoe moet ik me dat voorstellen?
Heb je er een afbeelding van?

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma aug 04 2008 10:21 pm

Ferry72 schreef:Ale, hoe moet ik me dat voorstellen?
Heb je er een afbeelding van?
Zie hier
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Ferry72

Bericht door Ferry72 » ma aug 04 2008 11:11 pm

Bedankt.
Ik ga er ook twee bestellen. Één voor de D200 en één voor de D300.

spike_l

Bericht door spike_l » di aug 05 2008 11:01 am

Hmmm lijkt me ook wel handig... Maar dit helpt natuurlijk niet tegen electro magnetisch straling!
Zit dit glaasje echt goed op je schermpje? Dus dat er ook geen zand en dergelijke tussen kan komen?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di aug 05 2008 11:25 am

Dat kan alleen als jij het schermpje er opplakt als er al zand of ander vuil op het scherm zit!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

spike_l

Bericht door spike_l » di aug 05 2008 12:08 pm

Citaat: "specificaties ! protector 0,5mm dun glas opgebouwd uit 6 lagen. Tegen hoge druk bestand ; 4kgs(9lbs)/CM Hoge transparantie Helder en contrast vol beeld. Krasbestendig met speciale coating wat UV straling tegen gaat zodat lcd scherm beschermd blijft. Makkelijk te monteren en te demonteren zonder LCD te beschadigen. Beschermd je LCD tegen stof en vloeistof e.d. 100% protector "

Er staat "makkelijk te monteren EN demonteren" dus ik dacht dat ie er niet opgeplakt werd... Dat het zo'n zelfde constructie was als het plastic beschermkapje wat er nu op zit...

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » di aug 05 2008 1:10 pm

Ik heb de GGS ook, ik weet niet of het een echte of een neppert is, maar heb hem voor de helft uit HongKong laten komen via E-bay.

Er zit rondom een heel dunne plakrand. Het glas sluit dus helemaal af.
Als je ervoor zorgt dat je glas van de camera 100% schoon is en je zit niet met je vette vingers op het GGS glas, dan heb je een perfecte schone verwijderbare oplossing.

Ook voor je LCD bovenop de camera heb je zo een GGS glaasje, zit in dezelfde verpakking.

Ik vind het een perfecte oplossing.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

monteur

Bericht door monteur » vr aug 15 2008 5:57 pm

Leuk deze mooie beschermtip. :) Maar heeft er nu al iemand kennis over het hoe en waarom en vooral oplossing voor de "vegen"? :cry: Mijn D300 heeft er ook last van. Alleen bij vol zonlicht of andere spiegelingen. In schaduw of duister is alles perfect.

Nicolai

Bericht door Nicolai » za aug 16 2008 10:21 am

Hallo monteur,
Ik weet ook niet precies wat het is. Maar mijn camera is opgestuurd naar nikon. En ben hem volgens de fotozaak nu 4 tot 6 weken kwijt.
Ik ben heel benieuwd wat het is. Misschien repareren ze hem maar misschien ook niet. Ik vind het wel heel raar. Als ik meer hoor zal ik een berichtje plaatsen over het hoe en wat.
Groet

monteur

Bericht door monteur » za aug 16 2008 5:33 pm

Zou ik erg op prijs stellen. Kan ik de mijne ook laten repareren en daarna die GGS ramen erop.

Nicolai

d300 met vegen achter glaasje ga ik morgen ophalen

Bericht door Nicolai » di aug 19 2008 10:27 pm

Hallo morgen ga ik de d300 ophalen nadat ik hem heb op laten sturen naar nikon. Ben benieuwd!! Zal morgen precies uitleggen wat er nou precies aan de hand is en hoe ze het hebben gemaakt.
In ieder geval is het wel snel want ik zou mijn camera 4 tot 6 weken kwijt zijn en nu heb ik hem al na ongeveer twee weken terug :)

Groet

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » wo aug 20 2008 4:41 pm

En??? wat is de schade en wat is er aan gedaan?
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Nicolai

De schade is hetzelfde maar dan anders!!

Bericht door Nicolai » wo aug 20 2008 10:32 pm

Snel ging ik naar de fotozaak om mijn d300 weer terug te halen.
Er zaten vegen achter het glaasje en deze hebben ze schoongemaakt.
In de winkel kon ik ook echt niets zien. Maar eenmaal thuisgekomen hadden de vegen een ander patroon :shock: Ik baal nu dus echt. En overweeg om niet terug te gaan. Ben ik weer mijn camera kwijt (ook al is het nu dan twee weken, maar hoe lang gaan we door!!).
De vegen hebben zij wegeveegd en dit is denk ik snel gedaan want nu heb ik weer vegen maar met een minder storend effect.
Ik vond het het opsturen in principe niet waard. Het scherm is niet kapot maar gewoon smerig (achter glas) en dit is onder de garantie 'gemaakt'.
Heel vreemd maar ik ben er eigenlijk niets mee opgeschoten.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Succe :D

Groet

Ferry72

Bericht door Ferry72 » wo aug 20 2008 10:55 pm

Toch weer terugsturen.
Voor dat geld moet het toch goed zijn ???!!!
Vraag om een vervangtoestel, eventueel.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”