Hockey seizoen 2008 gestart (jeugd).

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » zo aug 31 2008 7:35 am

ik zou dit..... je zou de volgende keer dat ...... ik denk dat je beter zus.....
Beetje onzin.
Geographic heeft zijn fotos gepost en laat ons zien hoe HIJ het gedaan heeft. je kunt ze mooi of slecht vinden.

Ik vind ze top.
Heerlijke overzichtsfoto's en fijn om naar te kijken.
Elke foto is een klein verhaaltje op zich.
Kijk maar naar die smoeltjes : die spreken boekdelen.

Je kan trots zijn op de foto's EN je dochtertje !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Frederix

Bericht door Frederix » zo aug 31 2008 10:12 am

Matthieu schreef:ik zou dit..... je zou de volgende keer dat ...... ik denk dat je beter zus.....
Beetje onzin.
Geographic heeft zijn fotos gepost en laat ons zien hoe HIJ het gedaan heeft. je kunt ze mooi of slecht vinden.
Onzin, hoezo??? (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10)

Ik mag toch wel aangeven hoe IK er tegen aankijk? Misschien breng ik hem wel op een idee. Bij sommige posters is dat inderdaad het geval, bij Geographic dus niet omdat hij dit bewust zo heeft gedaan. Dat is toch prima?

Wat is nu eigenlijk jouw probleem, ik begrijp het echt niet. :shock:

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » zo aug 31 2008 10:57 am

Frederix schreef:
Matthieu schreef:ik zou dit..... je zou de volgende keer dat ...... ik denk dat je beter zus.....
Beetje onzin.

Ik mag toch wel aangeven hoe IK er tegen aankijk? Misschien breng ik hem wel op een idee. Bij sommige posters is dat inderdaad het geval, bij Geographic dus niet omdat hij dit bewust zo heeft gedaan. Dat is toch prima?

Je voelt je kennelijk aangesproken en ik heb geen rpobleem hoor.
Toch is het niet de intentie geweest om op iemand te spelen.
Wilde alleen maar zeggen dat het soms ook wel eens fijn is om alleen te kijken zonder direct goed bedoelde commentaren en visies te geven, die dan vaak ook nog uitmonden in discussies die niet over de foto's gaan.
Niets van aantrekken fred. gewoon fotootjes kijken :) even goede vrienden
Doe maar net of mijn berichtje niet geplaatst is
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » zo aug 31 2008 11:07 am

Matthieu schreef: Doe maar net of mijn berichtje niet geplaatst is
da's wel erg makkelijk.... het doel van foto's plaatsen hier is volgens mij hoe anderen er tegenaan kijken en het eventueel anders zouden doen. Als poster kun je je daar dan vervolgens wel/niet (doorhalen wat niet van toepassing is) van aantrekken.

ps: helaas volledig off-topic ;)

ajuus
emiel

Frederix

Bericht door Frederix » zo aug 31 2008 11:30 am

Matthieu schreef:
Frederix schreef:
Beetje onzin.

Je voelt je kennelijk aangesproken en ik heb geen rpobleem hoor.
Toch is het niet de intentie geweest om op iemand te spelen.
Wilde alleen maar zeggen dat het soms ook wel eens fijn is om alleen te kijken zonder direct goed bedoelde commentaren en visies te geven, die dan vaak ook nog uitmonden in discussies die niet over de foto's gaan.
Niets van aantrekken fred. gewoon fotootjes kijken :) even goede vrienden
Doe maar net of mijn berichtje niet geplaatst is
[offtopic]Plaatsen van foto's op dit forum kán reacties losmaken, ook anders dan "oh wat mooi, wat goed" e.d. Ik heb niet de indruk dat Geographic mijn reactie vervelend vind. Hij is het er niet mee eens, dat is zijn goed recht en ik vind dat op mijn beurt niet vervelend.

Jouw berichtje is wél geplaatst, ik reageer daar andermaal op (voor de laatste keer overigens)[/offtopic]

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » zo aug 31 2008 12:03 pm

@Frederix: ik weet dat je het goed bedoeld en ik ga wel eens wat proberen.
Het zal niet mee vallen om alleen de snel bewegende bal of stick vast te leggen want zoals Ruudje al aangaf "alles beweegt".
@Ruudje: Yep, time flies.
@rovinge: Thanks
@ALE: dank
@V70ORD5: Yep met de AF-S 80-200 F2.8, zonder converter (heb je er soms nog 1 in de aanbieding? :- ) .
Het verschil in snelheid is niet zo heel groot maar het stille focussen van de SWM is wel super!
@anita.v: Dank. Gewoon een beetje langs het veld wandelen en dan nog op het juiste moment "schieten".
@Matthieu: Bedankt

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » za sep 06 2008 11:11 pm

Vandaag de 1ste "competitie" wedstrijd met 3-6 gewonnen van Fatima's club :D

Het ritme komt alweer aardig terug.

Afbeelding
1)

Afbeelding
2) Het bitje van het achterste meisje zit volgens mij niet helemaal lekker.

Afbeelding
3)

Afbeelding
.4)

Afbeelding
5)

Afbeelding
6)

Afbeelding
7)

Afbeelding
8.)

Pa was weer super trots

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » za sep 20 2008 11:31 pm

Leuk zo'n eigen topic :)

Vandaag moest het hockeyteam tegen een HC IJssel.

Dit team staat er hetzelfde voor als het team waar m'n dochter in speelt (2 voor 0 tegen)

Het zonnetje was om 09:00 al goed aanwezig en de wedstrijd was lekker spannend.

Uitslag: 5-5

Camera: D300
Lens: AF-S 80-200 F/2.8
WB: Fine weather

Afbeelding
1) De spits van vandaag.

Focal Length: 80.0mm (35mm equivalent: 120mm)
Exposure Time: 0.0003 s (1/3200)
Aperture: f/2.8
ISO equiv: 200
White Balance: Manual
Light Source: Fine Weather
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)

Afbeelding
2)
Exposure Time: 0.0003 s (1/4000)

Afbeelding
3)

Afbeelding
4) hard tegen hard.

Afbeelding
5) Guardians

Exposure Time: 0.0004 s (1/2500)

Afbeelding
6) Gelukkig niet geraakt door de bal :)

Focal Length: 86.0mm (35mm equivalent: 129mm)
Exposure Time: 0.0005 s (1/2000)

Afbeelding
7) Expression crop

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

geweldig mooi

Bericht door George Fennes » zo sep 21 2008 12:36 am

Hele mooie series Geofgraphic, je hebt voor ons weer een paar hele mooie series neergezet.
Dan die expressie op het gezicht van je dochter, verrukkelijk gewoon.
Al zou je alleen haar gezicht zien, dan weet je nog wat ze aan het doen is.
Daarom vind ik die gecropte foto van de eerste serie no.8 zo geweldig mooi.
Van mij mag je er nog veel meer plaatsen.
Ik begrijp heel goed dat jij trots bent op je dochter :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » zo sep 21 2008 1:52 am

Ja allemaal mooi hoor maar inderdaad de laatste het mooist! maar dat komt dan ook door de uitdrukking van haar gezichtje, Zo van ik zal je leren... Heel mooi shot.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo sep 21 2008 9:26 am

Leuke foto's, allemaal! Vind nr 8 uit de eerste serie de absolute topper!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

rovinge

Bericht door rovinge » zo sep 21 2008 9:31 am

Geofgraphic,

Inderdaad mooie serie foto's. Mooi detail, bal op de foto, en gezichtsuitdrukkingen vastgelegd.

Even wat feedback, als het me toestaat.

Ik denk dat je af en toe wel moet opletten of de horizon wel goed horizontaal of goed in de diepte wegloopt. Sommige foto's staan wat scheef, zoals 1, 2, 3 en 5.

Ik weet dat het niet altijd makkelijk is (heb zelf zo'n 1100 foto's op onze eigen clubsite geplaatst afgelopen jaar).

Vaak gebruik ik zelf een horizontale lijn op de foto die op gelijke ooghoogte is als waarop jij de foto met de camera genomen hebt. Hek rond hockeyveld, bijv (maar alleen als je op je hurken zit = gelijke hoogte). Vertikale lijnen onder of boven jouw standpunt lopen weer 'weg' in de diepte.
Wat ook werkt is een verticale lijn precies in het midden van de foto, zoals lichtmasten of een paal van een balvanger, hoewel je beducht moet zijn dat deze in het echt scheef kunnen staan. Oppassen met vertikale lijnen die geheel links of rechts op de foto staan om dat die juist weer schuin weglopen.

Op bijv. foto 1 lijkt het hoge hek in de achtergrond van links naar rechts naar beneden te lopen . dat zou net andersom moeten zijn.
Op foto 2 is het dak van het clubhuis/kleedkamer wel recht, alleen dat is een horizontale lijn boven jouw standpunt. Die zou naar links licht naar beneden moeten gaan. Ik had hier bijv de verticale paal van de balvanger (achter het meisje in wit, achter het doel) genomen en die precies verticaal gezet.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik je probeer te vertellen.

Afijn, mooie foto's en vooral zo doorgaan. Ik vind het een heerlijke sport om naar te kijken en te doen (ik mag over een uurtje weer een wedstrijd spelen).

Groet,

Roel

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » zo sep 21 2008 10:21 am

Mooie serie Geofgraphic! Vooral de uitdrukking in het gezicht op foto 5 en 6.

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » zo sep 21 2008 11:37 pm

Bedankt voor de leuke reacties.

@rovinge,

Je feedback is meer dan welkom.
Ik kom alleen ff terug op het scheef staan van sommige foto's.

Het is soms moeilijk om een horizontaal punt te kiezen.
Zeker als je niet haaks to een actie staat.

Bij foto 1 sta ik schuin aan de andere kant van het veld.
Er wordt linksachter gespeeld, het veld loopt hier ook niet verder door.

Op zo'n moment kies ik de boarding van het hek als horizontaal punt.
Als je naar de paal naast de glijbaan kijkt staat deze tov de foto verticaal.

Foto 2 idem.
Ook hier sta ik aan schuin tegenover de actie + aan de andere kant van het veld.

Als ik de paal achter het meisje verticaal zet (dit staat ie op een al op haar na) dan loopt de dame links een heuveltje op :)
Ik denk dat bij het bekijken van deze foto een scheef dak meer op zou vallen.

foto 3 is ook een aparte.
Als je goed naar de balvanger kijkt, dan zie je dat deze onder een hoek wegloopt van het hek.
Dit krijg je volgens mij nooit goed ?

Ook hier heb ik het hek/boarding als horizontaal punt gekozen.

Ik heb foto 5 iets rechter gezet om eens het verschil te bekijken.
Dit was echter wel de moeite waard.

Volgende week zaterdag loop ik in ieder geval weer langs de lijn ;D

Waar kan ik jouw foto's vinden?

Afbeelding
Oude versie

Afbeelding
nieuwe versie

rovinge

Bericht door rovinge » ma sep 22 2008 9:12 am

Geofgraphic,
Het is soms moeilijk om een horizontaal punt te kiezen.
Zeker als je niet haaks to een actie staat.
Helemaal mee eens. Ikzelf heb altijd wel één foto in een serie waar je geen houvast hebt aan geen enkele vertikale of horizontale lijn. Je moet dan echt op je gevoel af gaan.

Ik gebruik altijd de volgende lijnen:
1) Vertikale lijn, maar alleen in het midden van de foto (niet een lijn links of rechts op de foto).
2) Horizontale lijn, maar alleen op dezelfde hoogte waarop de foto genomen (niet hoger of lager dan ooghoogte, tenzij je er loodrecht op stond).

Mbt. evt. recht te zetten van foto 1 had ik de vertikale lijn van de lichtmast of de witte paal ernaast genomen, omdat deze in het midden van de foto staan. Er staat ook een paal naast de glijbaan, maar die zou ik niet nemen omdat normaliter deze naar boven toe heel licht schuin naar rechts uit het beeld zou moeten lopen (perspectief).
Zoals ik al eerder zei het is niet altijd makkelijk, omdat je hier al ziet dat of de witte paal, of de lichtmast niet recht staan (of zelfs beide niet). Moet je maar eens op letten: het schijnt erg moeilijk te zijn om (lantaarn)palen recht te zetten, of zo...

Foto 2, nogmaals de vertikale lijn van de doelpaal of de middelste staander van de balvanger.

3 is inderdaad lastig. Ik vermoed dat die balvanger gewoon scheef staat. Kijk maar naar het doel wat ervoor staat. Nu het doel staat teveel naar link om de vertikale lijn te gebruiken; De horizontale lijn van de bovenkant van het hek zou ik hier gebruiken (= gelijke hoogte) en niet de bebording (= lager dan jij); Andere optie is een paaltje van datzelfde hek, maar dan alleen die net achter de rug van het meisje (onder haar paardestaart). Dat laatste wordt alleen een gepriegel...

Mijn foto's staan hier gepost Foto's MHC Heerhugowaard. Dit is een directe link naar de foto's; De clubsite zelf is MHC Heerhugowaard, en de foto's zijn dan terug te vinden onder knop Foto's. Foto's zijn verkleind tot een max. 450pixels formaat. EDIT: Clubsite is inmiddels vervangen door een nieuwe; Hiervoor angegeven links naar de oude site werken niet meer. Roel.

Ik moet nu zelf vaak coachen en zelf spelen; Van foto's komt nu helaas niet veel terecht.

Roel
Laatst gewijzigd door rovinge op do okt 02 2008 8:23 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”