Dieper/groter oculair rubber D80?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
jvdheuvel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jvdheuvel » ma sep 08 2008 2:42 pm

@emdeklerk: De D80 heeft zeker dioptrieverstelling en die heb ik ook ingesteld. Ik bedenk me overigens net ook dat ik meestal over mijn bril heen kijk om een foto te maken.... op zich heb ik geen grote oogafwijking (-0,75 L + R), maar het is net teveel om bijvoorbeeld een hele middag of avond mijn bril af te doen... en om steeds mijn bril op- en af te zetten zie ik ook niet zo heel erg zitten.

@Léon: Op zich is dat nog niet eens zo'n gek idee, maar wat ik me ook bedenk is dat het wellicht nog een idee is om alleen iets over de bovenkant van mijn duim te plakken..... bijvoorbeeld een stukje tape of zo (leukoplast o.i.d.)..... op zich natuurlijk ook iets om te proberen....

Blijf ik alleen wel zitten met de "spontane" foto-momenten (bijv. thuis van ons dochtertje) waar ik niet steeds met mijn camera rondloop.

hmmm.... weer een hoop ideeen opgedaan..... ik wacht eerst even dat oculairrubber af.... is het niets, dan heeft het me € 3,89 gekost.... op zich niet heel erg natuurlijk. Dan kan ik altijd nog de andere aangedragen oplossingen proberen..... of een combinatie natuurlijk.... :D
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma sep 08 2008 2:56 pm

jvdheuvel schreef:@emdeklerk: @Léon: Op zich is dat nog niet eens zo'n gek idee, maar wat ik me ook bedenk is dat het wellicht nog een idee is om alleen iets over de bovenkant van mijn duim te plakken..... bijvoorbeeld een stukje tape of zo (leukoplast o.i.d.)..... op zich natuurlijk ook iets om te proberen....
De link die ik gaf geeft meer opties: :wink:
http://www.bhphotovideo.com/c/product/3 ... _Cots.html

Gaat dan weer net niet over je duimkootje heen. Moet je even uittesten met een pleistertje of die afmeting voldoet.
Vriendelijke groet, Léon Obers

HenkG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door HenkG » ma sep 08 2008 3:27 pm

Ik gebruik mijn rechteroog om door de zoeker te kijken én kijk over mijn bril heen. Dat werkt prima!

Groet,

Henk

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”