De eerste bewegende beelden..... van de D-90 (met fisheye)

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
anton1951

Bericht door anton1951 » za sep 20 2008 10:32 am

Ciska schreef:Sorry, maar ik persoonlijk vind het maar niets dat je kan filmen met een fotocamera, maar dan ook helemaal niets. Met een fotocamera hoor je foto's te nemen en geen filmpjes te maken daar heb je andere dingen voor. Ook vind ik het beeld vrij slecht, kan misschien door die vis-oog komen.
Vind het heel jammer dat Nikon dit gedaan heeft. De D90 kan best een goede fotocamera zijn, maar dat filmen hadden ze er uit moeten laten.
Zo veel mensen, zo veel wensen.............de progressieven contra de conservatieven :) .........de wereld is in beweging :!: ..........en niemand zal die kunnen stoppen.....wat veertig jaar geleden ondenkbaar was, is nu heel gewoon :roll: ............we staan allemaal aan dezelfde lopende band, waar lekkere dingen op liggen.........wat je bevalt, dat haal je eraf :lol: :lol: ......

Ruudje

Bericht door Ruudje » za sep 20 2008 10:47 am

anton1951 schreef:
Ciska schreef:Sorry, maar ik persoonlijk vind het maar niets dat je kan filmen met een fotocamera, maar dan ook helemaal niets. Met een fotocamera hoor je foto's te nemen en geen filmpjes te maken daar heb je andere dingen voor. Ook vind ik het beeld vrij slecht, kan misschien door die vis-oog komen.
Vind het heel jammer dat Nikon dit gedaan heeft. De D90 kan best een goede fotocamera zijn, maar dat filmen hadden ze er uit moeten laten.
Zo veel mensen, zo veel wensen.............de progressieven contra de conservatieven :) .........de wereld is in beweging :!: ..........en niemand zal die kunnen stoppen.....wat veertig jaar geleden ondenkbaar was, is nu heel gewoon :roll: ............we staan allemaal aan dezelfde lopende band, waar lekkere dingen op liggen.........wat je bevalt, dat haal je eraf :lol: :lol: ......

leuke omschrijving!

En eigenlijk wel mee eens......

gr R

ZeroBit

Bericht door ZeroBit » za sep 20 2008 11:08 am

Ben het helemaal met je eens maar voor de massa die een "goedkope" DSLR wil zou deze "feature" wel eens de doorslag kunnen geven om met een Nikon de deur uit te lopen en niet met een Canon of ander merk.

Qua marketing is dit een waarschijnlijk een gouden zet van Nikon, zal niet lang duren voordat de rest zal volgen, jammer dat je er niet mee kan bellen. :P

Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken en wie weet vinden we het over 3 jaar allemaal heel gewoon en kopen we een D500 i.p.v. een 70D omdat je met de laatste niet kan bellen...

Ciska

Bericht door Ciska » za sep 20 2008 11:17 am

zeg dat maar niet te hard want met de opvolger kan je foto's maken, filmen, bellen, internetten, navigatie, mp3speler, dvd-speler in één :mrgreen:

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za sep 20 2008 11:54 am

Geinig filmpje Eelco, Was dit nou de D90 die je voor jezelf had besteld :shock: ;)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » za sep 20 2008 12:22 pm

beetje overbodig, dat filmen.
Ik heb het idee dat het ten kostte van de fotografie gaat.
Met een auto ga je ook niet fietsen :)
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

MennoA

Bericht door MennoA » za sep 20 2008 12:25 pm

Wel grappig om te zien hoor.

Anton en Zerobit hebben beiden wel gelijk. De eerste digitale camera's hadden 1 megapixel, nou dat was het helemaal, moet je nu eens kijken, 10 megapixels is eigenlijk al heel gewoon en het eind is nog niet inzicht in deze ontwikkeling.

Veel mensen nemen een videocamera of fotocamera mee op vakantie en komen tot de ontdekking dat ze eigenlijk net de verkeerde keuze hebben gemaakt. De een had liever wat filmpjes gemaakt, omdat de foto het net niet kan omschrijven en de ander had liever wat foto's gehad als aandenken.

Nikon combineerd nu deze wensen in 1 toestel.

Dit even los van de discussie of het nu wel of geen DSLR is.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za sep 20 2008 12:32 pm

Henry Ford heeft ooit eens gezegd quote:

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”

Kortom verbreed je horizon en kijk naar voren en niet naar achteren, ik lees hier dezelfde argumenten als bij de invoering van de autofocus, motordrive, lichtmeter, g-lenzen etc.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » za sep 20 2008 12:37 pm

Waarom geen camera maken met de mogelijkheid dat je foto's bij thuiskomst gelijk op je computer staan. Of op die van je werkgever etc etc. Heb je in mijn ogen meer aan..

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » za sep 20 2008 1:10 pm

Ik denk dat het onze smiley-eelco ging om de primeur op het forum, een filmke uit zijn nieuwe droomcamera. Nou, het is gelukt en nu allemaal weer foto's maken! (of wat dan ook)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » za sep 20 2008 1:13 pm

werner de cort schreef:Waarom geen camera maken met de mogelijkheid dat je foto's bij thuiskomst gelijk op je computer staan. Of op die van je werkgever etc etc. Heb je in mijn ogen meer aan..
Je hebt ook al camera's die alléén op vakantie gaan. Hoef je bij terugkomst slechts de foto's te bekijken. Scheelt veel tijd hoor.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » za sep 20 2008 3:40 pm

Dat je zomaar de deur uit mocht lopen met die spiksplinternieuwe camera. Ik dacht even dat je het op een rennen zetten, maar... toch maar niet. :D
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za sep 20 2008 4:26 pm

waar blijft een filmpje met een standaard bijgeleverd objectief.
zal weinig boeiend meer zijn denk ik.
laat mij versteld staan ;-)

Arend

ZeroBit

Bericht door ZeroBit » za sep 20 2008 4:45 pm

Jos schreef:Dat je zomaar de deur uit mocht lopen met die spiksplinternieuwe camera. Ik dacht even dat je het op een rennen zetten, maar... toch maar niet. :D
Zijn vriendin werkt in die zaak... Neemt hem in het weekend stiekum mee naar huis. :D

ArendOosterlee

Bericht door ArendOosterlee » za sep 20 2008 6:09 pm

Als ik dat zo hoor verwacht ik dat we gauw afscheid kunnen nemen van D-80's.

En welkom D-90's! :lol:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”