Welk nederlands fotobewerkingsprogrmma ?

Discussies over fotobewerking en archivering
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Welk nederlands fotobewerkingsprogrmma ?

Bericht door EelcoD7100 » ma nov 24 2008 9:50 pm

Capture NX2.... En als je hier op een iets voordeliger manier aan wilt komen dan doe je het volgende.....
Kijk of je ergens nog een NX1 versie kan vinden, deze koop je samen met de upgrade versie van NX2.
Je bent dan altijd nog goedkoper uit dan dat je de volledige NX2 versie moet aanschaffen..

Groetjes Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Marco

Bericht door Marco » ma nov 24 2008 11:44 pm

D-80s schreef:Capture NX2.... En als je hier op een iets voordeliger manier aan wilt komen dan doe je het volgende.....
Kijk of je ergens nog een NX1 versie kan vinden, deze koop je samen met de upgrade versie van NX2.
Je bent dan altijd nog goedkoper uit dan dat je de volledige NX2 versie moet aanschaffen..

Groetjes Eelco :D
Hier dus: http://kamera-express.nl/index.php?page ... duct=25172 :)

Zag ze een paar weken geleden in de bak liggen bij KE.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo nov 26 2008 7:11 pm

Ik wou net zeggen dat CaptureNX ook wel een paar dingetjes kan, en gratis is, maar Nikon is gestopt met het gratis verstrekken van deze software. Wordt er dus helemaal geen software om de NEF's te openen en aan te passen meer geleverd bij Nikon camera's? Beetje raar...

Marco

Bericht door Marco » wo nov 26 2008 7:15 pm

Boldey schreef:Ik wou net zeggen dat CaptureNX ook wel een paar dingetjes kan, en gratis is, maar Nikon is gestopt met het gratis verstrekken van deze software. Wordt er dus helemaal geen software om de NEF's te openen en aan te passen meer geleverd bij Nikon camera's? Beetje raar...
Ik denk dat je View NX bedoeld, een basis raw converter waar enkele aanpassingen mee te doen zijn.
Is nog steeds gratis te downloaden in de support sectie op de Nikon website, wel even registreren en inloggen natuurlijk.

GSAndré

Bericht door GSAndré » do nov 27 2008 8:17 pm

Ben inmiddels bezig in de Demo versie van Capture NX 2.
Echter niet alles lukt zoals ik gewend was met vorige fotobew.prog. :x
Bij wie " in de buurt van Den Haag " mag ik een avondje meekijken voor
wat corrigeer werk en knippen en plakken ?

Krissie

Bericht door Krissie » do nov 27 2008 8:58 pm

Boldey schreef:
Ik wou net zeggen dat CaptureNX ook wel een paar dingetjes kan, en gratis is, maar Nikon is gestopt met het gratis verstrekken van deze software. Wordt er dus helemaal geen software om de NEF's te openen en aan te passen meer geleverd bij Nikon camera's? Beetje raar...

Marco schreef:
Ik denk dat je View NX bedoeld, een basis raw converter waar enkele aanpassingen mee te doen zijn.
Is nog steeds gratis te downloaden in de support sectie op de Nikon website, wel even registreren en inloggen natuurlijk.

Ik denk dat ie Picture Project bedoelde, Nikon is inderdaad gestopt met het verstrekken van deze software.

famersfoort

Bericht door famersfoort » vr nov 28 2008 5:10 pm

Corel PaintShop Pro X2 v12, is een beetje een uitgeklede versie van Photoshop en iets gemakkelijker in gebruik.

Edouard
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Edouard » vr nov 28 2008 6:50 pm

Halo,

Als je, zoals je zelf zegt: " nog een heleboel moet leren met mijn nieuwe D90", zou ik persoonlijk niet aan Adobe Photshop CS beginnen.
Aan Photoshop Elements heb je voorlopig je handen vol aan. CS kost je héél veel tijd.
PSE heeft een organizer, een editor en een insteekmodule voor RAW-opnamen!
De editor heeft drie mogelijkheden: "snel bewerken", "bewerken met instructies" en "volledige bewerking"
met daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om RAW foto's te bewerken.
Denk bij Elements vooral niet aan kinderspel, het is een volwaardig bewerkingsprogramma.

Schaf hiernaast twee boeken aan:
"Photoshop Elements 6" van Joke Beers-Blom (ISBN 9789045 638003) en
"Het beste van PSE 6" van Scott Kelby (ISBN 9789043 015820)
...........en je kunt je geluk niet op....enne..... het is helemaal in het Nederlands!!

Succes met je keuze!
Groetjes/Edouard

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”