Fruit, Make-up & knopen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Light

Re: Fruit, Make-up & knopen

Bericht door Light » wo dec 03 2008 9:36 pm

MarileenK schreef:T is een verzameling. Ben er vanmiddag mee aan de slag geweest.

FRUIT
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Ben weer voorzien van genoeg Vit C voor een week.

MAKE-UP

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

KNOPEN

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Ik bedoel het alleen opbouwend, vind t best speciaal wat je hebt neergezet.... probeer alleen na te denken over het nog mooier of beter kan.
Met woorden is het slecht te beschrijven, misschien maken de volgende platen wat meer duidelijk met het gebrek aan kleur dat ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

TGIF

Bericht door TGIF » wo dec 03 2008 10:09 pm

Bij de Gamma hebben ze een leuke actie. Een opvouwbare fotostudio voor euro 39,95. Vorige week naartoe waren ze al uitverkocht. Ca 24 voor een stad met 160.000 inwoners. Tja dat is hopeloos. Was de fotostudio niks dan heb je nog twee spotjes.
Dus als bij iemand de Gamma er nog één heeft en woont je in de buurt van De Veluwe stuur dan svp een pbtje.
Anders toch maar met 2 bouwlampen. Is wel lekker warm in de winter :)

http://www.gamma.com/manual/krant/index ... e=init.xml
pagina 2

Frederix

Bericht door Frederix » wo dec 03 2008 10:10 pm

Hoi MarileenK,

Wat een gave serie. Ik vind foto 9 erg goed. Die grapefruitschillen en op de achtergrond een glas grapefruit sap. Heerlijk creatief. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om stillevens te fotograferen, maar ik ben bang dat het mijn ding niet is. Toch zou ik het wel eens willen proberen.

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » do dec 04 2008 9:36 am

@ light: bedankt voor t voorbeeld. Vind vooral de aardbeien daar goed gelukt. Ze worden er gelijk lekkerder van. Ik zal je tip zeker meenemen de volgende keer.

@ jizzy: dat is mooi balen. Misschien eens googelen op fotocube of lichttent. Er zijn veel sites die zoiets verkopen. Wel goed prijzen vergelijken want dat wil nog wel eens verschilen.

@ frederix: je kunt zo'n setje (creatief) samenstellen voor niet al te veel geld. Het is soms wel een zaak van geduld maar ik denk dat de mogelijkheden zo'n beetje eindeloos zijn. Heerlijk voor op een regenachtige zaterdag.

Groetjes!

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do dec 04 2008 10:21 am

Hoi Marileen,

Dit wordt echt jouw ding he! Vergeleken met jouw vorige serie vind ik deze beter. Vooral het fruit. Misschien beetje meer pit (verzadiging). Misschien volgende keer een beetje met de plantenspuit wat vocht erover vernevelen, ziet het er nog frisser uit met die felle kleuren. Bij de mango vind ik het jammer dat je het afgesneden stuk zo hebt weggelegd. Andersom had het gele vruchtvlees weer wat meer contrast gegeven. Het zwart doet het goed bij het fruit, dat wel weer.

Je hebt nu het standaardfruit genomen (kon geen andere benaming bedenken). Er ligt tegenwoordig steeds meer exotischer fruit in de winkels. Denk eens aan de granaatappel bijvoorbeeld. Dan heb je nog opvallendere foto's, ik zie daar wel naar uit.

De foto's van de make-up (je mascarahouder is een beetje beschadigd) en de knopen vind ik minder om naar te kijken, wat dus niet wil zeggen dat het slechte foto's zijn.

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » do dec 04 2008 12:14 pm

Jolanda schreef: Bij de mango vind ik het jammer dat je het afgesneden stuk zo hebt weggelegd. Andersom had het gele vruchtvlees weer wat meer contrast gegeven.
Dat was plan a. Maar toen ik de top er af begon te snijden kwam ik tegen de enorme (!) pit aan waardoor op het het oppervlak van het mooie vruchtvlees een enorm lelijk gat was ontstaan :oops: :huh: . Het gevolg was plan b, dan maar de buitenkant.
Bedankt voor de plantenspuit tip.

Bij een grotere verzadiging denk ik dat al gauw dat het too much is. Maar het gaat hier natuurlijk om ontzettend lekker fruit wat goed gepresenteert moet worden. Note to self: Die tip is nu 2 keer genoemd. Iets om rekening mee te houden.
Jolanda schreef: Je hebt nu het standaardfruit genomen (kon geen andere benaming bedenken). Er ligt tegenwoordig steeds meer exotischer fruit in de winkels. Denk eens aan de granaatappel bijvoorbeeld. Dan heb je nog opvallendere foto's, ik zie daar wel naar uit.
Granaatappel is met die mooie binnenkant he. Er komt vast een volgende shoot :mrgreen:

Groetjes

Jeroen

Bericht door Jeroen » vr dec 05 2008 10:52 am

Ik vind de foto's echt heel mooi...
Maar dit is nog abacadabra voor mij hoor....

Ik begin wel in de natuur.
Toekomstmuziek dus in mijn geval.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”