kennis verkopers??
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: kennis verkopers??
Bij mij ook, als ik eenmaal aan de beurt ben dan is het zo gepiept. Informatie inwinnen doe ik wel van tevoren.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Hier ben ik het ook volkomen mee eens!rbfoto.nl schreef:Als ik iets niet weet, zeg ik dat ook gewoon. Je kan beter iets niet weten dan zomaar een hoop onzin te gaan roepen. Daar richt je meer schade mee aan dan je er mee wint.

Er word een paar keer aangehaald dat de verkoper ook niet alles kan weten van allerlei merken, daar ben ik het ook volkomen mee eens (het zou zelfs gekken werk zijn

Maar of de sensor van de een groter of kleiner is, dat lijkt me toch wel moeten kunnen? En als het dan 1 iemand is die het niet weet, en die dan eerlijk zegt dat hij het niet weet en even hulp gaat halen, dat zou helemaal niet erg zijn. Maar als er dan nog 2 komen die dan dezelfde onjuiste info verschaffen, vindt ik toch wel vervelend

Je betaald juist wat extra voor de camera omdat daar de kosten van de verkoper in zitten, en dan mag je denk ik als klant best wel van de verkoper verwachten dat hij de juiste info geeft. Toch?

Verkopers "moeten" alleen weten hoe hun afrekensysteem werkt om zo vlug mogelijk de volgend (ongeduldige) klant te kunnen helpen.
Klanten doen tegenwoordig beter hun "huiswerk" dan vroeger. En komen daarom ook met voor de verkoper "lastige" vragen.
Het is de kunst om in te schatten of de "klant" wel bij hen wil kopen of alleen kennis wil opdoen en bij de M-markt de camera te kopen.
En later blijkt de handel bij de M-markt niet goedkoper te zijn. Mijns inziens kun je beter iets meer betalen als je daarvoor ook betere voorlichting, enz. krijgt.
Klanten doen tegenwoordig beter hun "huiswerk" dan vroeger. En komen daarom ook met voor de verkoper "lastige" vragen.
Het is de kunst om in te schatten of de "klant" wel bij hen wil kopen of alleen kennis wil opdoen en bij de M-markt de camera te kopen.
En later blijkt de handel bij de M-markt niet goedkoper te zijn. Mijns inziens kun je beter iets meer betalen als je daarvoor ook betere voorlichting, enz. krijgt.
"lastige vragen".....ik snap uberhaupt niet dat je dingen gaat vragen aan een verkoper die je al weet.
dat is net zoveel onzin als de verkopers je verkopen over een product waar ze geen verstand van hebben......maar is dat niet in elke branche ??
ultra snelle kaartjes verkopen voor een compact en dan zeggen dat je sneller foto's kan maken heb ik al meerder keren gehoord in een speciaalzaak dichtbij
ben het met Evert wel eens met zijn laatste 3 zinnen en rbfoto heeft gewoon gelijk...eerlijkheid werkt het beste....
Arend
dat is net zoveel onzin als de verkopers je verkopen over een product waar ze geen verstand van hebben......maar is dat niet in elke branche ??
ultra snelle kaartjes verkopen voor een compact en dan zeggen dat je sneller foto's kan maken heb ik al meerder keren gehoord in een speciaalzaak dichtbij

ben het met Evert wel eens met zijn laatste 3 zinnen en rbfoto heeft gewoon gelijk...eerlijkheid werkt het beste....
Arend
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn ook nog steeds klanten die hun huiswerk niet doen en er van uitgaan (omdat ze wat meer betalen voor de camera) dat ze in de winkel de benodigde en correcte informatie zullen krijgen van de verkoper.evertfoto schreef:Verkopers "moeten" alleen weten hoe hun afrekensysteem werkt om zo vlug mogelijk de volgend (ongeduldige) klant te kunnen helpen.
Hier ben ik het ook volkomen mee eens!evertfoto schreef:Mijns inziens kun je beter iets meer betalen als je daarvoor ook betere voorlichting, enz. krijgt.
Ikzelf ben iemand die graag mijn camera koopt in een winkel waar ik goed wordt geholpen en waar ik correcte info krijg. Ik vind het totaal niet erg dat de camera's in dit soort winkels wat duurder zijn, ik snap ook wel dat daar een stuk dekking in zit. Ik ga verschillende zaken af en stel soms vragen waar ik de antwoorden zelf al van weet, ik doe dit met de volgende redenen:
1. op deze manier kom ik er achter of ik correcte informatie krijg, als dit zo is dan kan ik daarna met een gerust hart vragen stellen waarvan ik het antwoord nog niet weet. En de camera kopen

2. een stukje bevestiging voor mij (ik wil graag iets kopen waarvan ik zeker weet dat hij een bepaalde eigenschap heeft)
Ik ben gewoon van mening dat als een winkel meer geld vraagt voor een camera, dat ze die meerwaarde dan ook waarmaken. Of in ieder geval netjes zeggen dat je het niet weet, maar natuurlijk geen onzin verkopen.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bij zo'n winkel als waar de TS over spreekt zou ik nooit meer komen.
ik hou er niet van om belazert te worden.
Helaas gebeurd dit maar al te vaak.
Zelf zoek ik van te voren op internet mijn informatie op.
In de winkel vraag ik graag nog wat info aan de verkoper, dan zie ik gelijk of de verkoper kennis van zaken heeft en/of hij nog wat info heeft toe te voegen.
Maar als ze klinklare onzin staan uit te kramen, hoeft het voor mij al niet meer.
Groetjes George
ik hou er niet van om belazert te worden.
Helaas gebeurd dit maar al te vaak.
Zelf zoek ik van te voren op internet mijn informatie op.
In de winkel vraag ik graag nog wat info aan de verkoper, dan zie ik gelijk of de verkoper kennis van zaken heeft en/of hij nog wat info heeft toe te voegen.
Maar als ze klinklare onzin staan uit te kramen, hoeft het voor mij al niet meer.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Vind ik een vreemde stellingname.George Fennes schreef: Zelf zoek ik van te voren op internet mijn informatie op.
Als je alles al heb uitgezocht waarom zou je de verkoper dan nog gaan vermoeien om extra informatie?
Juist dan grote kans dat hij andere antwoorden geeft dan wat jij reeds hebt uitgezocht.
Doe jezelf een lol en voorkom dit soort narigheden door die confrontatie aan te gaan over "kennis". Het verandert niks aan de eigenschappen van het product wat je wilde kopen, wellicht ook niet eens de keus in het product die je vooraf waarschijnlijk reeds gemaakt had. Maar omdat je je dan geïrriteerd zou voelen "hoeft het niet meer" en ga je misschien naar een andere zaak om uiteindelijk "hetzelfde" te kopen?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Vetrouwen op de kennis van verkopers doe ik al lang niet meer (af en toe roepen ze iets wat ik niet weet).
Ik struin verschillende fora af (foto, auto, audio etc...) naar info.
Als ik een leuke prijs vind, ga ik naar de winkel en zeg: "doe mij die maar...."
Vervolgens afrekenen en wegwezen.

Ik struin verschillende fora af (foto, auto, audio etc...) naar info.
Als ik een leuke prijs vind, ga ik naar de winkel en zeg: "doe mij die maar...."
Vervolgens afrekenen en wegwezen.

Ik zoek ook altijd alles van tevoren zelf uit.
Ik herinner mij nog een geval met een verkoper, die er duidelijk minder van wist dan ik. Het was naar mijn indruk een verkoper die nog niet zo lang in dienst was. Die vertelde mij dat vaste brandpuntobjectieven een groter diafragma hebben dan zoomobjectieven. Ik kwam daar toen voor een 24mm f/2.8D en een 28mm f/2.8D. Toen vertelde ik dat er ook zoomobjectieven zijn met dat diafragma. Toen werd hij héél onzeker van mij.
Dat is trouwens al acht jaar geleden, dat dit gebeurde.
Ik herinner mij nog een geval met een verkoper, die er duidelijk minder van wist dan ik. Het was naar mijn indruk een verkoper die nog niet zo lang in dienst was. Die vertelde mij dat vaste brandpuntobjectieven een groter diafragma hebben dan zoomobjectieven. Ik kwam daar toen voor een 24mm f/2.8D en een 28mm f/2.8D. Toen vertelde ik dat er ook zoomobjectieven zijn met dat diafragma. Toen werd hij héél onzeker van mij.
Dat is trouwens al acht jaar geleden, dat dit gebeurde.