Kopen bij Warehouse expres in de UK

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Kopen bij Warehouse expres in de UK

Bericht door Patrick » ma dec 15 2008 10:18 pm

richardenjose schreef:We rijden idd naar Calais om daar over te varen naar Dover. Die 38 eurie is echter alleen als je op dezelfde dag weer retour gaat en dat ga ik niet redden. ben nu 140,- voor de boot en 40,- voor hotel kwijt. Nog steeds flinke winst als het goed is.
Wie gaat controleren of je wel weer terug gaat dezelfde dag? Koop je toch gewoon een retourtje en gebruik je ḿ enkele reis als dat goedkoper is? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Teun

Bericht door Teun » ma dec 15 2008 11:58 pm

richardenjose schreef:Yes! Ik heb de knoop doorgehakt. Dit weekend ga ik naar London om mijn D700 met 24-70 te halen. Veel winkels is hij echter out of stock dus dat is nog even spannend. Thx aan florist. We rijden idd naar Calais om daar over te varen naar Dover. Die 38 eurie is echter alleen als je op dezelfde dag weer retour gaat en dat ga ik niet redden. ben nu 140,- voor de boot en 40,- voor hotel kwijt. Nog steeds flinke winst als het goed is.
Wil je meteen wat spullen meenemen voor wat andere nikon club forum leden? Kun je meteen een 'boedelbak' erbij huren. :roll: :?: :mrgreen:
Maar even serieus, zou je enkele orders van andere forum leden mee willen nemen? Zo ja dan heb ik interesse. :)

Hebben lenzen die je bijv. in de UK koopt wereldwijde/europese garantie?

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di dec 16 2008 1:48 am

Garantie heb je hier in Nederland zeker voor zowel objectief als body. Wat ik berekend heb voor een D300 met grip de 4a accu, lader etc, bespaar ik momenteel een goeie € 300,=. De wisselkoers van de pond is erg aantrekkelijk. Geen € 1,12 maar € 1,02.
Helaas heb ik momenteel de poen niet anders zou ik hem kopen. Zoals het er nu naar uit ziet zal ik in mei een nieuwe camera aanschaffen. Als het prijsverschil dan net zo groot is en de wisselkoers net zo gunstig, zal ik hem dan gaan halen. Ik wil dan gerust voor een ander wat meenemen. Voorwaarde is wel dat de reis- en verblijfkosten gedeeld moeten gaan worden, door het aantal mensen wat een bestelling zal plaatsen en natuurlijk vooraf betalen!
Iets wat aan Richard ook aangeboden moet worden vind ik.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » di dec 16 2008 8:25 am

Pancarans schreef: Geen € 1,12 maar € 1,02.
euh... nog steeds ruim € 1,11 hoor... (http://www.x-rates.com/d/EUR/GBP/graph120.html)

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di dec 16 2008 9:35 am

@Allen, ik snap niet waarom iedereen nu in één keer zijn spullen moet gaan halen, laten versturen naar je huisadres lijkt mij nog steeds het goedkoopste, kost je geen tijd, de handel is verzekerd en je loopt niet het risico om daar straks met lege handen te staan op het moment dat de voorraad op is. Overigens kun je nog beter even de pond in de gaten houden want hij schijnt nog meer te gaan zakken.

Andere vragen die ik heb is of je voor garantie gewoon bij de NL importeur terrecht kan en of je op de D700 na aanschaf in de UK nederlandstalige firmware kunt zetten zodat alle menukeuzes in de NL taal staan... :mrgreen:
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di dec 16 2008 9:39 am

Er wordt op dit moment op internet druk gespeculeerd over verhoging van de prijzen door Nikon Engeland.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di dec 16 2008 12:36 pm

MartijnM schreef: euh... nog steeds ruim € 1,11 hoor... (http://www.x-rates.com/d/EUR/GBP/graph120.html)

Mvg,
Martijn

Ehhh kijk hier eens:
http://www.travelex.com/nl/personal/con ... v&lang=NLD

Tik voor de grap eens 1 euro in en kijk wat het je kost, momenteel €1,03. In de koerslijst zie je de huidige koers die overeenkomt met wat je op teletekst ziet.
Betaal je met een creditcard heb je ook geen last van extra kosten voor wisselen.

@Snadaa,
Tuurlijk is opsturen het goedkoopste, echter ik zou ook graag zekerheid willen en dat is dus gewoon gaan halen. Daarnaast is weinig geduld één van de symptomen van NAS en ook een mannenkwaal trouwens....
Als verder de reiskosten e.d. gedeeld kunnen worden kan het zelfs zo zijn dat het verschil met opsturen minimaal is. Voor wat betreft het niet in voorraad hebben, zou je kunnen ondervangen door te kijken of je het e.e.a. kan reserveren, evt. telefonisch.
Garantie is geen probleem daar ik mag aannemen dat je gewoon een Europese garantiekaart erbij krijgt. De UK is tenslotte EEG lid. Zie HIER. Firmware-updates zijn, voor zover ik weet, niet taalafhankelijk.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di dec 16 2008 1:43 pm

Tja die Nas,

Wie heeft er geen last van :lol: Ik zit zelf aan een D700 te denken en vraag me af wanneer je die kant op denkt te gaan. Ik moet ook nog even nadenk of het lastig is met een Engelse menustructuur.....tja...domme hollander... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pancarans schreef:
MartijnM schreef: euh... nog steeds ruim € 1,11 hoor... (http://www.x-rates.com/d/EUR/GBP/graph120.html)

Mvg,
Martijn

Ehhh kijk hier eens:

Tik voor de grap eens 1 euro in en kijk wat het je kost, momenteel €1,03. In de koerslijst zie je de huidige koers die overeenkomt met wat je op teletekst ziet.
Betaal je met een creditcard heb je ook geen last van extra kosten voor wisselen.

@Snadaa,
Tuurlijk is opsturen het goedkoopste, echter ik zou ook graag zekerheid willen en dat is dus gewoon gaan halen. Daarnaast is weinig geduld één van de symptomen van NAS en ook een mannenkwaal trouwens....
Als verder de reiskosten e.d. gedeeld kunnen worden kan het zelfs zo zijn dat het verschil met opsturen minimaal is. Voor wat betreft het niet in voorraad hebben, zou je kunnen ondervangen door te kijken of je het e.e.a. kan reserveren, evt. telefonisch.
Garantie is geen probleem daar ik mag aannemen dat je gewoon een Europese garantiekaart erbij krijgt. De UK is tenslotte EEG lid. Zie HIER. Firmware-updates zijn, voor zover ik weet, niet taalafhankelijk.

Irwan

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » di dec 16 2008 2:08 pm

Als het engelse pond nog even doorzakt kunnen de engelsen a pari in het eurostelsel schuiven.

Dat spaart Nikon UK een hoop werk, ze kunnen de Ierse prijslijst copieren als UK versie.

Groeten, Gijs

Overigens: de genoemde koers van EURO 1.03 is bij AANKOOP (door de bank) van Uw Engelse Ponden.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di dec 16 2008 4:31 pm

Sterker nog.....dan hoef ik niet meer door te sparen want dan heb ik het bedrag al bij elkaar...... :lol:

gijs sandberg schreef:Als het engelse pond nog even doorzakt kunnen de engelsen a pari in het eurostelsel schuiven.

Dat spaart Nikon UK een hoop werk, ze kunnen de Ierse prijslijst copieren als UK versie.

Groeten, Gijs

Overigens: de genoemde koers van EURO 1.03 is bij AANKOOP (door de bank) van Uw Engelse Ponden.

Teun

Bericht door Teun » di dec 16 2008 4:37 pm

Voor dat geld en met deze koers zou ik ook wel het een en ander willen kopen in Engeland. :)

Verzenden kan ook maar gezien de afstand en de communicatie met zo'n winkel daar lijkt mij dat niet erg handig.
Zelf halen zou ideaal zijn, alleen jammer dat ik daar nooit kom. :|

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » di dec 16 2008 7:28 pm

Pancarans schreef:Ehhh kijk hier eens:

gijs sandberg schreef:Overigens: de genoemde koers van EURO 1.03 is bij AANKOOP (door de bank) van Uw Engelse Ponden.
Precies, en als je bij het GWK de koers 'omdraaid' (dus van euro naar pond) dan is de pond 1,20 euro waard.
Dus Pancarans, ik zou de actuele koers nu maar checken bij de link die ik gaf, anders reken je jezelf rijk... :D

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » di dec 16 2008 8:54 pm

Oke........... De wisselkoersen zijn bekeken en beoordeeld.

Ponden en euro's zijn tegen het licht gehouden.......
Reisje gepland en de camera gaat gehaald worden.......

Als we er dan uit zijn gaat er een slotje op....... :mrgreen:
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Gesloten

Terug naar “Overig fotografie”