Ik zou overigens wel blijven schieten in RGB en pas bij het opslaan van de foto het om te zetten naar sRGB. Zo heb je het 'origineel' met behoud van de volledige kleurruimte en kun je daar nog mooie afdrukken mee maken met bv. RGB printers.
a90 schreef:Haha, wat denk je. Je ziet echt erg pips hoor![]()
Hier niet hoor... Hoe denken de anderen met de echte schermen erover?rbfoto.nl schreef:Oh ja Patrick, nu ben ik groen geworden
Op 2 schermen wijkt het af. Een Iiyama TFT en een Eizo CRT, beiden neigt het naar groen.Patrick schreef:Hier niet hoor... Hoe denken de anderen met de echte schermen erover?rbfoto.nl schreef:Oh ja Patrick, nu ben ik groen geworden
Onder "Bewerken" heb je een drietal opties die met kleurbeheer te maken hebben. Degene die jij denk ik het best gebruiken kan is "Omzetten in profiel". Je moet dat zelf maar even vertalen. Ze staan bijna onderaan in het menu.rbfoto.nl schreef:Hoe zet ik een kleurprofiel om in PS? Weet iemand dat?
Ps. ik heb de engelse versie van CS3
RBfoto (Ronald) kan wel zeggen dat dit beter is, maar als ik naar het shirtje kijk wat hij aanheeft lijkt me de eerste poging (hoewel die ook nog steeds niet helemaal lekker zit in kleur) toch net iets beter op kleur te liggen. Bij de 2e poging zit in het shirtje maar ook in de rest van de foto teveel magenta.Patrick schreef:Oke, tikkie minder groen... Zo beter?
www.stoffenhandel.nlTeun schreef:Ronald wat voor doeken heb je besteld en waar?
Ik heb zelf ook een studiosetje besteld (komt volgende week waarschijnlijk binnen), en ga daarna nog wat achtergrond spullen kopen maar vindt die papieren rollen vrij duur. Ik dacht zelf aan wit, grijs, zwart en een leuk 'vlekken' doek met warme kleuren, dit grapje kost 200 euro en dan heb je alleen maar een paar rollen papier.