Shoot Noel
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: Shoot Noel
Mooie foto's Jordy!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik zeg ook nergens dat dat randje met de matheid van haar lippen te maken heeft. Een randje "boven" de lippen zijn namelijk niet die lippen zelf, want die zitten onder dat randje.ALE schreef:Het glimrandje boven de lip van Noël heeft niets met de matheid van haar lippen te maken. Dit komt doordat haar gezicht "bewerkt" is daar haar huid zachter te maken. Hier is net een klein stukje overgeslagen.
Zoals ik al schreef, je moet uiteraard wel met lipgloss om kunnen gaan. Controle van het glimmen doe je allereerst vooraf aan de opname. Prima controleerbaar ook. Glimpt het teveel, laat je het model nogmaals in een stuk tissue happen. De fotograaf is er zelf bij. Het resultaat zie je in één seconde.ALE schreef: Ik heb het met Arjan eens, liploss glimt veel te veel, iets nat maken is mijn inziens ook mooier. En als je wil kan je dit ook nog met PS later toevoegen.... Maar blijft het dan nog wel DE Noël.
Juist achteraf glimmers of gloss in de lippen met PS toevoegen is beslist af te raden omdat je wel een heel goede retoucheur moet zijn om dat op een natuurlijke wijzen met de minieme plooitjes die in lippen zitten, voor elkaar te krijgen. Juist dan zie je al gauw dat er op een verkeerde manier aan gesleuteld is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
@ Ale:
Als ik de trap recht zou zetten, zou het Noel idd een beetje scheef hangen. En eigenlijk heb ik 't met opzet gedaan, om niet helemaal een recht toe recht aan foto te maken. Zoals ik al eerder zei, ga ik (waarschijnlijk vandaag) de sliertjes wegshoppen.
Ik ben zelf ook nog heel erg bezig om precies te ondervinden hoe ik 't allemaal graag wil.
Het liefst heb ik een mix tussen natuurlijk en natuurlijk bewerkt, maar het duurt even voordat je zo'n balans gevonden hebt en weet hoe 't allemaal moet.
Verder als dit wil ik ook niet gaan qua bewerken, anders gaat het er idd plastic fantastic uitzien en dat is wel het laatste wat ik in mijn foto's / stijl wil terug zien.
@ Mikemix:
Dankje!
Ja, ik moet inderdaad op voor 't rijbewijs, waarschijnlijk ga ik beginnen in februari.
Er komen namelijk na maart 25 extra theorievragen bij.
Ik weet niet 100% zeker of ik hier geflitst hebt, dat zou ik moeten nakijken in de EXIF gegevens.
Vind de schaduw persoonlijk niet storend, houd wel van pittige contrasten af en toe.
De zon scheen volop op Noel, dus dat kan ook het gevolg zijn van de schaduwpartijen.
@ IEDEREEN
Bedankt voor de leuke reactie's!
Toen ik de foto's afgedrukt had bij de fotozaak waar ik ze altijd afdruk, kreeg ik twee keer een compliment dat ze de foto's erg mooi vonden daar.
Is leuk om te horen zo af en toe
W.b.t bewerking:
Ik heb in PS een programmaatje: Nik Color Efex.
Daarin zit een filter (dynamic skin softener) die ik heb gebruikt, daarin kun je zelf nog wat aanpassen.
Deze heb ik op beide foto's losgelaten voor een wat egalere huid. Naar mijn mening had het ook iets natuurlijker/minder gemogen.
Het gevolg van de dynamic skin softener filter is dat het idd een glimrandje op de lippen tevoorschijn tovert. Niet alleen op de lippen, op de rest van het gezicht ziet het er soms ook een beetje "plastic" / glimmend uit.
Als ik de trap recht zou zetten, zou het Noel idd een beetje scheef hangen. En eigenlijk heb ik 't met opzet gedaan, om niet helemaal een recht toe recht aan foto te maken. Zoals ik al eerder zei, ga ik (waarschijnlijk vandaag) de sliertjes wegshoppen.
Ik ben zelf ook nog heel erg bezig om precies te ondervinden hoe ik 't allemaal graag wil.
Het liefst heb ik een mix tussen natuurlijk en natuurlijk bewerkt, maar het duurt even voordat je zo'n balans gevonden hebt en weet hoe 't allemaal moet.
Verder als dit wil ik ook niet gaan qua bewerken, anders gaat het er idd plastic fantastic uitzien en dat is wel het laatste wat ik in mijn foto's / stijl wil terug zien.
@ Mikemix:
Dankje!
Ja, ik moet inderdaad op voor 't rijbewijs, waarschijnlijk ga ik beginnen in februari.
Er komen namelijk na maart 25 extra theorievragen bij.
Ik weet niet 100% zeker of ik hier geflitst hebt, dat zou ik moeten nakijken in de EXIF gegevens.
Vind de schaduw persoonlijk niet storend, houd wel van pittige contrasten af en toe.
De zon scheen volop op Noel, dus dat kan ook het gevolg zijn van de schaduwpartijen.
@ IEDEREEN
Bedankt voor de leuke reactie's!
Toen ik de foto's afgedrukt had bij de fotozaak waar ik ze altijd afdruk, kreeg ik twee keer een compliment dat ze de foto's erg mooi vonden daar.
Is leuk om te horen zo af en toe

W.b.t bewerking:
Daarin zit een filter (dynamic skin softener) die ik heb gebruikt, daarin kun je zelf nog wat aanpassen.
Deze heb ik op beide foto's losgelaten voor een wat egalere huid. Naar mijn mening had het ook iets natuurlijker/minder gemogen.
Het gevolg van de dynamic skin softener filter is dat het idd een glimrandje op de lippen tevoorschijn tovert. Niet alleen op de lippen, op de rest van het gezicht ziet het er soms ook een beetje "plastic" / glimmend uit.
"Imagination is far more important than knowledge"
- Léon Obers
- Forumlid
Simpele truc om het net wat minder te laten zijn is eerst van het origineel een kopielaag te maken. Laat je dat filter op de kopielaag zijn werk doen, is het teveel kun naar behoefte de opaciteit meer of minder schuiven om de originele laag er gedeeltelijk doorheen te laten komen. Eventueel kun je met de maskerfunctie ook het origineel met een brush gedeeltelijk terugpoetsen, of.... helemaal andersom werken, het filter op de de onderste laag laten uitvoeren, en dan gedeeltelijk naar de originele bovenlaag poetsen.soulpic schreef: W.b.t bewerking:
Succes.
hey soulpic...knappe foto's...dit soort foto's zie ik graag meer hier....
da's ff beter dan de eerste keer met haar op pad.
zeer netjes en inderdaad met een grote sprong vooruit
Arend
da's ff beter dan de eerste keer met haar op pad.
zeer netjes en inderdaad met een grote sprong vooruit
Arend
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
UPDATE!
Hier nog een foto uit de serie, waarschijnlijk komt er later nog een bij.
Heb hier ook de tip van jou gebruikt Leon, thanks! (ziet er beter uit nu)

Het is een heel klein beetje een high key foto, het is er niet echt vanaf te zien maar ik heb die filter wel toegepast.
De balk achter haar wordt waarschijnlijk nog weggeshopt, ff kijken hoe ik dat ga aanpakken en of 't er dan nog uitziet als ik 't doe
Hier nog een foto uit de serie, waarschijnlijk komt er later nog een bij.
Heb hier ook de tip van jou gebruikt Leon, thanks! (ziet er beter uit nu)

Het is een heel klein beetje een high key foto, het is er niet echt vanaf te zien maar ik heb die filter wel toegepast.
De balk achter haar wordt waarschijnlijk nog weggeshopt, ff kijken hoe ik dat ga aanpakken en of 't er dan nog uitziet als ik 't doe

- Léon Obers
- Forumlid
Ben je wel dat speelse spel in licht met die haren voor die balk kwijt. Ik denk dat het resultaat dan minder is.soulpic schreef: De balk achter haar wordt waarschijnlijk nog weggeshopt, ff kijken hoe ik dat ga aanpakken en of 't er dan nog uitziet als ik 't doe
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi Jordy knappe foto's hoor. Ik kan niet zo veel toevoegen aan hetgeen al gemeld is maar wil wel kwijt dat het verschil met je eerste foto's giga is. Heel leuk om te zien 

- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
@ Skippy:
Dankje, leuk om te horen
Dankje, leuk om te horen