Was het beter georganiseerd of was er meer werk aan besteed door de acteurs dan in Haarlem ? Ik denk het wel maar je mag mijn inziens dit festijn ook niet vergelijk met het Anton Pieck gebeuren in Haarlem. Het is vele malen groter. Even een paar kengetallen:
- Ruim negenhonderd (!!!) acteurs en figuranten speelden figuren en situaties uit de boeken van deze Engelse schrijver na.
- Na schatting bezochten dit jaar 160.000 bezoekers deze happening, wachttijden liepen op tot soms 1,5 uur
Ja en dan de flits, dit keer overduidelijk niet het geen ik ervan verwacht had en dit is ook zondermeer aan m'n eigen schuld te wijten. Ik had zaterdagavond zitten spelen met de SB900 en dan wel met het centrumgerichte verlichtingspatroon. Deze instelling biedt een groter richtgetal in het midden van het beeld dan andere verlichtingspatronen bijdezelfde brandpuntsafstand. (De lichtafname aan de randen is groter dan bij andere verlichtingspatronen). Dit werkt dus als een soort snoot op je flits, je gaat je licht heel direct plaatsen.
En dan ga je nadenken

Weer wat geleerd maar wel "duur" leergeld. Thuis werkte het zo mooi en makkelijk, maar ja dan maak je ook geen gebruik van BL. Na het zien van de opnames op mijn notebook is het eerst wat ik gedaan heb de flits terug te zetten naar het standaard verlichtingspatroon.
Ik kan wel alle foto's gaan corrigeren in PS maar dat gaat mij hier te ver. Het is per slot van rekening geen betaalde opdracht want dan was ik echt in de aap gelogeerd.
Groet,
ALE