overstap d80 - d90
Re: overstap d80 - d90
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op vr dec 11 2009 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo hier is Monique weer.
Leuk hé, Hoe iedereen de verbeteringen ervaart.
Ik vind namelijk de D lichting in de kamera verschrikkelijk
. Als je je foto inzoomd word het vooral in de hight stand de foto erg drapperig.Ook met de ruisonderdrukker (vooral bij hoog) word wat drapperig.
In de schaduw delen licht het wel op, maar veel details gaan verloren. Ik doe dat liever achteraf bijwerken met capture of Photoshop.
Ik heb dus deze functie uit staan. Net als het verscherpen, staat op low. de rest doe ik later wel. en de ruisonderdrukker staat ook op de laagste stand.
De snellere beelden per seconden vind ik ook nog een verbetering.
En inderdaad de ruis met 3200 iso is gewoon geweldig
.
Je kunt haast beter tussen 1600 tot 3200 iso fotograferen dan tussen de 400 en 800 iso. het klinkt heel raar maar de ruisprestatie is hier gewoon beter.
Ik heb alleen nog niet de test gedaan met details met hoge iso's. Bij de D80 kon je kwa ruis beter op 800iso fotograferen dan op 400, alleen de details bleven toch iets beter met 400 iso.
Groetjes Monique
Leuk hé, Hoe iedereen de verbeteringen ervaart.

Ik vind namelijk de D lichting in de kamera verschrikkelijk

In de schaduw delen licht het wel op, maar veel details gaan verloren. Ik doe dat liever achteraf bijwerken met capture of Photoshop.
Ik heb dus deze functie uit staan. Net als het verscherpen, staat op low. de rest doe ik later wel. en de ruisonderdrukker staat ook op de laagste stand.
De snellere beelden per seconden vind ik ook nog een verbetering.
En inderdaad de ruis met 3200 iso is gewoon geweldig

Je kunt haast beter tussen 1600 tot 3200 iso fotograferen dan tussen de 400 en 800 iso. het klinkt heel raar maar de ruisprestatie is hier gewoon beter.
Ik heb alleen nog niet de test gedaan met details met hoge iso's. Bij de D80 kon je kwa ruis beter op 800iso fotograferen dan op 400, alleen de details bleven toch iets beter met 400 iso.
Groetjes Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Ik ben ook zeer goed te spreken over de d90, ik ben welliswaar overgestapt van d50, maar het is toch het overwegen waard.
Wat eerder al genoemd werd, de ruis, het scherm, de instelmogelijkheden etc SUPER!! Gripje overzetten en gaan zou ik zeggen!
Wat eerder al genoemd werd, de ruis, het scherm, de instelmogelijkheden etc SUPER!! Gripje overzetten en gaan zou ik zeggen!

- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
alvast bedankt voor alle antwoorden!
er worden een hoop dingen duidelijk.
maar ben nog niet over de streep getrokken.....
dus wacht ik nog even af op meer bevindingen.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- gongon
- Clublid
Over de streep moet je zelf stappen. Gewoon doen.iefie schreef:alvast bedankt voor alle antwoorden!

Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Krijg ik dezelfde grootte in een Flickr omgeving.RoelfM schreef: Klik op de foto voor een groter formaat.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- EelcoD7100
- Forumlid
Welke streepiefie schreef:alvast bedankt voor alle antwoorden!

Ik ben een overdreven criticus. Dus mijn verhalen zijn wel waar maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel precies.
Nou weet ik dat +/- maar 3% van de mensen dit ook zo ervaart (waarschijnlijk de professionals). En wel +/- 97% van de mensen dit niet eens ziet, wat mijn strenge ondervindingen zijn.
Want het is gewoon wel een geweldige kamera met een veeeeeeeeeel groter menu, waar je je eigen instellingen kunt maken. En dus je eigen kamera van kan maken.
Dat heeft de D80 niet.
Maar als ik een andere tip mag geven. inversteer eerst wat in je lensen, daar ga je geen spijt van krijgen.
succes Monique
Ik heb de D80 en D90. Ik ben erg onder de indruk van de hoge iso prestaties van de D90. Ze zeggen 1 stop verschil, maar naar mijn gevoel is het 2 stops.
Zonder ruis onderdrukking 1800 iso

Het was pikdonker ik kon pas zien hoe de man die naast mij stond eruit zag toen ik thuis kwam. Ik had de foto per ongeluk overbelicht en om toch nog de indruk te geven dat het donker was heb ik het wat donkerder gemaakt. Het is niet zo'n goede foto maar toch.
3200 iso

Zonder ruis onderdrukking 1800 iso

Het was pikdonker ik kon pas zien hoe de man die naast mij stond eruit zag toen ik thuis kwam. Ik had de foto per ongeluk overbelicht en om toch nog de indruk te geven dat het donker was heb ik het wat donkerder gemaakt. Het is niet zo'n goede foto maar toch.
3200 iso

Klopt, zie het ook. Je moet een gratis of betaalde account hebben om meer functies te kunnen gebruiken.Léon Obers schreef:Krijg ik dezelfde grootte in een Flickr omgeving.RoelfM schreef: Klik op de foto voor een groter formaat.
- Tony D
- Moderator
Wat voor mij een pluspunt is om de d90 te kopen en niet de d80 is het scherm achterop. Dat kleine lcd-schermpje bovenop kan ik, door mijn leeftijd, niet meer lezen
. En om nu altijd met een leesbril op te fotograferen.....
Alle informatie staat ook gewoon op het grpete scherm, dat ook veeeeeel mooier is dan dat van de d80.
Ik maak niet de overstap ik ga beginnen met een NIKON DLSR en dan heeft de keuze natuurlijk ook met andere argumenten te maken.
Tony

Alle informatie staat ook gewoon op het grpete scherm, dat ook veeeeeel mooier is dan dat van de d80.
Ik maak niet de overstap ik ga beginnen met een NIKON DLSR en dan heeft de keuze natuurlijk ook met andere argumenten te maken.
Tony
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- EelcoD7100
- Forumlid
Iefie,
De beloofde foto's komen echt hoor, we zijn hier nog even bezig met een grote schoonmaak en prestatieverbetering van de computer bezig (defragmenteren).
Groetjes Eelco
De beloofde foto's komen echt hoor, we zijn hier nog even bezig met een grote schoonmaak en prestatieverbetering van de computer bezig (defragmenteren).
Groetjes Eelco
- iefie
- Forumlid
hahaha is goed!
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- gongon
- Clublid
D-90s schreef:Iefie,
Groetjes Eelco
Is ook nodig op zijn tijd.
Groetjes Gonnie.