ooievaar in vlucht

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
iJoost

Re: ooievaar in vlucht

Bericht door iJoost » za dec 27 2008 11:02 am

Iets minder verscherpen, dan krijg je die lelijke kartelrandjes ook niet en lijkt ie nog scherper.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door iJoost op za dec 27 2008 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

reebruine ogen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reebruine ogen » za dec 27 2008 11:05 am

toppertjes Ruud...gaaf, dat is genieten!
en het blijft nog een paar dagen mooi weer, wie weet nog meer van die mooie platen
groet, marielle
leer zien wat er wel goed is

en vooral:GENIET
Marielle

Ralph
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ralph » za dec 27 2008 11:09 am

I like! Mooie scherpe platen.

BUG322

Bericht door BUG322 » za dec 27 2008 11:28 am

Moeilijk om dat goed te bevriezen en scherp te houden
mooi

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » za dec 27 2008 8:38 pm

@ ijoost , ben misschien iets doorgeschoten met verscherpen maar in de foto zelf vind ik het niet echt storend .
zal hem wel is vervangen voor een minder verscherpte versie want het maakt kwalitatief niets uit.
heeft ook te maken met verkleinen vind ik , zeker als je een raw van +/- 12mb terug brengt naar 232 kb.

groet ruud

iJoost

Bericht door iJoost » za dec 27 2008 9:26 pm

Door verkleinen zelf raak je ook al onscherpte kwijt. Maar ik zie hier ook zonder uitvergroten de lichtere randen langs de randen. Dat hoeft op zich nog niet zo storend te zijn, maar bij teveel verscherpen wordt het contrast op de rand zelf ook hoger waardoor de "grijs"waarden die je nodig hebt om de scheve lijnen met vierkante pixels weer te kunnen geven verloren gaan. Gevolg is dat je aliasing krijgt. Kartelranden langs die scheve lijnen. En helaas is ons oog daar extreem gevoelig voor. Vandaar dat ik zou zeggen, ietsje minder is mooier. ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”