TC-17E II teleconverter

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » ma okt 30 2006 4:48 pm

haha, ja, dat staat er ook wel als je goed leest maar ik had even zin om te happen, en jij hapt terug :D :D

rvdb

Bericht door rvdb » ma okt 30 2006 5:22 pm

Ha graag gedaan hoor :) ;)

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » ma okt 30 2006 5:36 pm

rvdb schreef:Ja het is idd een Teleconvertor. Maar op Ebay vind je die voor beduidend minder dan een Sigma, Nikon etc. Maar ik ken het merk dus niet echt goed. Het komt wel uit Japan iig..

Hier een foto van een modern ogend exemplaar :)
Afbeelding
Vivitar en Panagor waren in de tweede helft 60-er en 70-er jaren zo ongeveer de grootste vreemdlenzenmerken.
Met name de Vivitar Series-1 waren erg goed.
Toen de af-lenzen aan hun opmars begonnen zijn Vivitar en Panagor (en nog heel veel mindere merken...) op de achtergrond (failliet???) geraakt.
De weinige overlevers zoals Sigma, Tokina en Cosina hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt en dat hele segment zo'n beetje overgenomen.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

rvdb

Bericht door rvdb » ma okt 30 2006 6:00 pm

Hmm als ik dit bekijk bestaan ze nog..:

http://www.shopping.com/xPO-Vivitar-Viv ... phens=true

Vraag me trouwens af of AF werkt want dat kan ik niet echt achterhalen. Volgens die advertentie wel trouwens...

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » ma okt 30 2006 7:09 pm

Ja en nee.
Ja, Vivitar bestaat nog als merk.
Nee, dit is niet dezelfde Vivitar als vroeger....
In de 70-er en 80-er jaren zijn heel veel van die oude bekende merken opgedoekt.
Een aantal is bij andere grote merken terechtgekomen zoals je nu ook weer ziet gebeuren met merken als Zeiss, Konica en Minolta.
Van een aantal merken zijn ook de merknamen opgekocht, veelal door Chinese bederijven, en weer opnieuw in de markt gezet.
Vivitar is volgens mij één van die merken.
Overigens maakte Vivitar zélf geen lenzen, maar werden ze volgens Vivitarspecificaties bij andere merken gemaakt.

Zie ook: http://www.cameraquest.com/VivLensManuf.htm
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”