Twijfels aanschaf D80
Re: Twijfels aanschaf D80
Ik kan alleen maar beamen wat anderen al gezegd hebben: uitmuntende camera, zeker voor de huidige prijs.
Poeh, al lang niks meer van me laten horen op dit forum.
Ik heb genoeg geld om de D80 met 18-105 VR lens aan te schaffen!
Hopelijk heb ik 'm deze maand nog in m'n handen
Wat voor geheugenkaartje zal ik erbij nemen?
En iemand toevallig een leuke nikon tas in de aanbieding
?
Ik heb genoeg geld om de D80 met 18-105 VR lens aan te schaffen!
Hopelijk heb ik 'm deze maand nog in m'n handen

En iemand toevallig een leuke nikon tas in de aanbieding

Ik gebruik Sandisk Ultra II 4GB. Even shoppen voor zo'n 11 Euro was ik klaar. Denk er wel aan dat het SDHC-kaarten zijn die niet altijd in de cardreader van je computer passen. Sandisk verkoopt card ook met gratis cardreader (even zoeken bij MM). 

Ik heb bewust gekozen voor de D80, de ergonomie is top, veel instelmogelijkheden. Ik weet nog niet eens een kwart van de mogelijkheden.
Ik denk dat je er voor moet gaan, Deze nikon is erg goed voor een camera die 2 jaar oud is.
Wat mij betreft, koop hem zo snel mogelijk, want hij ligt voor heel goedkoop in de winkel.
Laatst was ik in de mediamarkt, 488,- met standaard zoom vr lens.
En nog een voordeel, je kunt er ook analoge lenzen opzetten, dus als je ergens nog leuke analoge lenzen(van nikon) kunt krijgen, doe het.
Je kunt ze gewoon blijven gebruiken. Alleen met bepaalde beperkingen. Maar de keuze is aan jou...
vinnie
Ik denk dat je er voor moet gaan, Deze nikon is erg goed voor een camera die 2 jaar oud is.
Wat mij betreft, koop hem zo snel mogelijk, want hij ligt voor heel goedkoop in de winkel.
Laatst was ik in de mediamarkt, 488,- met standaard zoom vr lens.
En nog een voordeel, je kunt er ook analoge lenzen opzetten, dus als je ergens nog leuke analoge lenzen(van nikon) kunt krijgen, doe het.
Je kunt ze gewoon blijven gebruiken. Alleen met bepaalde beperkingen. Maar de keuze is aan jou...
vinnie
-
- Forumlid
- Contacteer:
analoge lenzen 

ik denk dat hij manuele focus lenzen bedoeld.Focus2 schreef:analoge lenzen
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Als je paarden in de binnebak wilt fotograferen, dan moet je rekening houden met beroerde lichtomstandigheden en geen mogelijkheid om te flitsen.
Dus dan kom je al gauw uit op twee mogelijkheden: ISO omhoog of lichtsterke objectieven.
Patrick zei het al: op het gebied van de hoge ISO-waarden legt de D80 het af tegen nieuwere camera's.
Maar ik zou zeker eens kijken naar lichtsterke objectieven. De 80-200 2.8 kun je soms tegen behoorlijke prijzen tweedhands aanschaffen. En dan vanaf statief werken en een beetje momenten uitkiezen waarop paard en ruiter relatief weinig in beweging zijn.
En dan in RAW schieten, bewust 1 stop onderbelichten (scheelt weer wat sluitertijd) en dat later in PS of Capture weer corrigeren.
Dus dan kom je al gauw uit op twee mogelijkheden: ISO omhoog of lichtsterke objectieven.
Patrick zei het al: op het gebied van de hoge ISO-waarden legt de D80 het af tegen nieuwere camera's.
Maar ik zou zeker eens kijken naar lichtsterke objectieven. De 80-200 2.8 kun je soms tegen behoorlijke prijzen tweedhands aanschaffen. En dan vanaf statief werken en een beetje momenten uitkiezen waarop paard en ruiter relatief weinig in beweging zijn.
En dan in RAW schieten, bewust 1 stop onderbelichten (scheelt weer wat sluitertijd) en dat later in PS of Capture weer corrigeren.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- Germay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat een onzin kunnen mensen andere mensen toch aanpraten,de D80 is een geweldige camera
ik maak er fantastische platen mee.Niks van anderen aantrekken en gewoon kopen suc6 met de aankoop.
----------------------
Groet,
Gert. :mrgreen:

----------------------
Groet,
Gert. :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Ik heb afgelopen zaterdag de D80 met 18-70 objectief gekocht.
Prachtige camera. Houdt heel prettig vast.
Ben druk aan het inlezen, maar op de auto-stand is het al leuk foto's maken.
Heb er een Sandisk SDHC 4GB extreme III geheugenkaart in zitten (weet je zeker dat ie snel genoeg is).
Als je het geld er nu voor hebt, zou ik niet te lang wachten met kopen, want de voorraad wordt hard minder.
Nikon levert ze in ieder geval niet meer (konden ze vrijdag in de computer opvragen bij konijnenberg)
Succes!
Prachtige camera. Houdt heel prettig vast.
Ben druk aan het inlezen, maar op de auto-stand is het al leuk foto's maken.
Heb er een Sandisk SDHC 4GB extreme III geheugenkaart in zitten (weet je zeker dat ie snel genoeg is).
Als je het geld er nu voor hebt, zou ik niet te lang wachten met kopen, want de voorraad wordt hard minder.
Nikon levert ze in ieder geval niet meer (konden ze vrijdag in de computer opvragen bij konijnenberg)
Succes!
Ja, zeg dat wel. Twee dagen geleden was de camera er nog bij de kamera-express. Nu is ie weg
Ga 'm vanavond bestellen..
Bedankt voor je reactie, Pol. Ik wou net vragen wat een goede geheugenkaart zou zijn

Ga 'm vanavond bestellen..
Bedankt voor je reactie, Pol. Ik wou net vragen wat een goede geheugenkaart zou zijn

Nikon D80 Body NL
Nikkor AF-S DX 18-105 f/3.5-5.6 ED VR
SanDisk SD Card Extreme III 2 GB
En een boek over de D80 (Foto pocket D80) in bestelling bij cameratop100
Nikkor AF-S DX 18-105 f/3.5-5.6 ED VR
SanDisk SD Card Extreme III 2 GB
En een boek over de D80 (Foto pocket D80) in bestelling bij cameratop100

Laatst gewijzigd door Jill op wo jan 28 2009 4:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus geen twijfel meer
Heb je de camera net besteld of al binnen?
Nou ja, in ieder geval gefeliciteerd met je beslissing.

Heb je de camera net besteld of al binnen?
Nou ja, in ieder geval gefeliciteerd met je beslissing.
Besteld. Kom op de site niet goed vinden wanneer de camera binnen zou zijn. Dus ik wacht geduldig af