Camera Setup Guides for D90
Re: Camera Setup Guides for D90
Bedankt, dit kan ik als kersverse D90-bezitter gebruiken.
- Daan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bedankt ! Zag nog een paar kleine dingetjes , als het goed is heb ik je daar een PM overgestuurd
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste fotografie liefhebbers,
ik heb Hier een nieuwe Versie geplaats na het PB-tje van Daan.
(Bedankt Daan)
Nu is mijn andere vraag of er vraag is voor instellingen voor andere soorten fotografie zo ja zou ik graag een PB ontvangen met de mogelijke instellingen zodat ik de instellingen gids kan uitbreiden met meer bladzijde
ik heb Hier een nieuwe Versie geplaats na het PB-tje van Daan.
(Bedankt Daan)
Nu is mijn andere vraag of er vraag is voor instellingen voor andere soorten fotografie zo ja zou ik graag een PB ontvangen met de mogelijke instellingen zodat ik de instellingen gids kan uitbreiden met meer bladzijde
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Leuke tip Arthur maar ik zet wel vraagtekens bij enkele aanbevelingen;
1) Sports and Action -> Exposure mode - Aperture Priority (heb ik dan altijd op sluitertijdvoorkeuze)
2) Nature, Landscape and Travel + Sports and Action -> Color Space - Adobe (twijfelachtig nut t.o.v. sRgb, vraagt om problemen bij niet-kenners)
3) Sports and Action -> Video Mode - NTSC (moet voor NL natuurlijk PAL zijn)
Dit heb ik er uit gehaald na een hele snelle blik.
Kortom, nuttig zeker maar wel goed nadenken voordat je de instellingen overneemt.
1) Sports and Action -> Exposure mode - Aperture Priority (heb ik dan altijd op sluitertijdvoorkeuze)
2) Nature, Landscape and Travel + Sports and Action -> Color Space - Adobe (twijfelachtig nut t.o.v. sRgb, vraagt om problemen bij niet-kenners)
3) Sports and Action -> Video Mode - NTSC (moet voor NL natuurlijk PAL zijn)
Dit heb ik er uit gehaald na een hele snelle blik.
Kortom, nuttig zeker maar wel goed nadenken voordat je de instellingen overneemt.
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
Robin, bedankt!
Nu kan ik mijn D90 (nog) beter leren kennen.
Tony D
Nu kan ik mijn D90 (nog) beter leren kennen.
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
Dank je wel.
Amaai, ben wel verbaasd over wat de forumleden hier allemaal voor mekaar doen. Schitterend.
Bij ons in België bestaat er bij mijn weten geen Nikon-club en gezien ik op deze site al massa's interessante info heb teruggevonden, heb ik me hier maar geregistreerd. Moet wel eerlijk toegeven dat ik nog geen camera heb. Na 1 week alle mogelijke sites afgeschuimd te hebben en lang te twijfelen tussen Canon 40D, 50D en de nikon D90 en D300, heb ik beslist een d90 aan te schaffen met de 18-200 lens. Ik wacht nog op prijsdalingen, maar ik merk dat deze kit in sommige webwinkels aan het stijgen is.
Te maken met de stijging van de Yen?
Amaai, ben wel verbaasd over wat de forumleden hier allemaal voor mekaar doen. Schitterend.
Bij ons in België bestaat er bij mijn weten geen Nikon-club en gezien ik op deze site al massa's interessante info heb teruggevonden, heb ik me hier maar geregistreerd. Moet wel eerlijk toegeven dat ik nog geen camera heb. Na 1 week alle mogelijke sites afgeschuimd te hebben en lang te twijfelen tussen Canon 40D, 50D en de nikon D90 en D300, heb ik beslist een d90 aan te schaffen met de 18-200 lens. Ik wacht nog op prijsdalingen, maar ik merk dat deze kit in sommige webwinkels aan het stijgen is.
Te maken met de stijging van de Yen?
- Cees
- Forumlid
De laatste vraag moeten we met 'ja' beantwoorden.
Wij vinden het altijd leuk als je even vertelt wie je bent in de daarvoor bestemde rubriek.
Wij vinden het altijd leuk als je even vertelt wie je bent in de daarvoor bestemde rubriek.

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Robin
- Forumlid
Mensen,
ik blijf bezig met verbeteren maar nadat ik hem eens beter heb bekeken vind ik deze versie verbeterd
o.a.:
-grotere lettertype in de zwarte balken (waren wat aan de kleine kant vond ik)
-kleurruimte instell. veranderd bij landschap en reis- en actie en sport fotografie(meer voor de beginners
)Waaronder mijn zelf:P
en nog wat type fouten er uit gevist.
versie 1.3 is HIER te downloaden(op download klikken werkt het best)
Maar mijn vraag blijf of er nog meer bladzijde gemaakt kunnen worden en zo ja ontvang ik graag een PB-tje met daarin de meest gangbare instellingen voor het soort fotografie
ik blijf bezig met verbeteren maar nadat ik hem eens beter heb bekeken vind ik deze versie verbeterd
o.a.:
-grotere lettertype in de zwarte balken (waren wat aan de kleine kant vond ik)
-kleurruimte instell. veranderd bij landschap en reis- en actie en sport fotografie(meer voor de beginners

en nog wat type fouten er uit gevist.
versie 1.3 is HIER te downloaden(op download klikken werkt het best)
Maar mijn vraag blijf of er nog meer bladzijde gemaakt kunnen worden en zo ja ontvang ik graag een PB-tje met daarin de meest gangbare instellingen voor het soort fotografie
Greetz... Robin
- Robin
- Forumlid
Greetz... Robin
- peturbo
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Hey The shadow,
Heb een iets andere opzet gemaakt, enkele weken geleden, voor de gebruiker instelllingen. Echter puur voor beginners!
Ik kan hem naar je toe mailen als je wilt, misschien kan je er iets van gebruiken, misschien ook niet.
Verder prima overzicht, heb hem al enkele malen bestudeert, echter bij portret opnamen gebruik ik vaak net iets andere instellingen, maar dat mag de pret niet drukken.
Heb een iets andere opzet gemaakt, enkele weken geleden, voor de gebruiker instelllingen. Echter puur voor beginners!
Ik kan hem naar je toe mailen als je wilt, misschien kan je er iets van gebruiken, misschien ook niet.
Verder prima overzicht, heb hem al enkele malen bestudeert, echter bij portret opnamen gebruik ik vaak net iets andere instellingen, maar dat mag de pret niet drukken.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Hoi
perfect dit maar hoe kan ik dit bestand download kom op skydrive en als ik op het bestand klik gebeurt er niks.
groetjes bob
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb geen D90 maar ik wel even kwijt dat ik het top van je vind dat je dit doet voor iedereen

- Daan
- Clublid
Je moet op links op Downloaden drukkenbomo43 schreef:Hoi
perfect dit maar hoe kan ik dit bestand download kom op skydrive en als ik op het bestand klik gebeurt er niks.
groetjes bob

- Robin
- Forumlid
@ Skippy,
Bedankt voor je leuke reactie.
Ik heb zelf nog niet zo lang en D90 (okt 2008)
en vind het jammer dat veel info in het Engels is, dus ik dacht hier wil ik wat mee doen vandaar
dat ik aan dit project(je) ben begonnen.
Bedankt voor je leuke reactie.
Ik heb zelf nog niet zo lang en D90 (okt 2008)
en vind het jammer dat veel info in het Engels is, dus ik dacht hier wil ik wat mee doen vandaar
dat ik aan dit project(je) ben begonnen.
Greetz... Robin
Ik sluit me volledig aan bij de complimenten van Skippy: Chapeau voor al je werk !!
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters