Die had ik al gezien, en dat is het verwachte verschil.
Maar bij mij is het precies omgekeerd.
De fletse blauwige foto is met, de andere zonder filter.....
Dus dat vind ik zo vreemd
Polarisatiefilter op digitale camera
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Polarisatiefilter op digitale camera
Nikon D50 als backup, nikon D7000, nikor af-s 18-55 3.5-5.6 ED/DX, nikor af 35-70 3.3-4.5, Tamron af 80-210 4.5-5.6, Sigma dg 150-500 5-6.3 APO HSM OS, flitser SB28DX
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Slecht filter ---> filter flare. Houdt ook rekening dat als op een of andere wijze er veel licht van voren komt je dan meer last van filter flare kunt hebben.
Een polafilter bestaat uit twee glasplaatjes met een polarisatiefolie ertussen geklemt. Kijk eens gewoon door het filter naar een effen lichtbron en kijk of er geen "waas" in het filter zit door mogelijke uitwaseming van weekmakers van het folie tussen het glas. Alsof het glas gepoetst moet worden.
Een polafilter bestaat uit twee glasplaatjes met een polarisatiefolie ertussen geklemt. Kijk eens gewoon door het filter naar een effen lichtbron en kijk of er geen "waas" in het filter zit door mogelijke uitwaseming van weekmakers van het folie tussen het glas. Alsof het glas gepoetst moet worden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Geldt dit alles ook voor niet-spiegelreflex camera's? Ik kan me voorstellen dat op een compactcamera probleemloos een lineair polafilter gebruikt kan worden door het ontbreken van een half-doorlaatbare spiegel. Testjes op mijn D70 gaven problemen met belichting.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Ik heb een lineair Nikon Polar filter inclusief de passende zonnekap dat ik graag op een compactje wil gebruiken.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Ik heb een lineair Nikon Polar filter inclusief de passende zonnekap dat ik graag op een compactje wil gebruiken.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.