Dat waren de D3, de 14-24 en de Bugatti Veyron ook 5 jaar geleden.yoyo schreef:Het klinkt een beetje onwerkelijk...
Nikkor AF-S 10-18mm f4
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikkor AF-S 10-18mm f4
5 jaar geleden wel ja...Skippy schreef:Dat waren de D3, de 14-24 en de Bugatti Veyron ook 5 jaar geleden.yoyo schreef:Het klinkt een beetje onwerkelijk...

Ik wil alleen zo graag mijn 85/1.4G VR

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Waarom zouden ze niet zoiets uitbrengen. Een soort aangepaste 14-24. Die is erg goed, dus er zat vast nog rek in het bereik.
Goedkoop zal ie niet worden!
Ik zou zo'n 70-200 f/4 VR wel heel prettig vinden. Dan gaat dat Sigma spul van me wellicht de deur uit.
Goedkoop zal ie niet worden!
Ik zou zo'n 70-200 f/4 VR wel heel prettig vinden. Dan gaat dat Sigma spul van me wellicht de deur uit.

- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Skippy schreef:10mm=100 graden horizontaalBrenzef schreef:Zou interessant zijn.
10mm op FF. Welke hoek krijg je dan?
18mm=67graden horizontaal
Bron; http://www.howardedin.com/articles/fov.html

Dat lijkt mij wat sterk, gezien de getallen die ik kort geleden vond:Skippy schreef:10mm=100 graden horizontaalBrenzef schreef:Zou interessant zijn.
10mm op FF. Welke hoek krijg je dan?
18mm=67graden horizontaal
Bron; http://www.howardedin.com/articles/fov.html
17 mm = 104°
24 mm = 84°
35 mm = 62°
Dat lijken mij horizontale beeldhoeken.
In ieder geval gaat dit wel uit van het FX-formaat.
Wat het objectief betreft: eerst maar zien of hij komt.
Er stonden twee groothoekobjectieven op mijn NAS-lijst, en dat heb ik recentelijk gereduceerd tot één.
Met dit objectief erbij zou ik weer terug bij af zijn: weer twee op de NAS-lijst. Al is dat wel weer erg snel gezegd, want als hij werkelijk komt, dan zal ik toch eerst moeten kijken of hij voor mij van waarde is.
Laat hij eerst maar eens komen, voordat ik uitspraken ga doen.
Een nieuwe f/4-lijn? Hoezo? Zou dat wellicht te maken hebben met het extreme brandpuntbereik? Dat zou ik in ieder geval wel kunnen zeggen van de AF-S 200-400mm f/4G. Als je de AF-S 300mm f/4 en de AF-S 300mm f/2.8 eens vergelijkt in gewicht en afmetingen zegt dat wel genoeg, dunkt me.
- Cees
- Forumlid
Ik denk dat een uitgebreide f4-lijn een goede zet zou zijn.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Die snap ik niet, dat was allemaal geweldig....Patrick schreef: Ik zou zo'n 70-200 f/4 VR wel heel prettig vinden. Dan gaat dat Sigma spul van me wellicht de deur uit.

Idd, Cees, een f:4 lijn zou een hele goede marketing en praktische keuze zijn.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Omwisselen mits goed natuurlijk. Ik ben niet ontevreden over mijn Sigma spul hoor. Maar ik volg de ontwikkelingen wel. Een tas vol Nikon zou ik in ieder geval geen gek idee vinden. Als dat dan ook voor wat minder geld dan nu (de 70-200 VR f/2.8 is wellicht niet te duur, maar wel veel geld) kan door hier en daar een stop in te leveren, dan denk ik dat ik dat wel zou doen. Het spul wordt er ook nog eens veel lichter van.mikemix schreef:Die snap ik niet, dat was allemaal geweldig....Patrick schreef: Ik zou zo'n 70-200 f/4 VR wel heel prettig vinden. Dan gaat dat Sigma spul van me wellicht de deur uit.
Deze nieuwe Nikon lijkt me een prijzige te worden. In dit bereik moet bij mij de Tokina het nog maar even opknappen... :mrgreen:
Canon heeft al jaren een F4 lijn. Zit perfect tussen hobby en professioneel in. Zou voor Nikon een erg logische zet zijn nu ze met hun body's eigenlijk de leidende partij zijn in DSLR land.
De meeste dromen zijn bedrog, zo ook deze, de lens is fake
Kijk hier maar eens: http://www.nikonwatch.com/2009/02/17/ni ... -its-fake/
Dus vanavond kan iedereen weer lekker gaan dromen

Kijk hier maar eens: http://www.nikonwatch.com/2009/02/17/ni ... -its-fake/
Dus vanavond kan iedereen weer lekker gaan dromen

"Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken"
-Mahatma Gandhi, (1869-1948)-
-Mahatma Gandhi, (1869-1948)-
En dat verbaast mij helemaal niets.
Ik had al zo'n gevoel van: dit lijkt me wat sterk.
Ik ben er ook totaal niet rouwig om. Mijn NAS-lijst is al groot genoeg
.
Ik had al zo'n gevoel van: dit lijkt me wat sterk.
Ik ben er ook totaal niet rouwig om. Mijn NAS-lijst is al groot genoeg

De zegen van het internet. Er zullen evenveel draadjes te vinden zijn die op tamelijk overtuigende wijze zullen stellen dat het wel of niet fake is. We zullen het wel zien.
Een f/4 lijn lijkt mij een goed idee maar alleen als dat betekent dat de objectieven minder duur zijn dan de reeds bestaande f/2.8 lijn. Het onderhavige objectief lijkt mij dan niet het meest logische om een f/4 lijn mee te introduceren; zelf op f/4 zal het vermoedelijk nog behoorlijk prijzig worden.
Een f/4 lijn lijkt mij een goed idee maar alleen als dat betekent dat de objectieven minder duur zijn dan de reeds bestaande f/2.8 lijn. Het onderhavige objectief lijkt mij dan niet het meest logische om een f/4 lijn mee te introduceren; zelf op f/4 zal het vermoedelijk nog behoorlijk prijzig worden.
Een f/4 lijn zou zeker fijn zijn, ook als er gekozen kan worden voor VR. Canon heeft deze keuze ook bij veel objectieven, de 70-200 f/4 met of zonder IS geldt ook voor de f/2.8.
Ik geloof verder niet dat de 10-18mm f.4 een FX objectief zal zijn, Nikon is niet 'wijder' gegaan als 13mm bij mijn weten en dan met f/5.6 (toch?) Of het zou een combinatie van Fisheye en 'gewone' zoom moeten zijn. Maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo aantrekkelijk.
Ik geloof verder niet dat de 10-18mm f.4 een FX objectief zal zijn, Nikon is niet 'wijder' gegaan als 13mm bij mijn weten en dan met f/5.6 (toch?) Of het zou een combinatie van Fisheye en 'gewone' zoom moeten zijn. Maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo aantrekkelijk.