Heheh... enerzijds heb je een punt. Anderzijds is het gebruikswaar. Als ik een lens op m'n body klik ga ik er vanuit dat bij een toestel van bijna 2000 euro kaal en een objectief van dezelfde fabrikant die sensor perfect beschermd is tegen stof. Zo niet... dan mag de fabrikant dat netjes voor me oplossen

Heb inmiddels besloten dat ik een Nikon D700, een D100 en een D70s body ga kopen, dus helemaal onthand ben ik niet als ik de D700 een paar weken kwijt ben (de D70s is dan voor m'n vriendin, de D100 als "reserve" - ik kan beide toestellen voor héél erg interessante prijzen krijgen. Deze komen waarschijnlijk als eerste, zodat ik als ik mijn Alpha kwijt ben voordat ik een D700 heb niet meteen zonder toestel zit).
Wat betreft het glas aan de voorkant van het objectief: Ik werk idd met goedkope UV-filtertjes voor m'n objectieven bij "grof werk", al is het maar om te voorkomen dat ik er met zand miniscule krasjes in maak. Dan gooi ik liever een filtertje weg.
Overigens waait er maar héél weinig stof vermengd met ontlasting op uit die bak, het is puur zand. De meeste rijbakken waar ik fotografeer worden uitzonderlijk goed onderhouden (gezien er wedstrijden plaatsvinden), zo ook hier thuis. Tijdens wedstrijden kan een paard vaak nog net plassen maar daar is alles mee gezegd (mocht je niet begrijpen wat ik bedoel: probeer eens of je je behoeften prettig kan doen terwijl je met 2 kleine haltertjes aan het trainen bent

)
Desalniettemin bedankt voor de betrokkenheid!