Het zijn geen van beide de originele opnamen. EXIF-gegevens welke instellingen je hebt gebruikt en plaats van het scherpstelpunt zijn niet uit te lezen. Dan kan er weinig over verteld worden / c.q. conclusies getrokken worden.Anthony schreef:Hier heb een soort zelfde foto, scherpstelpunt was volgens mij gewoon weer het midden..
--- foto ---
Nog die van de gele lotus
--- foto ---
Apart onscherpte probleem
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Apart onscherpte probleem
Vriendelijke groet, Léon Obers
Voor de foto met Jaguar
Overigens is Autofocus Area hetzelfde bij Lotus.

Sorry voor deze manier maar ik weet niet waar en hoe ik het origineel moet posten met al die exif op internet

Sorry voor deze manier maar ik weet niet waar en hoe ik het origineel moet posten met al die exif op internet

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Focus-mode AF-S. Tja, dan zou het moeten werken.
(Bij AF-C verloopt de focus als je een andere uitkadering maakt).
(Bij AF-C verloopt de focus als je een andere uitkadering maakt).
EXIF zit in het originele bestand. Als dat bestand op internet staat kan ieder het bestand downloaden en zelf de EXIF bekijken met een viewer. Daar hoef je dat lijstje niet hier voor neer te zetten. Door een origineel bestand te plaatsen is er geen uitsluitsel wat de EXIF-gegevens zijn.Anthony schreef: Sorry voor deze manier maar ik weet niet waar en hoe ik het origineel moet posten met al die exif op internet
Vriendelijke groet, Léon Obers
Afgelopen weekend getest met een andere lens en tot op heden nog niks op aan te merken.
Nu heb ik ook contact opgenomen met mijn leverancier met de mededeling dat ik het liefst een vervangend product wil tijdens reparatie periode aangezien de lens zo is geworden nadat de reparatie is uitgevoerd. Ze laten het me deze week weten wat nikon te zeggen heeft of wat hun eigen klantenservice voor mij wilt doen
Nu heb ik ook contact opgenomen met mijn leverancier met de mededeling dat ik het liefst een vervangend product wil tijdens reparatie periode aangezien de lens zo is geworden nadat de reparatie is uitgevoerd. Ze laten het me deze week weten wat nikon te zeggen heeft of wat hun eigen klantenservice voor mij wilt doen