Alternatieve leverancier matglazen t.b.v. D3 en D3x
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Alternatieve leverancier matglazen t.b.v. D3 en D3x
Als het wat is dan bestel ik er onmiddelijk ook een. Ik mis het echt met de MF objectieven die ik heb, Ze hebben er ook gelijk eentje voor de F100, ben ik in een keer klaar.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Nog een paar weekjes geduld en je kan hem eigenhandig proberen als het matglas in de D3x zit.a90 schreef:Als het wat is dan bestel ik er onmiddelijk ook een. Ik mis het echt met de MF objectieven die ik heb, Ze hebben er ook gelijk eentje voor de F100, ben ik in een keer klaar.
- Ed Post
- Clublid
Zie: http://search.stores.ebay.com/oneoscom_ ... 71QQsofpZ0Harrie Gerrits schreef:Hallo Ed,
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om jouw leverancier van matglazen bekend te maken?
Heb nog een paar camera's waar een ander matglas in moet.
Bedankt!
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Vriendelijk bedankt!Ed Post schreef:Zie: http://search.stores.ebay.com/oneoscom_ ... 71QQsofpZ0Harrie Gerrits schreef:Hallo Ed,
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om jouw leverancier van matglazen bekend te maken?
Heb nog een paar camera's waar een ander matglas in moet.
Bedankt!
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Is dat dan hetzelfde als:
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Nikon ... nikon.html
Maar dan een stukje goedkoper? Of zit ik er nu helemaal naast?
(waarin zit dat prijsverschil???)
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Nikon ... nikon.html
Maar dan een stukje goedkoper? Of zit ik er nu helemaal naast?
(waarin zit dat prijsverschil???)
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Het is niet hetzelfde. Ed Post is tevreden met die goedkope matglazen, maar ik heb ook wel eens van gebruikers gelezen die goedkope matglazen via E-bay hadden, waarvan het matglas enige bolling had (niet recht) en daarmee bovendien geen juiste scherpstelling gaf. Dus de een is de andere niet.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dank Leon
Dus enige terughoudendheid is hier wel op zijn plaats.
Ik wacht het rustig af.
Bedankt
Dus enige terughoudendheid is hier wel op zijn plaats.
Ik wacht het rustig af.
Bedankt
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
- Ed Post
- Clublid
Kijk, zo'n reactie had ik dus wel verwacht, en daarom had ik er in de eerste instantie niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven.Léon Obers schreef:Het is niet hetzelfde. Ed Post is tevreden met die goedkope matglazen, maar ik heb ook wel eens van gebruikers gelezen die goedkope matglazen via E-bay hadden, waarvan het matglas enige bolling had (niet recht) en daarmee bovendien geen juiste scherpstelling gaf. Dus de een is de andere niet.
Onbekend maakt onbemind zegt men vaak, én het is goedkoop dus is het rotzooi....
Ik kan dus wel zeggen dat het goedkope matglas dat nu prima werk doet in mijn D2x gewoon een verbouwd matglas van Canon, type Ec-B is, wat ook in de Canon 1Ds/1D/1DMK2/MK3 zit.
Het matglas voor mijn D1x is een verbouwd matglas van Nikon zelf, type K3, wat ook in de NIKON FM3A zit.
Dit lijken mij toch prima matglazen.
Af en toe zijn sommige van deze matglazen op Ebay in de aanbieding, maar je mag natuurlijk ook de normale prijs betalen.
Die ligt een stuk hoger, dus misschien zijn ze dan ineens wel beter....
Kijk hier maar eens... http://www.focusingscreen.com
Overigens heb ik het matglas in de D2x eerst uitvoerig getest met zowel AF- als MF-Nikkors en iedere keer als het matglas aangaf dat goed was scherpgesteld werd dat ook nog eens bevestigd door het groene AF rondje in de zoeker.
En zeg nu zelf, voor 22 euri incl. verzendkosten kan je je toch geen buil vallen?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nee, dan snap je mijn reactie niet. Bewust zet ik erbij dat jij wel goede ervaringen hebt met jouw leverancier via E-bay, maar er zijn ook andere leveranciers op E-bay waar de bevindingen niet goed van zijn. "Dus de een is de andere niet" is hier juist van toepassing. Gewoon een algemene waarschuwing dat niet elk goedkoop matglas te vertrouwen is wat aangeboden wordt op E-bay.Ed Post schreef:Kijk, zo'n reactie had ik dus wel verwacht, en daarom had ik er in de eerste instantie niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven. Onbekend maakt onbemind zegt men vaak, én het is goedkoop dus is het rotzooi....Léon Obers schreef:Het is niet hetzelfde. Ed Post is tevreden met die goedkope matglazen, maar ik heb ook wel eens van gebruikers gelezen die goedkope matglazen via E-bay hadden, waarvan het matglas enige bolling had (niet recht) en daarmee bovendien geen juiste scherpstelling gaf. Dus de een is de andere niet.
Dat groene rondje is geen garantie dat een autofocus juist is. Zoals bekend kunnen lenzen front- of backfocus hebben via de AF-sturing. Dat vertaalt zich ook terug in een onjuiste weergave van een groen rondje omdat die van dezelfde elektronica gebruik maakt. Dus het kan zomaar voorkomen dat een matglas wel goed scherpt stelt en de functie met dat groene rondje niet.Ed Post schreef: Overigens heb ik het matglas in de D2x eerst uitvoerig getest met zowel AF- als MF-Nikkors en iedere keer als het matglas aangaf dat goed was scherpgesteld werd dat ook nog eens bevestigd door het groene AF rondje in de zoeker.

Beslist is het de moeite waard als je nog geen negatieve ervaringen hebt gehoord. Maar als zou blijken dat bij een bepaalde leverancier de producten niet voldoen, is het voor al die andere gebruikers toch wel handig dat ze dat weten.Ed Post schreef:En zeg nu zelf, voor 22 euri incl. verzendkosten kan je je toch geen buil vallen?
Vriendelijke groet, Léon Obers