kijk ook eens naar Photo Filtre Studio
programma heeft erg veel mogelijkheden en voor een off.versie ben je slechts een paar tientjes kwijt.
Advies, welke programma?
Re: Advies, welke programma?
Ik zit toch te denken om NX2 aan te schaffen. In eerste instantie had ik maar een paar wensen:
1. Sharpening
2. Horizon recht trekken
3. NEF omzetten naar groot formaat JPG (in batch vorm)
4. Een spot(je) wegwerken
Uitsnijden vanuit het NF bestand is daar bij gekomen. Op de D300 kan dat heel gemakkelijk. Echter als je dat doet ben je gelijk je NEF bestand kwijt (misschien een instelling op de D300) en maakt er een JPG van. Het voordeel is dat je vanuit een NEF bestand een uitsnede kan maken!
Weet iemand of deze zelfde aktie (vanuit een NF bestand een uitsnede maken in een vaste verhouding) ook uitgevoerd kan worden in NX2?
Ilco
1. Sharpening
2. Horizon recht trekken
3. NEF omzetten naar groot formaat JPG (in batch vorm)
4. Een spot(je) wegwerken
Uitsnijden vanuit het NF bestand is daar bij gekomen. Op de D300 kan dat heel gemakkelijk. Echter als je dat doet ben je gelijk je NEF bestand kwijt (misschien een instelling op de D300) en maakt er een JPG van. Het voordeel is dat je vanuit een NEF bestand een uitsnede kan maken!
Weet iemand of deze zelfde aktie (vanuit een NF bestand een uitsnede maken in een vaste verhouding) ook uitgevoerd kan worden in NX2?
Ilco
Re: Advies, welke programma?
1. hij maakt er weliswaar een jpeg van maar daarom ben je je nef nog niet kwijtIlco schreef: Uitsnijden vanuit het NF bestand is daar bij gekomen. Op de D300 kan dat heel gemakkelijk. Echter als je dat doet ben je gelijk je NEF bestand kwijt (misschien een instelling op de D300) en maakt er een JPG van. Het voordeel is dat je vanuit een NEF bestand een uitsnede kan maken!
Ilco
die blijft gewoon staan hoor.
2. ja dat kan ik nx2
Arend