Maar, als je een (donkere) achtergrond op voldoende afstand houdt van het model, zal die achtergrond niet verlicht worden en dus donker blijven. Je moet alleen een hele ruime studio hebben...george013 schreef:Moet wel studiowerk zijn, want je kunt geen achtergrond hebben. Elke flits moet voldoende zijn om het onderwep te belichten. Een achtergrond zal dan sterk overbelicht worden. Heb ik voor mezelf uitgedokterd.
George
Beweging
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Beweging
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Een verre achtergrond is bijna gelijk aan geen achtergrond of een niet aanwezige achtergrond. Het is niet aanwezig,onderbelicht. Mijn redenatie maar ik voel hem.
Ik heb die foto's nog een keer bekeken. Als je meerdere foto's maakt, strobocopisch, en je opnamens overlappen elkander, hoe gaan die overlappingen er dan uit zien. Deze zijn dubbel belicht, flits 1 , flits2, etc.. In de getoonde foto's overheerst de laatste opname lijkt het. Overbelichting op de overlappingen is niet aanwezig. Ik ga ervanuit dat het op 1 opname komt, dus bijv. met open sluiter,meerdere flitsen, sluiter dicht.
George
Ik heb die foto's nog een keer bekeken. Als je meerdere foto's maakt, strobocopisch, en je opnamens overlappen elkander, hoe gaan die overlappingen er dan uit zien. Deze zijn dubbel belicht, flits 1 , flits2, etc.. In de getoonde foto's overheerst de laatste opname lijkt het. Overbelichting op de overlappingen is niet aanwezig. Ik ga ervanuit dat het op 1 opname komt, dus bijv. met open sluiter,meerdere flitsen, sluiter dicht.
George
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Héél vroeger heb ik eens stroboscopisch licht nagebootst door een draaiende schijf met een gat erin voor mijn camera te zetten. Dus onderwerp flink belichten en de sluiter open zetten, een aantal seconden en dan iemand voorbij laten huppelen. Die schijf zag er uit als een hele grote pim-pam-pet draaischijf, weet je wel. Ik had hem wel zwart geschilderd om niet de schijf in mijn beeld te krijgen. Ontzettend leuk en goedkoop experimentje.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.