De Rotte

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: De Rotte

Bericht door soulpic » zo apr 12 2009 9:40 pm

Patrick schreef:In wezen ben ik het wel een beetje met Soulpic eens; de foto is wat rommelig. Dat komt denk ik doordat het standpunt niet helemaal optimaal is. Niet dat dit beter gekund had, want ik zou zeggen dat je een meter hoger of een paar meter naar voren had moeten staan, en dat kan wellicht helemaal niet. Door zo'n ander standpunt komt er wat meer ruimte tussen door voorgrond en de achtergrond. Nu komt het allemaal samen op ongeveer hetzelfde punt, en dat werkt niet zo goed.

De uitsnede van Soulpic is natuurlijk niet zo optimaal, maar als je de voorgrond uit deze foto wil knippen kan je weinig anders dan dit. Hij zou zelf de foto vast anders genomen hebben als hij hem zonder voorgrond zou willen hebben...
Had hem waarschijnlijk anders genomen ja, met water op de voorgrond.
En niet op dit tijdstip van de dag, maar met helder blauwe lucht en witte wolken bijv. Om een wow effect aan de foto te geven.

Mijn crop is een indicatie van hoe het ook kan.
"Imagination is far more important than knowledge"

Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: De Rotte

Bericht door Ruud_388 » zo apr 12 2009 10:25 pm

Patrick schreef:In wezen ben ik het wel een beetje met Soulpic eens; de foto is wat rommelig. Dat komt denk ik doordat het standpunt niet helemaal optimaal is. Niet dat dit beter gekund had, want ik zou zeggen dat je een meter hoger of een paar meter naar voren had moeten staan, en dat kan wellicht helemaal niet. Door zo'n ander standpunt komt er wat meer ruimte tussen door voorgrond en de achtergrond.
Een paar meter naar voren had wel gekund maar dan had ik tot mijn knieen in het water gestaan en daar had ik op deze vroege zaterdagochtend niet zo'n zin in. :mryellow:

Patrick, jij ook bedankt voor het meedenken..............
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”