Super!! riem van Black Rapid

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Bericht door willemr » di mei 05 2009 6:31 pm

Een instructie video over/van de R-Strap: http://www.youtube.com/watch?v=JPRSwbBO13M&NR=1
De blackrapid website zelf vond ik niet erg informatief.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » di mei 05 2009 6:33 pm

willemr schreef:Een instructie video over/van de R-Strap: http://www.youtube.com/watch?v=JPRSwbBO13M&NR=1
dit filmpje staat ook op de site Van Black Rapid
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di mei 05 2009 6:34 pm

theshadow schreef: *Het wisselen van de lens(R-strap van camera --17-55 heeft geen statief aansluiting-- naar 70-200 en andersom in het veld).
Koop je er toch een extra FastenR-2 bij. Een voor onder de camera en de andere op de 70-200. Is het alleen een kwestie van "omhaken".
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door willemr » di mei 05 2009 6:56 pm

theshadow schreef:
willemr schreef:Een instructie video over/van de R-Strap: http://www.youtube.com/watch?v=JPRSwbBO13M&NR=1
dit filmpje staat ook op de site Van Black Rapid
Ik heb 3 minuten zitten zoeken/klikken op die website over waarom die strap zo goed zou moeten zijn.
Ik denk dat ze op dat vlak nog een hele weg te gaan hebben met de layout. Jammer.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » di mei 05 2009 7:06 pm

Precies zoals voorganger heeft beschreven de Black R strap met de normale connector voor onder de 70 200 en de R-2 (heb ik inmiddels en werkt veel prettiger en voelt veiliger aan dan het snelkoppelingsplaatje wat ik eerder gebruikte) onder de kamera. Zo kun je e.e.a. gemakkelijk omhaken bij wisseling van de objectieven. Ophangen aan de MB D 80 lijkt mij af te raden omdat die aansluiting daar niet voor gemaakt is er wordt daar ook melding van gemaakt op verschillende fora. Je kunt zelfs de Black R met een normale tas of een objectieftas kruislings gebruiken zonder dat het echt stoort. Ik meen zelfs dat m'n nikon objectieftas (14-24) zelfs de mogelijkheid heeft om direkt aan een aan b.v. je broekriem te kunnen hangen. Sunbounce en Calumet in duitsland verkopen inmiddels ook Black R straps als je dichter bij huis wil blijven met bestellen.

FastenR-2
The new FastenR-2 (FR-2), like the original FastenR-1, is the point of contact between your camera and your R-Strap. The FR-2 is our simple answer to a lower profile, and more secure FastenR. It’s machined from a solid stock of 304 stainless steel, and has an integral D-Ring for coupling to the R-Strap’s ConnectR. The new FR-2 uses a high-grade rubber compression washer to ensure a snug, positive connection with your camera. Switching to the FR-2 offers you more comfort when shooting in portrait, and a sense of security knowing your camera is fastened tight to your R-Strap. Some say it even looks better... All good things.

FastenR-2 - $12.00

Groet en succes
Laatst gewijzigd door Brava op wo mei 06 2009 9:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di mei 05 2009 7:19 pm

Brava schreef:Precies zoals voorganger heeft beschreven de Black R strap met de normale connector voor onder de 70 200 en de R-2 (heb ik inmiddels en werkt veel prettiger en voelt veiliger aan dan het snelkoppelingsplaatje wat ik eerder gebruikte) onder de kamera. Zo kun je e.e.a. gemakkelijk omhaken bij wisseling van de objectieven. Ophangen aan de MB D 80 lijkt mij af te raden omdat die aansluiting daar niet voor gemaakt is er wordt daar oook melding van gemaakt op verschillende fora. Je kunt zelfs de Black R met een norale tas of een objectieftas kruislings gebruiken zonder dat het echt stoort. Ik meen zelfs dat m'n nikon objectieftas (14-24) zelfs de mogelijkheid heeft om direkt aan een aan b.v. je broekriem te kunnen hangen. Omnibounce en Calumet in duitsland verkopen inmiddels ook Black R straps als je dichter bij huis wil blijven met bestellen.

FastenR-2
The new FastenR-2 (FR-2), like the original FastenR-1, is the point of contact between your camera and your R-Strap. The FR-2 is our simple answer to a lower profile, and more secure FastenR. It’s machined from a solid stock of 304 stainless steel, and has an integral D-Ring for coupling to the R-Strap’s ConnectR. The new FR-2 uses a high-grade rubber compression washer to ensure a snug, positive connection with your camera. Switching to the FR-2 offers you more comfort when shooting in portrait, and a sense of security knowing your camera is fastened tight to your R-Strap. Some say it even looks better... All good things.

FastenR-2 - $12.00

Groet en succes
Ik ga toch weer twijfelen om nou telkens de MB-D80 er onder vandaan te schroeven vind ik niet te veel werk maar ik zou gewoon niet zonder kunnen en zonde om hem dan thuis te laten leggen
Greetz... Robin

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » di mei 05 2009 7:22 pm

Patrick schreef:Ik denk niet dat ik in zo'n tuigje zou willen lopen... en ik ben niet eens modebewust of zo. Het is vast handig, maar ziet er niet uit!
Dat dacht ik ook

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » wo mei 06 2009 9:22 am

Ik ga toch weer twijfelen om nou telkens de MB-D80 er onder vandaan te schroeven vind ik niet te veel werk maar ik zou gewoon niet zonder kunnen en zonde om hem dan thuis te laten leggen
Of doorsparen voor een D3 elk nadeel heeft z'n voordeel zei Cruyff al eens :mryellow:

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » wo mei 06 2009 7:30 pm

Brava schreef:
Of doorsparen voor een D3 elk nadeel heeft z'n voordeel zei Cruyff al eens :mryellow:
Als jij een geld schip heb dan mag je deze best aan laten meren in de haven van Andijk, :mrgreen: :mrgreen:
kan ik gelijk een marco 105mm, 50mm, 300mm, trypod en een nieuwe mac kopen(ga trouwens liever voor de D.00 met DX sensor) 8)
Maar dat zal wel niet :( :(

Maar het Black Rapid syteem lijkt me echt super voor het geen zoals ik me camera gebruik.
Greetz... Robin

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door vulture » wo mei 06 2009 8:05 pm

Heb hem van de week binnen gekregen. De couple R omdat ik soms met 2 camera's tegelijk loop. Loop ook wel eens een hele dag/middag met de 70-200 dan heb ik aan het eind een aardig zere pols! Nu hangt hij langs mijn zij met mijn hand erop is veel ontspannender voor mijn pols als zowel mijn nek! Ook met mijn aardig grote rug tas werkt het goed, al had ik daar mijn twijfels over! Snelle levering en nette levering ook!

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » do mei 07 2009 12:32 pm

Ha Vulture,

Nou dan ben je volgens mij één van de eerste in Nederland en dat moet gezien worden natuurlijk! Ondanks de misschien wat merkwaardige aanblik is het wel heel praktisch en je rommelt veel minder met riemen dan de gangbare types en daarnaast zoals je al aangeeft een stuk gemakkelijker vol te houden kwa gewicht.

In dit draadje is er al aardig de draak mee gestoken termen zijn gevallen als tuigje, double shooters, cowboys en meer van dat moois. Zou jij om het beeldend te maken niet een zelfportret met de couple R kunnen maken ? Zul je zien dat er meer lezers het nut en gemak ervan inzien.

Nou ik kijk al uit naar de foto's

Mvg
Theo

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Arabia » do mei 07 2009 11:54 pm

Leuk om te lezen. Gebruik de Black Rapid nu drie maanden maar ik wil niet meer anders!!
Goede keuze Vulture!

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » vr mei 08 2009 5:28 pm

Arabia schreef:Leuk om te lezen. Gebruik de Black Rapid nu drie maanden maar ik wil niet meer anders!!
Goede keuze Vulture!

Groet'n
Lawrence
Heb net nog even de wat luxere uitvoering van Fasten n connect gekocht! :P

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » do mei 14 2009 9:44 pm

is dit service of niet

Dear Black Rapid customers using the new ConnectR-2 swivel hook,

It has recently come to our attention that there are a small number of the new ConnectR-2 (CR-2) swivel hooks out there that have a problem with detaching at the swivel. It involves the threaded pin that attaches the swivel to the hook. In a few rare cases, this pin has come unscrewed. We cannot possibly know which of the CR-2s in circulation have this problem. So, in the spirit of taking every right step, we are sending new CR-2s to every customer on our mailing list that has ordered them as an upgrade, or ordered an R-Strap having a CR-2. If you are receiving this email, then you will also be receiving a new CR-2 in the mail to replace your current CR-2 swivel hook. We highly recommend that you swap out your current CR-2 for the new one when it arrives.

When it arrives, it will be marked with tape so that you do not mistake it for the old CR-2, while installing it and reassembling your strap. If you would like some advice and instructions on the disassembly and reassembly of your R-Strap, we will be posting a new video on our website at www.blackrapid.com to assist you in this process.

You do not need to return your old CR-2 to Black Rapid. There is also no need to reply to this email, unless you have special requests or particular questions. If that is the case, then we are available for your comments and questions, as always.

Thank you,

Black Rapid

Marco

Bericht door Marco » do mei 14 2009 9:52 pm

vulture schreef:
Arabia schreef:Leuk om te lezen. Gebruik de Black Rapid nu drie maanden maar ik wil niet meer anders!!
Goede keuze Vulture!

Groet'n
Lawrence
Heb net nog even de wat luxere uitvoering van Fasten n connect gekocht! :P
Ik kan die Fasten n connect nergens vinden op de websites.

En die luxere haak en oog, kan je die ook bestellen bij Sunbounce, of direct bij Black Rapid ? Erg duidelijk zijn ze daar niet over.

Hoop dat jij er meer over kan vertellen....

groet,
Marco

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”