Explorer 8

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Explorer 8

Bericht door Cyrus » vr mei 01 2009 10:53 pm

Je Firefox bookmarks staan als html-bestand in de volgende locatie:

XP: C:\Documents and Settings\<gebruiker>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\vsx3ubyl.default
Vista: C:\Users\<gebruiker>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\vsx3ubyl.default

waarbij de naam van de .default-folder bestaat uit 8 willekeurige cijfers en letters. Dus mijn vsx3ubyl.default kan bij jou ndp5ttyf.default zijn.

Gebruik je een programma als SyncBack, dat automatisch een backup maakt van bijvoorbeeld je Documents and Settings c.q. Users-folder, dan wordt dit dus ook automatisch meegenomen.
Groeten,
Edwin

flickr - website

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 01 2009 11:10 pm

Hans ik weet niet. die google toolbar vind ik niet echte optie (weer een balk er bij)

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 01 2009 11:15 pm

Edwin

Oké. Je hebt me daarvan overtuigd. Alleen gebruik ik back-it-up en daar kan ik nu dus ook backups mee maken van fire... Kom alleen net achter dat firefox een beetje eigenwijs is, want ik wou de engelse versie en hij geeft me een hollandse versie... nou ja... dat is niet zo heel erg.
Maar ik blijf er wel bij dat een aantal websites het niet meer doen, die voor mij wel belangrijk zijn en in ie het wel doen.

En wat is het nut van fire te installen terwijl je al ie er in hebt zitten (waar ik overigens al 10-tallen jaren mee werk)

Cyrus
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Cyrus » vr mei 01 2009 11:27 pm

Je kunt de taal wijzigen voordat je Ff downloadt.

Het nut van FF laat zich lastig omschrijven, ik gebruik FF vooral omdat het sneller werkt, veiliger is en met add-ons naar mijn eigen hand te zetten is. Maar IE vs FF is net zoiets als Canon vs Nikon. FF zie ik dan als Nikon :lol:
Groeten,
Edwin

flickr - website

Marco

Bericht door Marco » za mei 02 2009 2:14 am

Ciska schreef: En wat is het nut van fire te installen terwijl je al ie er in hebt zitten (waar ik overigens al 10-tallen jaren mee werk)
IE for DOS ? :mrgreen:

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » za mei 02 2009 6:35 am

In firefox kan je supermakkelijk met add-ons werken. Zo heb ik de x-marks (voorheen foxmarks) die mijn bladwijzers synchroniseert. Sinds enige tijd kan je zelfs passwoorden (beveiligd) laten synchroniseren. Wat een verademing...
Onlangs nog een pc geherinstalleert, xmarks erop en direkt alles weer bij de oude.
Firefox is sowieso een aanrader, ik zou alvast niet meer zonder kunnen ;)
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 8:46 am

Ik ben nu met fire aan het spelen... ik ben overtuigd nu van de backups, maar van die ad-ons begrijp ik nog niet erg veel. Omdat ik al zo lang met IE heb gewerkt is het voor mij gewoon een probleem om over te stappen, je bent zogezegd je 'vertrouwde omgeving' kwijt. Ik ben iemand die niet snel tegen 'vernieuwing' kan. Vroeger had ik al een hekel aan Netscape.
Maar goed ik ga het proberen.
En tientallen jaren bedoel ik mee vanaf het begin. Ik heb nog gewerkt met Doss-Shell. Het was een verademing toen Windows 3.01 uit kwam.
Maar nu... nu gaat de ontwikkeling voor mij even iets te snel.

Onno
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » za mei 02 2009 11:51 am

GuyVerschuere schreef:In firefox kan je supermakkelijk met add-ons werken. Zo heb ik de x-marks (voorheen foxmarks) die mijn bladwijzers synchroniseert. Sinds enige tijd kan je zelfs passwoorden (beveiligd) laten synchroniseren. Wat een verademing...
Onlangs nog een pc geherinstalleert, xmarks erop en direkt alles weer bij de oude.
Firefox is sowieso een aanrader, ik zou alvast niet meer zonder kunnen ;)
Dit is inderdaad een perfecte utility. Hiermee houd ik de bookmarks synchroon tussen Safari en Firefox op mijn Macbook Pro en Mac Mini daarnaast ook nog met IE8 en Firefox in mijn virtuele Windows omgeving die ik zo nu en dan gebruik voor testjes en wat legacy spul.
Ideaal als je met meerdere browsers wilt werken/testen.

http://www.xmarks.com/about/features/bookmark_sync

Maakt de overstap van IE8 naar Firefox nog makkelijker. ;-)

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 12:09 pm

als ik hier wil komen, dan moet ik me wel steeds opnieuw inloggen en dat is wel vervelend... heb al gekeken hoe ik dit ken oplossen, maar nog niets kennen vinden... iemand een oplossing?

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » za mei 02 2009 12:13 pm

Ciska schreef:als ik hier wil komen, dan moet ik me wel steeds opnieuw inloggen en dat is wel vervelend... heb al gekeken hoe ik dit ken oplossen, maar nog niets kennen vinden... iemand een oplossing?
Met het forum is niets mis. Anders zouden we daarover meer klachten krijgen. Mogelijk is er iets met de browsercookies van het forum aan de hand op je PC.
Onderaan deze pagina vind je een linkje die heet 'Verwijder alle forumcookies'. Klik daarop en dan worden alle cookies van het forum verwijderd.
Je moet daarna even opnieuw inloggen. Mogelijk helpt dit.

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 12:25 pm

hij flikkerde steeds de cookies weg... heb het even goed gezet, bedankt

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 02 2009 12:35 pm

Firefox zet vast zijn instellingen ergens neer waar het hoort. Microsoft zet het bij de zaken die bij het OS horen. Dat geeft wel aan hoe verweven IE is met Windows.

Ik heb het hele draadje even verhuisd naar de computerhoek.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 12:39 pm

oke dank je

Hans Kühn
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hans Kühn » za mei 02 2009 12:47 pm

Ciska schreef:Hans ik weet niet. die google toolbar vind ik niet echte optie (weer een balk er bij)

Tja zo heeft een ieder zijn voorkeuren. Ik heb nagenoeg alle toolbars uitstaan. Alleen de adresregel en de google toolbar heb ik in gebruik. Vanuit de google toolbar kan ik ook in footlook kijken en kan ik direct naar picasa schakelen. Dat vindt ik erg prettig werken.

Maar zoals gezegd. Ieder zijn of haar voorkeur. Ik ben zo’n 15 jaar timmerman geweest. Hele volksstammen zweren bij een stanley hamer. Ik gebruik al jaren een hamer van sandvik voor het grovere werk omdat hij lekker zwaar is en een canadese hamer voor het fijnere werk. Deze is uit één stuk gesmeed en ligt als gegoten in mijn handen.
Hans Kühn
Nikon , diverse lenzen, flitsers
https://sites.google.com/site/hanskuhnf" onclick="window.open(this.href);return false; ... kties/home
http://picasaweb.google.nl/jmkproduktions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.nl/hanskuhnfotoprodukties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hanskuhn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 12:50 pm

Ik gebruik gewoon een gamma hamer... meer is mijn schoonmoeder niet waard :lol:
Wat heeft trouwens een hamer met een browser te maken....

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”