Aanschaf nieuw objectief

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Aanschaf nieuw objectief

Bericht door Cyrus » wo mei 06 2009 1:52 pm

joepert schreef:
alfredo schreef:"Degene met een 70-300 wat is jullie ervaring met dit objectief ? Het is en blijft moeilijk om een keuze te maken."

Er is al zo veel over geschreven hier op het forum.... gewoon zoeken en lezen.
Yep. Bovendien: als je het objectief eenmaal in je handen hebt weet je het pas echt. Koop die AF-S 70-300 nou maar gewoon. Als hij je niet bevalt ben je 'm zo weer kwijt. Schiet je er 50 euro bij in misschien.
Dan lijkt mij een betere suggestie om een tweedehands Nikkor AF-D 70-300 ED (de zwarte, welteverstaan!) aan te schaffen voor ongeveer € 150. Optisch prima, alleen geen VR. Maar tot 4 jaar geleden was er geen VR en werden er net zo hard de mooiste - scherpe - foto's gemaakt. Dus laten we VR nou niet als "must have" beschouwen maar meer als "erg handig".

Mocht de 70-300 niet bevallen puur qua bereik, dan verkoop je hem na de vakantie weer voor hetzelfde bedrag. Bevalt hij qua bereik wel erg goed, kun je altijd nog de AF-S 70-300VR aanschaffen, als je toch graag de VR wil hebben. Maar ook dan verkoop je de oude AF-D 70-300 zonder verlies.
Groeten,
Edwin

flickr - website

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo mei 06 2009 2:04 pm

Mind you: TS heeft een D60 en is voor AF dus afhankelijk van een SWM en die zit alleen in de AF-S. (Of in de veel goedkopere Sigma variant...).
Handmatig focussen op bewegende dieren op 300mm is, kan ik uit ervaring zeggen, niet echt een feest. Maar verder heb je gelijk: VR is zeker niet zaligmakend en als je subject beweegt heb je er zelfs vrij weinig aan.

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Cyrus » wo mei 06 2009 2:07 pm

joepert schreef:Mind you: TS heeft een D60 en is voor AF dus afhankelijk van een SWM en die zit alleen in de AF-S. (Of in de veel goedkopere Sigma variant...).
Handmatig focussen op bewegende dieren op 300mm is, kan ik uit ervaring zeggen, niet echt een feest.
Ah, daar had ik overheen gelezen, mijn excuses. Voor dat doel is AF wel een "must" ja.
Groeten,
Edwin

flickr - website

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door LOKA » do mei 07 2009 8:14 am

hoi,
neem maar even een kijkje op onze website van picasa, daar heb ik een paar foto's geplaatst met de d60 en 70-300mm, en ik moet zeggen ben erg tevreden met deze lens. nu heb ik hem regelmatig op de d90 en ben aan het experimenteren met een converter er tussen die foto's zullen later volgen. mocht je willen weten of de d60 met 70-300mm ook werkt met converter er tussen stuur dan even een pb.
groetjes karin

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”