Ja, KvP is beslist de andere HDR expert in dit forum. Maar jouw foto's mogen er beslist naast staan.
Eigenlijk een simpele werkwijze. Het zit hem kennelijk vooral in de verschillende belichtingen. Zelf heb ik eens terloops vanaf die voorbeelden die ik hier geregeld zie een klein experimentje gedaan, niet met verschillende opnamen maar ongeduldig vanuit mijn opname-archief van één RAW bestand meerdere versies gemaakt en dan bij elkaar gevoegt, maar dat gaf mij geen bevredigend resultaat. Het ziet er ook erg korrelig uit (posterisatie).
Dus ik moet echt eens aan de gang met beslist meerdere belichtingen, hoewel KvP ook ToneMap resultaten heeft laten zien van wat duidelijk één opname is (die opnamen van de Brabantse dag in Heeze vorig jaar).
Nu zijn de voorbeelden hier op het web verkleint, en komt een eventueel aanwezige korreligheid wellicht niet meer terug in die kleine webplaatjes. Hoe ziet dat eruit op full res afmeting? Of is die korreligheid juist alleen te wijten dat ik slechts met één bestand aan de gang ging? Zou je eens een crop op 100% willen plaatsen als het niet teveel gevraagd is.
Het geeft voor diverse onderwerpen een uitgelezen fraai aanvullend beeldkarakter.