Kaeskoppenstad 2009 [verzamel]
Re: Kaeskoppenstad 2009 [verzamel]
Zeker een leuke serie Tycho. Inderdaad wat rood maar vooral leuk, zeker die laatste 

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Goed opgemerkt Jolanda. Naar aanleiding van de workshop die ik bij Manny Librodo gevolgd heb ben ik een beetje aan het stoeien met de verschillende technieken die ik daar geleerd heb en kan het inderdaad wat anders overkomen. De manier waarop o.a. unsharp mask hier gebruikt is, staat in dit draadje (dank TobiasJolanda schreef:Riemke: kan het zijn dat jij een iets andere weg ingeslagen bent qua bewerken van foto's. Ik kan er nog niet goed een vinger opleggen, maar volgens mij verschilt dit werk iets met jouw eerdere werk, o.a. de verscherping lijkt wat 'harder'?
Jolanda

Bij de foto van de arme sloeber ben ik bezig geweest met kleurkanalen. Ik heb hier het blauwe kleurkanaal gekopieerd, wat hem een extra "grungy " uiterlijk geeft

Dit soort festivals wordt altijd wel druk bezocht. Ik denk dat het Dickens festival in Deventer het volgende is, maar dat is nog vele malen drukker dan hier in Alkmaar.
Het is wel heel gezellig!
@Tycho: Leuke impressie, ik zie veel herkenbare figuren

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik denk dat je hier wat zaken door elkaar haalt; dit is geen optie bij "witbalans"...tycho schreef:Ja ik had mijn witbalans nog op Vivid staan, ik vond ze zelf ook op het randje (of net erover daar was ik nog niet over uit!)
Nee je hebt gelijk, ik had bij de optie optimize image de instelling op vivid staan waardoor alles volgens mij wat roder oogt.
Ik zal er vanavond nog eens naar kijken, ik was er n.l. ook niet helemaal content mee.
Ik zal er vanavond nog eens naar kijken, ik was er n.l. ook niet helemaal content mee.
oke hier alvast een paar van mijn kant.
er komt nog wel meer maar heb het enigzins druk met van alles en nog wat.
shoot maar raak zou ik zeggen....
groeten : Arend
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

er komt nog wel meer maar heb het enigzins druk met van alles en nog wat.
shoot maar raak zou ik zeggen....

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Kan niet anders zeggen Arend, ook dit zijn fraaie portretten. Natuurlijke kleuren, lekker scherp. Doe voor mij maar 3 en 7 

Zo Arend, die zijn mooi scherp. Mooi om naar te kijken.
Mag ik vragen met welke lens je die geschoten heeft.
grt,
aart
Mag ik vragen met welke lens je die geschoten heeft.
grt,
aart
@ Remoss...dank u
@ Aart...bovenstaande allen met 70-200mm VR

@ Aart...bovenstaande allen met 70-200mm VR
Ah joh, doe maar gewoon "je" hoorArend-ho schreef:@ Remoss...dank u![]()

-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Fraai hoor Arend. Jammer dat je BorderMaker je EXIF data laat kwijtmaken. Dat is helemaal niet nodig hoor! Even naar de instellingen kijken...
Welke objectief/cameracombinatie is hiervoor verantwoordelijk?
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Fraaie serie Arend. Foto 3 is komisch
De eerste foto springt er voor mij uit vanwege de mooie belichting. Zo te zien presteert de 70-200 prima op de D700.
Er staat geen Exif bij je foto's. Op welke brandpuntsafstand heb je deze gemaakt?

Er staat geen Exif bij je foto's. Op welke brandpuntsafstand heb je deze gemaakt?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
tx.....heb nog een oude versie van bordermaker volgens mij.Patrick schreef:Fraai hoor Arend. Jammer dat je BorderMaker je EXIF data laat kwijtmaken. Dat is helemaal niet nodig hoor! Even naar de instellingen kijken...

70-200 en D700
snap het wel want dat was 1 van de eerste foto's die ik schoot. toen nog lekker bewolkt.Riemke schreef:Fraaie serie Arend. Foto 3 is komischDe eerste foto springt er voor mij uit vanwege de mooie belichting. Zo te zien presteert de 70-200 prima op de D700.
iso 200 150mm F3,5 1250ste
moet nog even verder testen met de 70-200 op de D700.....heb af en toe het idee dat hij niet helemaal op focus ligt.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Ook in oudere versies was dat te configureren (er werd vroeger een extern programmaatje aangeroepen), maar het is veel eenvoudiger als je even nieuwe versie installeert...Arend-ho schreef:tx.....heb nog een oude versie van bordermaker volgens mij.![]()
70-200 en D700
zal ik doen maar niet meer vandaag
heb er nog een paar
10.

11.

12.

13.

heb er nog een paar
10.

11.

12.

13.

ondanks de drukte toch nog 20 man op de foto in een doorgang van pakweg 3,5 meter breed
laat ik het zo zeggen dat er +- 50 man achter mij stond te dringen...haha alleen wil niet iedereen wachten zoals te zien is aan de linkerzijde
ik had niet echt de mogelijkheid om storende elementen buiten beeld te laten.
iemand anders nog foto's of ben ik de enige ??
Arend

laat ik het zo zeggen dat er +- 50 man achter mij stond te dringen...haha alleen wil niet iedereen wachten zoals te zien is aan de linkerzijde

ik had niet echt de mogelijkheid om storende elementen buiten beeld te laten.
iemand anders nog foto's of ben ik de enige ??
Arend

Laatst gewijzigd door Arend-ho op di jun 30 2009 2:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.