Jordy, elke situatie vraagt om een andere benadering. Cartier Besson maakte in zijn tijd foto's met eenvoudig spul. Die topkwaliteit, daar kan vandaag de dag nog steeds lang niet iedereen aan tippen.
Je verwart perfecte beeldkwaliteit met topkwaliteit. Dat gaat niet altijd op. Soms zul je als pro met beperkingen moeten werken en een echte pro haalt dan nog steeds een niveau waarvan mensen zullen zeggen: prima, daar betaal ik voor (want dáár gaat het tenslotte om

).
Er zijn takken van fotografie waarin je met een 18-200 objectief helemaal niets zult bereiken. Iemand die zich wil profileren als veelzijdig, professioneel fotograaf zal met alleen een 18-200 objectief terecht niet serieus worden genomen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand niet fantastische composities kan maken binnen de marges waarin je een 18-200 gewoon kan gebruiken. Als je werkzaamheden binnen die marges liggen kan je toch gewoon prima je werk doen met dat objectief?
Als ik me niet vergis verhuur jij jezelf ook als fotograaf, terwijl je een D40 hebt en wat objectieven die kwalitatief niet significant beter zijn dan de 18-200. Ik zag laatst nog wat foto's van jou voorbij komen in het draadje "gepubliceerde foto's". Mensen nemen je werk dus serieus en zijn bereid te betalen voor het werk dat je doet. Misschien ben je er nog niet aan toe om jezelf "pro" te noemen, maar door je te verhuren, opdrachten aan te nemen en een site over "Jordy Caris Fotografie" de lucht in te houden presenteer je jezelf naar buiten wel als zodanig. Prima toch? Ben je zelf het levende voorbeeld dat je geen duizende euro's hoeft uit te geven om als fotograaf te werken.