dit klopt, alleen in de S stand.george013 schreef:correctie. 1/200
blz. 265
George
En wil graag in de A stand blijven....
dit klopt, alleen in de S stand.george013 schreef:correctie. 1/200
blz. 265
George
Misschien begrijp ik je niet. Mogelijke sluitertijden in S 1/200 tot 30s en in de A 1/200 tot 1/60.iefie schreef:dit klopt, alleen in de S stand.george013 schreef:correctie. 1/200
blz. 265
George
En wil graag in de A stand blijven....
yep zo werkt het wel en zou ik dus gewoon in A foto's kunnen nemen bij genoeg licht terwijl ik wel wil flitsenjpdejong schreef:bij macro gebruik ik de flits om beweging onscherpte te voorkomen vaak gewoon de opklapflitser van mijn D40 of D300. Camera op A, Flitser op Slow sinc. de diafragma kan ik dan zelf instellen en de sluitertijd past de camera zelf aan, vaak boven de 1/100sec. werkt op de D40 en de D300 zou ook zo op de D90 moeten werken.
Let wel op de opklapflitser en de Sb400 hebben ongeveer een max van een werkafstand van een meter of 3.
In de A-stand wordt de langere sluitertijd geblokkeerd om je voor fouten te behoeden, zoal nu waarschijnlijk. Deze tijd kun je zelf instellen van 1/60 tot 30s. Maar dit zijn de tijden aan de LANGE kant. De KORTE kant blijft de flitssynchronisatietijd. Staat in de handleiding blz. 265.iefie schreef: Bij de D90 gaat in het menu van de body:langste sluitertijd bij flits van 1/60 tot 30 sec
En wat is je sluitertijd VOORDAT je de flitser aanmeld? Die is dan waarschijnlijk langer dan 1/60.iefie schreef: Als ik in de A stand de flitser openklapt,(of de sb400) dan gaat de sluitertijd naar 1/60e ongeacht hoe mijn diafragma staat.
Heb het net nog geprobeerd met de 50mm 1,8.
op 1,8 heb ik dezelfde sluitertijd bij flitsen als bij f22.