Bosje rozen voor de vrouw...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
GdP

Re: Bosje rozen voor de vrouw...

Bericht door GdP » di aug 11 2009 9:42 pm

De laatste foto vind ik erg mooi. Een prima bosje om aan je vrouw te geven.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo aug 12 2009 12:01 am

Ome Robert schreef:* kleinere lensopening
Zeker een mooiere foto. Maar overdrijf een kleinere lensopening niet teveel. Ten eerste zal het een kortere sluitertijd tot gevolg hebben (maakt op statief minder uit natuurlijk) maar ook een grotere scherptediepte. Hierdoor wordt wellicht de achtergrond onbedoeld tè scherp. Een wat minder scherpe achtergrond is meestal (bij dit soort fotografie) mooier. Het verschilt wel per objectief hoe fraai die onscherpte van de achtergrond uitpakt (bokeh).

Erg leerzaam om mee te experimenteren: diafragmawaardes en het effect van scherptediepte,

Ome Robert

Bericht door Ome Robert » wo aug 12 2009 12:57 pm

Heren,

Ik denk dat ik de bovenstaande reacties nog een redelijk aantal keren moet lezen, maar het beginnetje is er. En de wil om elke foto goed/perfect te maken is groter dan ooit.

Ik ga stoeien met diverse settings en zal het resultaat laten zien. Dank voor alle reacties!

Robert

(oh ja, heb de ramen gisteren gezeemd. Dus het bloemen schandaal is vergeten...)

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » wo aug 12 2009 2:18 pm

Nou, je leert snel. Ik ben benieuwd naar nog meer foto's want je pakt de draad snel op. Nog een kleine tip; probeer voordat je begint met fotograferen eerst te bedenken wat je nu precies wilt laten zien! Dit maakt je zelf kritischer.......

Veel succes, Arjan
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”