Je Nikon objectieven doen het niet op de Sony.Maaikiehhh schreef:Probeer nu de Sony A700 te vergelijken met de Nikon D90
welke Camera
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: welke Camera
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat snap ikRoelof schreef:Je Nikon objectieven doen het niet op de Sony.Maaikiehhh schreef:Probeer nu de Sony A700 te vergelijken met de Nikon D90

Groetjes Maaike en Dogs
Nikon D90- Nikon 18-105mm VR- Nikon 70-300mm VR Nikon 50mm 1.8D Sigma 10-20mm
- Gobert
- Clublid
gongon schreef:Heb een poosje terug een camera van Sony gehad en die was zo stuk.
Was wel een compact maar dat maakt me dan niet uit, van mijn zoon ging zijn Sony ook stuk en ook de camera van een tante van mijn schoondochter ging stuk en dat allemaal net na de garantie.
Sony houdt maar twee jaar na einde productie spareparts aan. Dus als hij toch stuk gaat moet je hopen dat het zo snel mogelijk gebeurt.

Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Beste Maaike,
Ik begrijp dat het maken van een keuze voor een nieuwe camera niet makkelijk is. Je schrijft dat je de D80 waarmee je hebt gefotografeerd erg prettig was om mee te werken. Vervolgens heeft een andere kennis of vriendin een Sony. Heb je daar ook mee gewerkt? Ik denk dat het belangrijk is dat je uiteindelijk een keuze gaat maken voor een camera die JIJ prettig vindt om mee te werken. Het merk is in dat geval dan niet zo belangrijk, tenzij je graag gebruik wilt blijven maken van de lenzen die je al hebt. Verder kan je ook op verschillende websites reviews lezen over de camera's lenzen en body's. Doe er je voordeel mee!
Dus ga naar een goede fotospeciaalzaak en vraag of je die beide camera's mag vasthouden. Wees dan kritisch op zaken als gewicht, hoe ligt de camera in je hand, focust de camera lekker snel etc. etc. Welk kaartgeheugen gebruikt de camera? Het ene kaartgeheugen is duurder dan het andere. Ik denk dat je dan gemakkelijk tot een juiste keuze kan komen.
Kortom, kies niet voor een merk, maar voor een camera die het meest tegemoet komt aan jouw fotografie wensen!
Succes
Ik begrijp dat het maken van een keuze voor een nieuwe camera niet makkelijk is. Je schrijft dat je de D80 waarmee je hebt gefotografeerd erg prettig was om mee te werken. Vervolgens heeft een andere kennis of vriendin een Sony. Heb je daar ook mee gewerkt? Ik denk dat het belangrijk is dat je uiteindelijk een keuze gaat maken voor een camera die JIJ prettig vindt om mee te werken. Het merk is in dat geval dan niet zo belangrijk, tenzij je graag gebruik wilt blijven maken van de lenzen die je al hebt. Verder kan je ook op verschillende websites reviews lezen over de camera's lenzen en body's. Doe er je voordeel mee!
Dus ga naar een goede fotospeciaalzaak en vraag of je die beide camera's mag vasthouden. Wees dan kritisch op zaken als gewicht, hoe ligt de camera in je hand, focust de camera lekker snel etc. etc. Welk kaartgeheugen gebruikt de camera? Het ene kaartgeheugen is duurder dan het andere. Ik denk dat je dan gemakkelijk tot een juiste keuze kan komen.
Kortom, kies niet voor een merk, maar voor een camera die het meest tegemoet komt aan jouw fotografie wensen!
Succes
Nou als ik jou zou iets aanbevelen, leg er 168,00 euro bij en jij hebt de D300. Misschien kun je zelfs je oude camera nog inruilen.
Anders de D90 die met de zelfde sensor is uitgerust wie de D300.
Tevens vind ik het ook belangrijk dat je gaat kijken welke objectieven er verkrijgbaar zijn voor jou merk camera, je schiet er weinig mee op als je later tot de ontdekking komt dat er weinig objectieven zijn of bijna onbetaalbaar.Dus ga naar een goede fotospeciaalzaak en vraag of je die beide camera's mag vasthouden. Wees dan kritisch op zaken als gewicht, hoe ligt de camera in je hand, focust de camera lekker snel etc. etc. Welk kaartgeheugen gebruikt de camera? Het ene kaartgeheugen is duurder dan het andere. Ik denk dat je dan gemakkelijk tot een juiste keuze kan komen.
Groetjes Karin
Ik zou nu zo een D200 2e hand met garantie kunnen aanschaffen bij camera tools voor maar 500 euro.
Maar spaar liever nog even voor de lensen.
Ik zou liever van die 18-50 en 55-200 afwillen
Wat je bedoeld is de focus die is idd sneller als de D50
Maar een D50 met 17-55 verslaat die d80 wel als daar een 18-55 op zit.
dat is mijn tip
dat is mijn tip
-
- Forumlid
- Contacteer:
Neej de Sony heb ik niet vast gehouden, maar vind zelf de Nikon erg prettig werken. Zowieso wil ik een gewone SD kaart, weet dat sony vaak zijn eigen kaartjes heeft. Weet niet of de spiegelreflexen dat ook hebben. Ik wil zeker eerst vast houden. Er zit in alkmaar een goede fotozaak,maar dat weer een stuk rijden. Hier zit er ook 1 maar die is niet zo groot dus ook niet veel keus. Dus moet ff goed zoeken voor 1 in de Zaanstreek.Flyinghigh schreef:Beste Maaike,
Succes
Ik wil hem vooral voor actie foto's dus bewegende beelden. Rennende honden etc.
Maar ook voor portret,macro, vakantie foto's etc. Wil dat hij snel opstart en een hoog beelden per sec heeft. Zodat ik snel foto's kan maken als ik iets zie.
Misschien woont er iemand met een D90 hier in de buurt, dat ik even kan kijken.
Groetjes Maaike en Dogs
-
- Forumlid
- Contacteer:
168 euro verschil?Kalwellis schreef:Nou als ik jou zou iets aanbevelen, leg er 168,00 euro bij en jij hebt de D300. Misschien kun je zelfs je oude camera nog inruilen.
de D90 is er al vanaf 698 (body)
de D300 is er vanaf 1129(body)
Verschil €431
Groetjes Maaike en Dogs
-
- Forumlid
- Contacteer:
Wat voor lens kan ik het beste aanschaffen stel dat ik een D90 koop.(moet het persee een nikkor zijn of zijn er ook goede alternatieven? heb nu een Tamron en Sigma en heb er geen problemen mee)BUG322 schreef:Ik zou nu zo een D200 2e hand met garantie kunnen aanschaffen bij camera tools voor maar 500 euro.
dat is mijn tip
Wil het liefst 1 lens zodat ik niet hoef te wisselen steeds maar dat is vrijwel onmogelijk
1 lens voor in en om het huis en voor actie foto's van mijn honden, tijdens spelen, sporten en op het strand enz.
bij de 55-200 mis ik toch wat als ik in huis foto's maak daarvoor moet ik weer de 18-50 erop zetten.
Groetjes Maaike en Dogs
- JerryBig
- Clublid
Ga lekker voor een D90 met Nikon 18-200 VRII. Heerlijke allround lens om mee te beginnen en bv mee op vakantie te gaan. Kun je later met bv primes uitbreiden en de kwaliteit opschroeven. De D80 verschilt ergonomisch niet zoveel van de D90, de D90 is alleen weer een generatie verder en dus beter op een aantal fronten.
Stond van de zomer naast iemand met een Sony DSLR (geen idee welke) en schrok van het geluid wat deze maakte bij afdrukken. Wat zegt geluid over de camera? Het klonk mij erg fragiel, plastic en speelgoed achtig. Ik doe geen uitspraken over de kwaliteit van de Sony's, maar dit sprak voor mij niet in het voordeel van Sony, maar wie weet hoe mooi de foto was die de man maakte.
Gevoelsmatig zou ik al niet voor Sony gaan, gezien de reputatie van Sony op HiFi en PC gebied (slechte service). Geen idee of dat via dezelfde kanalen gaat als de camera's.
Stond van de zomer naast iemand met een Sony DSLR (geen idee welke) en schrok van het geluid wat deze maakte bij afdrukken. Wat zegt geluid over de camera? Het klonk mij erg fragiel, plastic en speelgoed achtig. Ik doe geen uitspraken over de kwaliteit van de Sony's, maar dit sprak voor mij niet in het voordeel van Sony, maar wie weet hoe mooi de foto was die de man maakte.
Gevoelsmatig zou ik al niet voor Sony gaan, gezien de reputatie van Sony op HiFi en PC gebied (slechte service). Geen idee of dat via dezelfde kanalen gaat als de camera's.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
-
- Forumlid
- Contacteer:
Kan je mij vertellen wat zo'n lens kost een 18-200mmVRII ??
Kan je bij een goede camera winkel je camera inruilen? Weet niet hoeveel hij waard is, aangezien de prijs die ik ervoor terug krijg afhangt van wat en wanneer ik het kan kopen. Dat geld leg ik dan bij de nieuwe camera.
Een andere vriendin van mij wil ook een professionele camera en wil misschien samen met mij kopen en dan hetzelfde. Kunnen we van elkaar leren enz.
Ze gaat kijken of ze haar Sony A300 met dt18-70 f3.5-5.6en de DT55-200mmf4-5.6 kan verkopen voor een redelijke prijs(ze heeft hem nog niet zolang)
Kan je bij een goede camera winkel je camera inruilen? Weet niet hoeveel hij waard is, aangezien de prijs die ik ervoor terug krijg afhangt van wat en wanneer ik het kan kopen. Dat geld leg ik dan bij de nieuwe camera.
Een andere vriendin van mij wil ook een professionele camera en wil misschien samen met mij kopen en dan hetzelfde. Kunnen we van elkaar leren enz.
Ze gaat kijken of ze haar Sony A300 met dt18-70 f3.5-5.6en de DT55-200mmf4-5.6 kan verkopen voor een redelijke prijs(ze heeft hem nog niet zolang)
Groetjes Maaike en Dogs
- JerryBig
- Clublid
De D90 met 18-200 VR kost €1277 bij KE. De lens kost los €569. Maar.... het betreft hier de oude uitvoering (die ik ook heb), want de nieuwe pas uitgebrachte VRII kost €949. Of dit prijsverschil gerechtvaardigd is, waag ik te betwijfelen. Maar ze willen natuurlijk van het oude model af en dat kun je natuurlijk ook als een mooie kans zien.
Over deze lens is heel veel te vinden in dit forum, zowel positief als negatief. Voor mij zijn de positieve ervaringen aanzienlijk groter dan die enkele negatieve, maar dat is, zo blijkt uit de vele discussies, iets persoonlijks. Ik zou hem nooit willen ruilen voor een vergelijkbare Sigma of Tamron. Wegdoen zal ik hem ook niet, want 'on the road' is het de ideale lichte lens.
Gerrit
PS Inruilen levert overigens meestal (te) weinig op.
Over deze lens is heel veel te vinden in dit forum, zowel positief als negatief. Voor mij zijn de positieve ervaringen aanzienlijk groter dan die enkele negatieve, maar dat is, zo blijkt uit de vele discussies, iets persoonlijks. Ik zou hem nooit willen ruilen voor een vergelijkbare Sigma of Tamron. Wegdoen zal ik hem ook niet, want 'on the road' is het de ideale lichte lens.
Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
-
- Forumlid
- Contacteer:
ke? wie is dat?JerryBig schreef:De D90 met 18-200 VR kost €1277 bij KE. De lens kost los €569. Maar.... het betreft hier de oude uitvoering (die ik ook heb), want de nieuwe pas uitgebrachte VRII kost €949. Of dit prijsverschil gerechtvaardigd is, waag ik te betwijfelen. Maar ze willen natuurlijk van het oude model af en dat kun je natuurlijk ook als een mooie kans zien.
Gerrit
ik zou niet weten met welke prijs ik akkoord zou moeten gaan als iemand wat zou bieden.
Ben er altijd heel zuinig op geweest. en is echt zo goed als nieuw. Heb ook niet overdreven veel foto's gemaakt als je vergelijkt met iemand die hem dagelijks gebruikt of voor werk ofzo. Geen beschadigingen niks. En alles functioneerd nog goed
Oh ja heeft de D90 ook zo'n doorzichtig schermpje wat je over je lcd scherm kan klikken?
Groetjes Maaike en Dogs
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
http://www.kamera-express.nl/Maaikiehhh schreef:ke? wie is dat?