Wat vogels voor zover herkenbaar

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Arno P

Re: Wat vogels voor zover herkenbaar

Bericht door Arno P » do sep 03 2009 7:35 pm

Arno P schreef:
Jaco1 schreef:Die reigers zien er goed uit op het eerste gezicht, ik zie dat er bij jullie ook meer spreeuwen zitten als dat er kerken staan. Die krengen kunnen een kabaal maken zeg als ze met genoeg zijn.

Ik gebruik altijd centrum gerichte meting, niet omdat het dé manier is maar ik vind dat goed werken bij vogels meestal in het centrum van je zoeker. Verder is het een kwestie van heel veel op pad, proberen en veel rond neuzen op natuurfora naar ervaringen van anderen. Ook is het goed om te weten met welke instellingen(F getal-lens prestatie) je combinatie het slechtst of het best zou moeten 'scoren', een richtlijn zou kunnen zijn bijvoorbeeld de MTF grafiekjes van jou lens op photozone.de

Groet Jaco
Hele goede tip om nog eens op photozone.de te kijken heel inzichtelijk. Bedankt...en geen slechte lens zo te zien

"even less vignetting at wide-open aperture when adding a Nikkor AF-S 1.4x or a third-party (Soligor) AF 1.7x DG converter."
"The Soligor AF 1.7x DG is a third-party converter (probably a Kenko clone) which pushes the limits a little more (~510mm f/6.7). However, at wide-open aperture the resulting border quality is quite poor. At f/9.5 (f/8 is displayed in the viewfinder) the quality is pretty decent though. "
Laatst gewijzigd door Arno P op do sep 03 2009 7:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Wat vogels voor zover herkenbaar

Bericht door jettiny » do sep 03 2009 7:36 pm

Mmm, toch spotmeting gebruikt, dan snap ik het ff niet meer.
Tja makkelijk zal dat absoluut niet zijn, vogels fotograferen, en zeker met de moeilijke lichtomstandigheden.

Veel succes voor de toekomst. :wink2:

vrgr
tiny

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”