D200 aanschaf
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Met behulp van Nikon Camera Control Pro kun je gewoon achter de PC met de muis alle instellingen van elke shooting en custom bank wijzigen. Zeker als je stelselmatig alle instellingen langs wilt vind ik het veel fijner werken dan het prutsen achterop de camere. Tevens kun je hierin de curve van de camera aanpssen. Nadeel is dat je de software voor € 49 apart moet kopen. Op de Nikon-NL site kun je gratis de 30 dagen testversie downloaden, die volledig functioneel is. Als je later het pakket aanschaft voer je alleen de productsleutel in en ben je klaar.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Ja ik heb deze instellingen in mijn camera gezet en ben daar tot op de dag nog steeds heel tevreden mee, de pas bank heb ik alleen iets aangepast om af en toe ook jpg's te schieten maar sinds mijn grotere geheugen kaart schiet ik nu raw/jpg large.Leeuwarden schreef:Heb jij de instellingen van dat xls document op je D200 gezet?Mrc schreef:Hoi Hans,
... ook een goede tip is om het excel sheet te downloaden met de verschillende banks: portrait, landscape, point and shoot and sports.
Heeeeeeel handig en zo leer je snel hoe de verschillende instellingen werken t.o.v elkaar.
Mocht je vragen hebben kan je mij een pm sturen.
Groeten,Marco.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik probeer het proef programmaa al 2 dagen te downloaden van de Nikon site maar krijg steeds een Windows-melding dat de verbinding niet tot stand komt.
Ligt het bij mij ? Voor ik een mailtje naar Nikon stuur is het mogelijk wel handig om te weten of er meer problemen mee hebben.
Bladmos
Ligt het bij mij ? Voor ik een mailtje naar Nikon stuur is het mogelijk wel handig om te weten of er meer problemen mee hebben.
Bladmos
D700 en een mooie verzameling glas.
http://www.flickr.com/photos/bryopix_flickr/collections/
http://www.flickr.com/photos/bryopix_flickr/collections/
Ik heb hetzelfde. Ook met de manual.D. Haaksma schreef:Ik probeer het proef programmaa al 2 dagen te downloaden van de Nikon site maar krijg steeds een Windows-melding dat de verbinding niet tot stand komt.
Bladmos
-
- Forumlid
Op de Nikon USA site kun je hem op dit moment wel downloaden: http://www.nikonusa.com/software/Camera ... WIN/EN.zip
-
- Forumlid
-
- Forumlid
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nee,
Heb even gekeken wat je krijgt als je de setting in Camera Control Pro exptorteert en dan creëert ie een CCS-file (Camera Control Settings file) van ongeveer 1 kB. Bekijken met Wordpad gaf alleen wat rare tekens, maar als je dat formaat kun ontcijferen en kunt exporteren naar Excel, dan moet andersom ook gaan. CCP kan namelijk wel CCS files uploaden naar de camera.
Groeten,
Marnix
Heb even gekeken wat je krijgt als je de setting in Camera Control Pro exptorteert en dan creëert ie een CCS-file (Camera Control Settings file) van ongeveer 1 kB. Bekijken met Wordpad gaf alleen wat rare tekens, maar als je dat formaat kun ontcijferen en kunt exporteren naar Excel, dan moet andersom ook gaan. CCP kan namelijk wel CCS files uploaden naar de camera.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Forumlid
-
- Forumlid