Leuk zoomlensje gekocht voor weinig....

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
berkepeis

Eindelijk

Bericht door berkepeis » ma feb 12 2007 8:57 am

Beste ML,

Je bent die eerste die mij dit uitlegt dus dank daarvoor. Ik dacht dus echt dat het diafragma gelockt stond op F22, wat dus niet zo lijkt te zijn. Ik had dit ook uiteraard kunnen testen met meerdere foto's die ik dan had kunnen vergelijken......dom
Door deze vergissing heb ik dus een lens misgelopen omdat ik dacht er toch niets aan te hebben. Die lens had me ........niets gekost, was een ouder nikon lensje.

gr jack

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » ma feb 12 2007 5:09 pm

Malo1961 schreef:berkepeis schreef:
Nadeel is denk ik wel dat je een FEE error krijgt op je nikon, of niet??
Op alle camera's die Ed in zijn sig heeft staat werkt dat ding zonder error melding, hoor :)
Gewoon de diafragma ring locken op f22 en diafragma aansturen met een van beide command-dials van de D70s.

Mvrgr,Martin

By the way Ed,
Heeft dat lensje(wat er eigenlijk best leuk uit ziet voor het jaar waar hij in is gelanceerd) een kunstof of metalen bayonet?
Inderdaad, gewoon gelocked op F22 en met de command-dial van de D70s het juiste diafragma gekozen. :wink:

Martin, helaas is het een kunststof bajonet, maar voor die prijs wil ik daarover niet klagen.
Het is een heerlijk licht lensje die je zo meeneemt, da's wel wat anders met een 80-200 2.8 AFD-ED....... :oops:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Malo1961

Bericht door Malo1961 » ma feb 12 2007 7:59 pm

Ed schreef:
Martin, helaas is het een kunststof bajonet, maar voor die prijs wil ik daarover niet klagen.
Nou ja.....,het ding weegt ook nauwelijks wat. Kunststof hoeft ook geen probleem te geven. Als je niet tig keer per dag wisselt van lens.
Moet trouwens zeggen dat qua lensontwerp (cosmetisch) deze lens helemaal niet uit de toen valt bij de huidige consumenten 70-300 zooms van Nikon. (m.u.v. de laatste vr versie.) Wanneer is deze lens uit productie genomen? Toch al weer een aantal jaren geleden toch?

Mvrgr,
Martin

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » di feb 13 2007 5:31 pm

Hier staan de gegevens van deze lens (derde van boven).
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html#70-xx
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”