Draagriem Nikon D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Draagriem Nikon D700

Bericht door Cees » do sep 10 2009 9:12 am

Gert Wagelaar schreef:Heb laatst een mooie donkerrode riem van Nikon gekocht via Marktplaats, mooie riem, ga hem inzetten op mijn D700. 40 Euro betaald, aan de riem zat alleen een Nikon F3 vast, defect met motordrive MD-4, is dit type kamera nog tot leven te brengen?
Hangt er een beetje vanaf wat er aan mankeert....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » do sep 10 2009 7:07 pm

In de MD-4 is een contact beschadigd, achter in het batterijen behuizing, de batterijen zijn leeg gelopen, iemand een idee hoe ik dat goed kan schoonmaken, of afschuren?

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » do sep 10 2009 7:09 pm

De F3 zelf heeft denk ik jaren gespannen gestaan, kan die camera daar wel tegen?

Een nieuw batterijtje maakt dat er alleen maar een rood lampje gaat knipperen, iemand een idee hoe nu verder?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do sep 10 2009 7:23 pm

wat heeft het bovenstaande nog met het onderwerp te maken??

Afbeelding

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » do sep 10 2009 9:24 pm

Gert Wagelaar schreef:is dit type kamera nog tot leven te brengen?
Dit heet "draadje stelen".
Open een nieuw draadje, wel zo handig, en netjes.... :wink2:

Picard

Bericht door Picard » do sep 10 2009 9:37 pm

Alles mag origineel Nikon zijn, behalve de riem en dat broodtrommel dekseltje voor je beeldschermpje :lol:

Bovendien org. D700 riem = signaal "hallo, hier loopt een peperdure camera rond" = misschien beter niet (tenzij je juist een dagje wilt snoeven onder Nikon gebruikers)

Heb nu de riem die bij de ThinkTank zat in gebruik, kun je ook aan de schouderbanden van de rugzak vastklikken omdat er oogjes aan zitten, zodat-ie daar aan hangt. Maar als nekriem, zag laatst een brede riem met zachte band, a-symetrisch ontwerp, maar weet even het merk niet dus dat schiet ook niet op...

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do sep 10 2009 9:39 pm

OP/TECH USA?
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Picard

Bericht door Picard » do sep 10 2009 10:24 pm

Ja, je hebt gelijk Cees!
http://www.optechusa.com/product/detail ... EGORY_ID=4

Die R-Strap is ook wel erg aardig en goed uitgekiend. Vooral die vakjes voor geheugen (extra camera-accu past ook?) en telefoon. Maar een groot blijvend nadeel, het willekeurig bungelen en dus kans op fatale stoten. Voor ónder een jas lijkt me prima, ach het blijft toch eerst zelf proberen om er iets zinnigs over te zeggen.

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » do sep 10 2009 10:31 pm

Picard schreef:
Bovendien org. D700 riem = signaal "hallo, hier loopt een peperdure camera rond" = misschien beter niet (tenzij je juist een dagje wilt snoeven onder Nikon gebruikers)

.
Dat weet bijna niemand, behalve de Nikon gebruikers ....
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Picard

Bericht door Picard » do sep 10 2009 10:36 pm

Vergis je nooit in het opleidingsniveau van een "goede" dief

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » do sep 10 2009 11:21 pm

denk je nou echt dat een dief naar je riem kijkt, geloof dat niet echt.
ik loop zelf met een behoorlijk duur stukje glas rond en kom overal en nergens ,als ik mij druk moet maken over een dief
kan ik beter thuis blijven.
wat de riem betreft volgens mij is die toch hetzelfde als van de D300 of zie ik dat verkeerd ?

vind die riem wel mooi dus de kans is groot dat ik er 1 koop en dan neem ik de camera er ook maar bij :wink:

Picard

Bericht door Picard » do sep 10 2009 11:33 pm

eeeh, geel trekt ook wespen aan... :?

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr sep 11 2009 8:48 am

Eens met ruud
een dief maakt hoogstens onderscheid tussen een compact en een dslr....

optech usa doet een dief vermoeden dat je een tourist bent [ USA op de strap ] :roll:

meer opties heb ik niet...behalve dan dat ik optech adviseer aan iemand die een andere riem wil

Arend....

Remco H

Bericht door Remco H » vr sep 11 2009 1:25 pm

Toen ik voor het eerst mijn camera uitpakte, vond ik de riem ook wel wat goedkoper ogen dan ik mij had voorgesteld. Maar ik heb hem bevestigd, en mij daar verder niet echt druk over gemaakt.

En als je bang bent voor dieven: je kan de riem ook omkeren als de camera om je nek hangt. De andere kant is namelijk zwart, en dan zie je geen merk en type meer.
Als je met een Nikon D700 (+ duur objectief) rondloopt trekt je camera sowieso wel blikken, met name van mannen. Mannen zijn nu eenmaal gevoelig voor duur speelgoed, en kijken daar graag naar. Dat is duidelijk te merken met zo'n camera om je nek. Het omkeren van de riem verandert daar niets aan.
En dat kan heel onschuldig zijn. Want als ik iemand zie lopen met een dure camera, vind ik het ook leuk om te weten wat hij heeft. Zonder dat het ook maar in mij zal opkomen om iets crimineels te doen.

Picard

Bericht door Picard » vr sep 11 2009 1:55 pm

Toch vind ik het leuker als vrouwen naar m'n speelgoed kijken.... :oops: :P

Ik denk dat Nikon er sowieso niet vanuit ging dat iemand de originele riem zou blijven gebruiken. De kwaliteit had inderdaad wel wat beter gemogen, en met een kleiner logotje, prima. Buiten het feit dat het "coolheidsgehalte" ook wat te wensen overlaat!

Over het dievengilde heb ik het hier eigenlijk niet zo over NL, waar alles best wel te doen is, maar meer over wat 'gevoeligere' plekken in het buitenland, op reis. Misschien wat overbezorgdheid, gevoed door slechte ervaringen. Afijn, verder moet iedereen maar doen wat hem/haar het beste past. Als een plastic tasje van een duur kledingmerk, gewoon even mee showen in de eerste weken zodat iedereen kan zien dat je nog steeds goed in de slappe was zit, genieten van die blikken, dan wat anders.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”