Beste Rachel,
Ik kan niet zien waat je woont of hoe jouw partner is (sjouwt hij de foto-uitrusitng of willen jullie er afzonderlijk op uit).
Een noot: de 18-105 is een prettige kitlens, maar close-ups zijn niet het sterke punt.
Als je serieus dichtbij wilt moet je aan een macro lens gaan denken (Micro-Nikkor).
Je ziet: er zijn vele variaties mogelijk,
bv: als je er meestal samen op uit gaat: koop een macrolens en leen de D90 als je een foto wilt maken.
als je iets meer wilt dan een instapkamera, dan is de D5000 een leuke optie, maar wel beperkt tot AF-S lenzen.
Aan de andere kant: er is wat voor te zeggen om twee gelijke kamera's te hebben. Soms is het een crime om met twee verschillende kamera's door elkaar te werken (tenzij je denkt over een D3 en D3x, grapje).
Just my 2 cents, Gijs
Ervaring gevraagd!
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Ervaring gevraagd!
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- rpelt
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hallo Rachel
Foto Klein in Hellevoetsluis had afgelopen week nog een nieuwe D80 in de vitrine staan prijs 500 euro, er loopt ook een aktie bij hun met t.e.a.b d80 mocht weg voor 450 euro. Foto klein heeft diverse zaken tel no vestiging Hellevoetsluis 0181-310215. algemeen no voor alle zaken 088-3553321.
succes
Roel
Foto Klein in Hellevoetsluis had afgelopen week nog een nieuwe D80 in de vitrine staan prijs 500 euro, er loopt ook een aktie bij hun met t.e.a.b d80 mocht weg voor 450 euro. Foto klein heeft diverse zaken tel no vestiging Hellevoetsluis 0181-310215. algemeen no voor alle zaken 088-3553321.
succes
Roel
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
@ Gijs,
Met wandelen ben ik 'alleen'..
In ieder geval niet met mijn vriend. Die houdt niet van wandelen..
Volgend jaar op vakantie gaan we natuurlijk wel samen
We zijn sowieso van plan om een macro lens aan te schaffen.
@roel..
Nu maak je me toch erg aan het twijfelen
De D80 was eigenlijk mijn eerste keus, omdat dit de voorloper van de D90 is..
Pff. Straks maar eens bellen met Foto Klein, moet zondag tenslotte in de omgeving van Rotterdam zijn..(ben daar geboren en getogen, woon inmiddels in Breda)
Met wandelen ben ik 'alleen'..
In ieder geval niet met mijn vriend. Die houdt niet van wandelen..
Volgend jaar op vakantie gaan we natuurlijk wel samen

We zijn sowieso van plan om een macro lens aan te schaffen.
@roel..
Nu maak je me toch erg aan het twijfelen

De D80 was eigenlijk mijn eerste keus, omdat dit de voorloper van de D90 is..
Pff. Straks maar eens bellen met Foto Klein, moet zondag tenslotte in de omgeving van Rotterdam zijn..(ben daar geboren en getogen, woon inmiddels in Breda)
500 euro
Veel te duur. Leg er 200 bij en je hebt een D90 en dat is t.o.v. van de D80 (m.n. qua sensorprestaties) echt wel een wereld van verschil.