Apart die gele foto's.
Ik combineer de D700 met de SB900 en ervaar geen enkel probleem die hier op lijkt.
Aangezien het reportagefotografie betreft fotografeer ik op de diafragma voorkeuze stand en de flitser gewoon op iTTL-BL. Waar mogelijk gaat het kopje de lucht in uiteraard en maak ik vrijwel altijd gebruik van de diffusor. Simpeler kan het niet.
flitstoestanden-help
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: flitstoestanden-help
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zou het kunnen zijn dat de SB-800 maar een klein gedeelte van zijn lichtopbregst geeft b.v. 1/64
Dan is het niet verwonderlijk als het licht van de gloeilampen overheerst.
Maar ik ben geen flitsexpert en probeer voorzichtig mee te denken.
Groetjes George
Dan is het niet verwonderlijk als het licht van de gloeilampen overheerst.
Maar ik ben geen flitsexpert en probeer voorzichtig mee te denken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Met twee kleuren licht tijdens het fotograferen, krijg je ook twee kleuren licht op de foto. 

aan allen die mij hier geholpen hebben met de flitstoestand hartelijk dank
ik heb de instellingen gebruikt van de site welke JUR mij gaf
de foto's zijn goed, de vrees voor te gele (overdreven warme kleur) foto's was niet nodig want de (minieme) verlichting die op de fuif aanwezig was had geen enkele invloed op de foto's.
op de vele kleuren van de licht kanonnen na was het er stik donker
het enige probleem dat zich na een paar uur vormde was de dichte rook die in de fuifzaal ging door het veelvuldig gebruik van een rookmachiene
moest u zich afvragen welke soort muziek er te horen was - techno en house - op een veel te hoog geluidsniveau
maar het was al met al een fijne avond die ik doorgebracht heb met deze jongeren
mvg
cesarke
ik heb de instellingen gebruikt van de site welke JUR mij gaf
de foto's zijn goed, de vrees voor te gele (overdreven warme kleur) foto's was niet nodig want de (minieme) verlichting die op de fuif aanwezig was had geen enkele invloed op de foto's.
op de vele kleuren van de licht kanonnen na was het er stik donker
het enige probleem dat zich na een paar uur vormde was de dichte rook die in de fuifzaal ging door het veelvuldig gebruik van een rookmachiene
moest u zich afvragen welke soort muziek er te horen was - techno en house - op een veel te hoog geluidsniveau
maar het was al met al een fijne avond die ik doorgebracht heb met deze jongeren
mvg
cesarke
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een linkje naar de foto's ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"