d40 of d50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

vastpakken

Bericht door George Fennes » vr jan 19 2007 12:13 am

Hoi Mark,

Dan zou ik zeker niet voor de D40 gaan, loop bij een fotoboer binnen en pak zo'n ding eens vast en bekijk hem goed.

Pak dan de D70s vast en bekijk hem ook goed.

Dan krijg ik toch wel een prettiger gevoel bij de D70s, ligt beter in de hand en ziet er ook beter uit (oei :oops: als ik nu maar niemand op de tenen trap).

Gewoon vastpakken die hap en besluit nemen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

BUG322

Bericht door BUG322 » vr jan 19 2007 12:44 am

:evil: :evil: :evil: :evil:

:D
idd de D70s is op het moment de goedkoopste beste optie

maar het moest simpel blijfen toch?

groetjes

George Fennes
Clublid
Clublid

Keep it simple

Bericht door George Fennes » vr jan 19 2007 9:32 am

Hallo BUG322,

Je schreef:

Code: Selecteer alles

idd de D70s is op het moment de goedkoopste beste optie maar het moest simpel blijfen toch? 
Een D70s is toch simpel, als je niet moeilijk wil doen, zet je hem toch gewoon op de automatische piloot.

Als je wat verder ben met fotograferen, ga je langzamerhand wat meer dingen uit proberen en groei je naar een wat meer ervaren fotograaf.

Dus een D70s is best simpel als je wil en best intelligent als je wil.

Simpel toch? :roll:

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr jan 19 2007 9:37 am

De D50 en de D70s zijn camera's die in de uitverkoop zijn vanwege de D40 en de D80.

De ontwikkelingen op het gebied van het kleuren management en ruisonderdrukking gaan hard. Ga voor de nieuwste camera.

dragon2

Bericht door dragon2 » vr jan 19 2007 9:49 am

Het ligt er wel een beetje aan wat je ermee wil vind ik.

De D70(s) bv gaat heeeeel erg lang mee op 1 accu. Dat kan belangrijk zijn voor iemand, al was het maar voor vakanties ofzo.

Het nieuwste kopen is ook altijd duurder, wat als dat verschil nou een betere lens betekent die iemand anders niet kan kopen vanwege zijn budget?
De body is minder belangrijk dan goede lenzen, die gaan ook veel langer mee.

Voor mij is de D40 een absolute NEE vanwege de AF-S lenzen, 2e hands kun je dan weinig meer kopen (ik heb wat goedkope Sigma/Tokina ed lenzen in bereiken die ik weinig gebruik).

De D50 is voor mij persoonlijk niet geschikt vanwege geen mechanische afstandsbediening, maar ik zou hem absoluut aanraden boven de D40.

Een D70S kopen of een 2e hands D70 kan ook, prima camera's, maar voor een beginner lijkt me de D50 handiger. Maar de meeste van mijn familieleden en vrienden hebben D70/D70S en zijn daar helemaal tevreden over 8)
Laatst gewijzigd door dragon2 op vr jan 19 2007 10:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jan 19 2007 10:00 am

IK zou nooit voor de D40 gaan, al is het dan de opvolger van de D50. Je bent bij voorbaat al gehandicapt doordat je alleen met AFS lenzen kunt werken. Bewezen kwaliteit van een D50 of D70(s) doet absoluut niet onder voor de "nieuwe" D40, heeft alleen maar meer mogelijkheden.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid

D40/50/80 neem maar een D70s

Bericht door George Fennes » vr jan 19 2007 10:03 am

D40 is geen optie vanwege de lenzen.

D80 is te duur.

Dan blijft de D70s over, degelijke camera, doet lang met z'n batterij 1200 tot 1500 shots (vaak met VR objectief en regelmatig met flits met LCD schermpje aan) op één accu geen enkel probleem.

Dat moeten de D40/80 nog maar bewijzen, dus niet, met een paar honderd shots moet je de accu vervangen.

Een baterypack zie ik ook niet zitten veel te groot en veel te zwaar.

Dus voor mij is op dit moment de D70s de ideale camera.

Mijn advies Bram koop gewoon een D70s met standaard objectief en ga lekker spelen, dan kan je ervaren welke objectieven je nog meer nodig hebt en koop er dan iets goeds bij.

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » vr jan 19 2007 10:13 am

waarom koop je de d40 niet ?
dan ben je gelijk klaar,dan heb je een nieuwe camera met een groot lcd scherm en veel mogelijkheden.
ik zij dat ook, toen ik mijn d50 kocht dat ik er geen objectieven bijwil, maar ik wil het nou zo graag, alleen de prijzen zijn zo hoog.
ik ga geen 2000 euro neerleggen voor een tele objectief, beter ik zou het niet eens kunnen betalen.
de d50kost iets goedkoper is is veel beter dan de d40.
de d70 zou ik achterwege laten, waar daar is al een tijdje de opvolger van gekomen, de d80.
en is het een d70 of een d70s ?

Groetjes, Dennis

George Fennes
Clublid
Clublid

D70s

Bericht door George Fennes » vr jan 19 2007 10:31 am

Hallo Dennis,

Het gaat ook om het kostenplaatje, hoe kom ik in bezit van een camera voor een zo laag mogelijk bedrag en een zo hoog mogelijke kwaliteit.

Dan kom ik op een D70s uit met alle voordelen van dien.

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » vr jan 19 2007 4:23 pm

dat kan niet, je kan niet zo weinig mogelijk betalen en zo veel kwalietit eisen.
persoonlijk vind ik de d70s een te groot en lomp ding, dit zijn dan ook mijn woorden.
maar dat hoeft een ander natuurlijk weer niet te vinden.
de d50 is nieuwer dan de d70s en heeft een vernieuwde sensor.
de d50 heeft meer dan alles wat je nodig hebt als beginner, ook de ervaren gebruiker zoals ik komt niks tekort met de d50.
de kitlens van de d50 is ook erg goed en heeft vooral goede macro eigenschappen, het is eigenlijk een alles in een objectief.
de d40 lijkt qua model een beetje op de canon eos 350d, alleen bied de d40 een veel betere body kwaliteit, de rest dan even weg gelaten.
de nieuwe kitlens die standaard op de d40 zit vind ik persoonlijk er erg lelijk uitzien.
de d40 zie ik niet als een vervanger voor de d50, want de d50 heeft gewoon veel meer te bieden.
hier zie je de vergelijking met de: d50, d70, d70s,d40.

zie: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... -1435.html

grote verschillen ten opzchigde van de d40 zijn:

- dat de d50 bulb heeft
- een lcd scherm boven op de camera zit
- 5 scherpstel punten heeft tegenover 3 scherpstel punten van de d40
- en iets meer weegt, wat ik een voordeel vind

heeft u al enige ervaring met fotografie ???

Groetjes, Dennis

BUG322

Bericht door BUG322 » vr jan 19 2007 4:35 pm

Ik vind het zonde van het geld om altijd het allernieuwste te willen.
Dan weet je zeker dat je het meeste afschrijft.

Het blijft maar een body vanaf de D70 zijn het gewoon prima cameras.
dat geld kun je dan beter aan objectiefen besteden.

groetjes
Die D40 zal pas gaan verkopen als alle D50's op zijn dat weet ik wel,
op alle forums raden ze de D50 boven de D40 aan.

water-man

Bericht door water-man » vr jan 19 2007 5:45 pm

ervarin heb wel alleen niet met spiegelreflex en niet met nikon

mijn vorige camera was de fuji finepix 20 pro

ik heb hier veel mee geexperimenteerd vooral met de iso en wb

ik blijf het moeilijk vinden hoor welke nou de beste foto's maarkt van de D40/D50/D70s

langere batt. tijd is ook wel fijn en een scherpje bovenop ook wel.

ben een beetje bang om een toestel te kopenwaarvan je na een maand er achter komt dat je verouderde techniek gekocht hebt, wat nadelig zal zijn voor je foto's

ps wel super dat jullie je mening zo laten spreken, jullie hebben tenslotten de ervaring.

Smilda.NET

Re: D70s

Bericht door Smilda.NET » vr jan 19 2007 6:17 pm

George Fennes schreef:Hallo Dennis,

Het gaat ook om het kostenplaatje, hoe kom ik in bezit van een camera voor een zo laag mogelijk bedrag en een zo hoog mogelijke kwaliteit.

Dan kom ik op een D70s uit met alle voordelen van dien.

Ik raad je een D50/D70 aan, maar mocht het door het geld niet kunnen ga dan vooral even sparen zodat je niet over een paar maand weer wat nieuws wilt.
En onderschat de meerwaarde van een goede lens niet!

water-man

Bericht door water-man » vr jan 19 2007 6:23 pm

het gaat niet zo zeer om de kosten , de d40 d50 en d70s liggen allemaal nog binnen het budget.

wil gewoon een goeie keuze maken

gr

mark

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jan 19 2007 6:35 pm

Mark,

Vergeet die D40! Daar ben je binnen de kortste keren op uitgekeken. De D40 is een echte instapcamera, bedoeld voor mensen die een compact gehad hebben en nu wel een dSLR willen, maar dan één die ze wel als een compact kunnen bedienen.
De D50 en D70(s) zijn camera's met veel meer mogelijkheden, voordat je op die toestellen uitgeleerd bent, ben je een paar jaar verder. Daarnaast zijn de mogelijkheden voor wat betreft lenzen bij de D50/D70 veel groter.

Suc6 met kiezen!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”