Boldey: knap, daar zitten vast heel wat uurtjes in...
Hieronder wat gespeeld met kleur, contrast en filter radiaal vaag. Precies weet ik het niet meer.

origineel

Arend-ho schreef:is een voor en na bewerking niet leuker voor dit draadje ?
leuk als ik een bewerkt plaatje zie maar wil dan ook graag een vergelijk hebben met hoe het daarvoor was.
alles tot in detail uitleggen aan een foto zal nooit gaan daar er teveel uitgelegd moet worden.
Arend
Bij foto 1 het effect CinemaScope aanklikken en bij 2 Orton-Stil. Picnik is een erg simpel (gratis) progamma met veel leuke effecten en mogelijkheden én.....iedereen kan hetFrankie schreef:Kun je er ook bij vermelden wat je (globaal) hebt gedaan ahh en evt. anderen ?
Niet dat ik als een wijsneus over wil komen, maar dat is niet helemaal wat Photoshop is. Programma's als Picnik zijn inderdaad toepassingen met veel leuke effecten en mogelijkheden, photoshop is een beeldmanipuleringsprogramma, waarbij je eigen fantasie en beheersing er van de mogelijkheden bepaald. Fotobewerking is maar een gedeelte daarvan. De kunst zit hem in het leren beheersen van het programma zodat je kan bereiken wat je wil. Er zijn geen presets of standaard effecten in photoshop. Wel heel erg veel plugins, maar dat zie ik los van photoshop.ahhveurink schreef:Bij foto 1 het effect CinemaScope aanklikken en bij 2 Orton-Stil. Picnik is een erg simpel (gratis) progamma met veel leuke effecten en mogelijkheden én.....iedereen kan hetFrankie schreef:Kun je er ook bij vermelden wat je (globaal) hebt gedaan ahh en evt. anderen ?Maar zoals Martijn al terecht opmerkte, ik wil graag leren wat er met photoshop mogelijk is. Dus bij voorkeur de photoshop mogelijkheden in dit draadje.
Patrick, nou dan heb ik hier nog wat Photoshoplessen voor je...Patrick schreef:Bijzonder fraai Sylvain. Als ik maar de helft hiervan zou kunnen...