Via PB heb ik Arthur aangeboden ook eens naar een bestand te kijken, om te zien of er wat meer uitgehaald kan worden:
Originele eerste bewerking aanvankelijk door Arthur (niet die hij hierboven nog heeft aangepast):
Bewerking in Nikon Capture NX2. Gebruik makend van o.a. sturingspunten:
OK, je kunt over kleine details nog discussiëren over contrast, helderheid, en mogelijk een iets andere interpretatie van kleur.
(Het is een moeilijke opname door de combinatie van koel buitenlicht en warm binnenlicht).
Dat zijn slechts persoonlijke interpretatieverschillen. Waar het om gaat is dat beeld tot een beter niveau opgetrokken kan worden.
Met name heb ik veel meer details over gelaten van de wat smoezelige donkere tonen, zodat je een meer vriendelijk licht hebt om aan tafel te zitten.
(Hoewel deze tafel daar nu niet echt voor bedoeld is).
Wat me direct opviel is dat de door Arthur gebruikte RAW-converter ---> CameraRaw (Adobe) veel van een viezig rood erin houdt.
Ik heb namelijk slechts erg weinig aan de witbalans gecorrigeerd in NX2. Direct valt die typische kleurtoon weg.
Nu moet ik er ook bij schrijven dat ik wel een ander camera "Picture Control" profiel heb gebruikt.
Arthur gebruikt op zijn D3 daar een "D2X Mode1" variant voor. Zelf heb ik dat i.v.m. het grote contrast dat op "Neutraal" gezet, waarbij ik nog D-Lightning gebruik en met een curve dan uiteindelijk het contrast dan toch weer ietsje krachtiger heb gemaakt.
Arthur zal hier denk ik nog wel op reageren als die vanavond thuis is. (Hij heeft het resultaat al wel vluchtig gezien).