Vraag voor Ale
Re: Vraag voor Ale
Formules zijn niet mijn sterkste kant. Wat ik eigenlijk niet weet maar wel interessanter vind is hoe het zit als je een reflector gebruikt. Gaan alle lichtstralen namelijk evenwijdig dan heb je geen vermindering van de verlichtingssterkte bij een grotere afstand. Maar hoe zit het met een situatie tussen een puntlichtbron en zo'n 'ideale' reflector, bijvoorbeeld een reflector van een speedlicht op de 105mm stand?
Als alle lichtstralen evenwijdig gaan, heb je een soort laserlicht.
Ik weet niets van reflectoren af, ik ben beginnend. Maar een reflector richt de stralen toch niet, maar verspreid ze in een bepaalde vorm?
Je zou een aan de binnenkant reflecterende buis kunnen gebruiken en die voor de flitser houden. Wie weet wat het effect is.
George
Ik weet niets van reflectoren af, ik ben beginnend. Maar een reflector richt de stralen toch niet, maar verspreid ze in een bepaalde vorm?
Je zou een aan de binnenkant reflecterende buis kunnen gebruiken en die voor de flitser houden. Wie weet wat het effect is.
George
Ik liep al buiten en dacht van ik heb het niet goed begrepen. Het verschil tussen een reflector en een diffusor(goed geschreven?)
Bedoel jij een paraplu met een flitser naar achteren gericht in het brandpunt van die paraplu? Ik ga er niet verder op in.
George
Bedoel jij een paraplu met een flitser naar achteren gericht in het brandpunt van die paraplu? Ik ga er niet verder op in.
George