Marten schreef:
Overigens heb ik wel eens het gevoel dat Appel gebruikers wel héél erg kritiekloos zijn t.a.v. hun merk.
Je hebt inderdaad de categorie van jehova-getuigen onder de Maccies sedert het begin, maar ook de realo's. Ikzelf erger me kapot aan Apple (met zijn censuur, 0,0 support...) en werk op PC en Mac. Maar als ik moet kiezen dan wordt het steeds de Mac tenzij het iets is wat niet kan met Mac (legio: configureren routers via com-poort, robots aansturen, machine-vision...).
Probeer maar eens een DVD te authoren op Windows? Als je professioneel wil werken dan heb je enkel het peperdure Scenarist van Sonic (nu ReelDVD niet meer bestaat) en dan is DVD StudioPro veel comfortabeler en veiliger (ik werk met beide). Idem video-montage Avid op Windows of Mac of Final Cut Pro. In het begin Apple vervloekt, maar op de Macpro met Final Cut Studio 2 kan ik tenminste snel werken (relatief hoor). Ik werk met beide maar Avid moet vanalles van derden bijleveren om een project van A tot Z te kunnen doen (Avid DVD by Sonic, Boris FX, Sorenson, Cleaner...; neemt niet weg dat Compressor van Apple op niet veel trekt). Surround geluid maken? Op PC moet je Dolby een vermogen betalen en downloaden uit Londen. Op Mac? Gratis porgramma bij Final Cut.
De enige uitzondering is Adobe Creative Suite 4 dat is vergelijkbaar alleen is de integratie op Mac beter (kan ook gemakkelijker uiteraard). Ik werk met Photoshop en Illustrator op Win en Mac sedert jaren en zelf bij gelijke prestaties en functionaliteit blijft Mac aangenamer werken en dat is geen snobisme.
Wat wel opvalt is dat wie van PC naar Mac gaat zelden last heeft van regressie.
Apple Computer a company one loves to hate.