Coffee Splash

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Arno P

Re: Coffee Splash

Bericht door Arno P » za dec 12 2009 9:08 am

San schreef:
Laura schreef:Misschien leuk om die 'iemand op Flickr' even de credits te geven van deze geniale creativiteit
Deze foto heb ik inderdaad toegevoegd aan de 'Coffee Splash Pool' van Siebe op Flickr. Geweldige fotograaf!! Maar het internet staat vol met how to's en filmpjes hoe je een splash maakt. Deze 'geniale creativiteit' is echt niet bepaald een nieuw creatief idee. Stockbureaus staan vol met foto's van koffie splashes, wijn splashes enz.! Ik zie niet waarom ik credits zou moeten geven. Deze foto heb ik toch echt zelf gemaakt.

@ GDP: Ik had een hele pot gezet ;)

Helemaal mee eens. Daarbij heeft degene die de eerste koffie splash heeft gemaakt ook alleen maar met de sluitertijd gespeeld...en moet hij daarvoor credits geven aan degene die de camera heeft bedacht? :mryellow: :huh: :wink2:

Lothian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Lothian » za dec 12 2009 12:44 pm

San schreef:
Laura schreef:Misschien leuk om die 'iemand op Flickr' even de credits te geven van deze geniale creativiteit
Deze foto heb ik inderdaad toegevoegd aan de 'Coffee Splash Pool' van Siebe op Flickr. Geweldige fotograaf!! Maar het internet staat vol met how to's en filmpjes hoe je een splash maakt. Deze 'geniale creativiteit' is echt niet bepaald een nieuw creatief idee. Stockbureaus staan vol met foto's van koffie splashes, wijn splashes enz.! Ik zie niet waarom ik credits zou moeten geven. Deze foto heb ik toch echt zelf gemaakt.

@ GDP: Ik had een hele pot gezet ;)
Een beetje kort door de bocht lijkt mij.
Zelfs de koekjes zijn hetzelfde, evenals de plaats waar de koekjes liggen, lijkt mij duidelijk een kopie.
Vreemd, wanneer ik op jouw site kijk staan daar echt sterke foto's tussen, goed bedacht, mooie composities, dan wil je toch helemaal niet
iemands foto kopiëren?
Afbeelding

San

Bericht door San » za dec 12 2009 1:37 pm

Ik begrijp het probleem niet zo. Ik had in mijn openingstopic al geschreven dat ik het idee niet van mezelf heb, maar van iemand op Flickr.

En waarom ik een foto gezien mijn portfolio zou willen kopiëren? begrijp ik ook niet helemaal. Ik zie een experiment op flickr die ik zelf probeer te doen. Dat is de hele bedoeling overigens van die Coffee Splash Pool op Flickr, een pool vol kopieën als je het zo bekijkt. Dat het geslaagd is of niet, ligt toch dan helemaal aan de verdienste van de fotograaf?

En wat betreft foto's op mijn website .. ik ben al lange tijd lid van stockbureaus .. die fruitfoto's zijn tot in den treure al gedaan. Sommige veel beter, sommige slechter. Het is toch echt de fotograaf die de foto's maakt.

Lothian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Lothian » za dec 12 2009 2:13 pm

Jij maakt een kopie van een foto terwijl jij capabel genoeg bent, althans, lijkt om een eigen idee te bewerkstelligen.
Verder is er geen probleem, heeft iemand dat gezegd?
Wanneer jij dat niet erg vindt, het kopiëren, dan ga je er toch mee door.
Afbeelding

eteuben

Bericht door eteuben » zo dec 13 2009 12:32 am

Erg mooi gevangen, heb zoiets al eens geprobeerd met een ijsklontje in een glas water, maar het resultaat was uiterst slecht. Deze is alsof ie voor een reclamespot gemaakt is... Complimenten. Vind de bewerking ook erg mooi!

San

Bericht door San » zo dec 13 2009 10:26 pm

Dank je wel ..
Ik houd persoonlijk nooit van zwart/wit foto's met daarin een selectie in kleur. Maar vond het in dit geval ook mooi uitkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”