Modelfotografie Eemnes (Verzamel)

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Modelfotografie Eemnes (Verzamel)

Bericht door Riemke » zo dec 13 2009 9:17 pm

Ik denk dat Marco zijn best heeft gedaan om ons allemaal een leerzame middag te bezorgen. Chapeau Marco, want het lijkt me beslist geen gemakkelijke taak, omdat je niet weet wat de voorkennis is van je publiek. Het is wel jammer dat je vanwege de ruimte niet de mogelijkheid had om meerdere opstellingen te maken. Nu was het een beetje dringen om de beide modellen heen. Zoiets is best nog eens voor herhaling vatbaar :D
In vogelvlucht is er aardig wat informatie de revue gepasseerd. Verschillende lichtopstellingen, instellen en lichtmeten, soorten flitsers en flitsdiffusers, softboxen en andere apparatuur, al met al een redelijk compleet overzicht van wat modelfotografie voor mogelijkheden biedt.
Wellicht is het mogelijk om een evt. volgende keer via tethered shooting rechtstreeks naar een laptop te schieten, die met een beamer/scherm verbonden is. Je kunt daarmee m.i. de resultaten van verschillende opstellingen nog duidelijker laten zien.
Shaun heeft zich overigens ook prima vermaakt :D
Tenslotte ook van mij een paar plaatjes van onze beide modellen van deze middag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riemke op wo dec 16 2009 5:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

mboots

Bericht door mboots » zo dec 13 2009 10:34 pm

SwederD70 schreef:
mboots schreef:Niet veel tijd om te reageren, maar sweder, welke instellingen gebruik jij voor unsharp mask? Doe eens 1/10 van die instellingen..
Bij 1/10de hiervan hou je weinig over....? denk ik want dit is wat ik heb toegepast na verkleinen naar 900 pix. Origineel heb ik verder niet verscherpt.
Afbeelding
Je foto is schijnbaar dan al scherp genoeg, deze is gewoon echt over verscherpt hoor, of je verscherpt in camera raw, adobe, capture of wat je ook gebruikt al voordat je de foto bewerkt, en doet het nog eens op het einde.
Dit is gewoon TE..

mboots

Bericht door mboots » zo dec 13 2009 10:42 pm

Riemke schreef:Ik denk dat Marco zijn best heeft gedaan om ons allemaal een leerzame middag te bezorgen. Chapeau Marco, want het lijkt me beslist geen gemakkelijke taak, omdat je niet weet wat de voorkennis is van je publiek. Het is wel jammer dat je vanwege de ruimte niet de mogelijkheid had om meerdere opstellingen te maken. Nu was het een beetje dringen om de beide modellen heen. Zoiets is best nog eens voor herhaling vatbaar :D
In vogelvlucht is er aardig wat informatie de revue gepasseerd. Verschillende lichtopstellingen, instellen en lichtmeten, soorten flitsers en flitsdiffusers, softboxen en andere apparatuur, al met al een redelijk compleet overzicht van wat modelfotografie voor mogelijkheden biedt.
Wellicht is het mogelijk om een evt. volgende keer via tethered shooting rechtstreeks naar een laptop te schieten, die met een beamer/scherm verbonden is. Je kunt daarmee m.i. de resultaten van verschillende opstellingen nog duidelijker laten zien.
Shaun heeft zich overigens ook prima vermaakt :D
Dank je Riemke, ben blij dat je het informatief vond en ben ook blij met je opmerkingen. Hier kan ik wat mee. Het is altijd een nadeel als je ergens naar toe gaat, en niet precies weet wat de omstandigheden zijn. Ik had mijn laptop bij me om tethered te schieten, helaas was ik vergeten aan te geven of er een beamer opgesteld kon worden.
Normaal maak ik zelf veel meer fotos en laat ik die ook zien, bij mijn normale workshops is de groep ook veel kleiner. 6-8 personen tot max 14.
Laatst gewijzigd door mboots op wo dec 16 2009 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma dec 14 2009 1:04 am

Nogmaals Shaun :D

Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Daan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Daan » ma dec 14 2009 9:47 am

4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daan op ma dec 14 2009 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud46
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ruud46 » ma dec 14 2009 12:11 pm

Hier twee van de foto's die ik maakte:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ruud46 op ma dec 14 2009 7:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Guy

Bericht door Guy » ma dec 14 2009 3:44 pm

Hierbij mijn foto's
was voor mij de eerste keer dus ben benieuwd.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Voordat er commetaar op gegeven word :P ik ben me bewust dat er aan de linker kant een donkerder gedeelte is.
denk dat dit vooral te maken had met het aantal personen die stonden te dringen voor een foto haha

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarileenK » ma dec 14 2009 3:55 pm

Heb er ook weer van geleerd. Heel duidelijk en zeker voor iedereen haalbaar met zo'n set.
Hierbij mijn foto's. Het duurde even voordat het me lukte.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 14 2009 4:04 pm

Ligt het aan mij, of zijn bijna alle foto's hier behoorlijk onderbelicht? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daan
Clublid
Clublid

Bericht door Daan » ma dec 14 2009 4:51 pm

5
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daan op ma dec 14 2009 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan
Clublid
Clublid

Bericht door Daan » ma dec 14 2009 4:54 pm

Ik vind ook sommige foto's wat flets .

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma dec 14 2009 5:10 pm

ik zie een dame met heel veel verschillende huidtinten ???? [ zelfs binnen een serie ]
Niemand een grijskaart gebruikt dan ?
ik zag er een door het beeld heen schuiven ?

verder kan ik weinig spannends in ontdekken oftewel redelijke vlakke foto's. [ edit : op een enkeling na ]
tevens is bij sommigen het model niet "afgewerkt" dus alles op de huid van het model is zichtbaar. weet niet of ze daar echt blij mee zal zijn.

Ik weet van marco dat hij behoorlijke meesterwerkjes af kan leveren dus het verbaasd mij zulke vlakke foto's te zien ?

ben benieuwd naar de achterliggende reden hiervan.

Arend

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 14 2009 5:25 pm

Na alle foto's bekeken te hebben vind ik die van Monique veruit de beste.
Wat me wel opvalt is dat man goed op de foto's staat maar de vrouw staat nergen echt goed op, of zie ik dat verkeerd?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » ma dec 14 2009 5:43 pm

KvP schreef:Na alle foto's bekeken te hebben vind ik die van Monique veruit de beste.
Wat me wel opvalt is dat man goed op de foto's staat maar de vrouw staat nergen echt goed op, of zie ik dat verkeerd?

@ KvP :oops: Dankjewel...

Dat wat je zegt klopt hoor, de zoon van Riemke was veel makkelijker te fotograferen.
Ik denk dat het fotograferen van een donkergetint model voor een witte achtergrond toch niet echt makkelijk is, ik had er zelf achteraf gezien ook wat moeite mee.

Groetjes Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma dec 14 2009 6:26 pm

D-90s schreef:
Ik denk dat het fotograferen van een donkergetint model voor een witte achtergrond toch niet echt makkelijk is, ik had er zelf achteraf gezien ook wat moeite mee.

Groetjes Monique
hoezo :?: die zou ik graag wel eens willen horen van je !
meten=weten toch ?
gissen =missen
heb nog nooit problemen ondervonden met mijn [ donkere ] nichtje van 2 op een witte achtergrond.
of hebben we nog onderscheid in volwassen en kind ?

Arend

Edit: verder kom ik nogal wat verschillende sluitertijden tegen...zag zelfs een 1/30ste ergens staan.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”