IJsland

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Geofgraphic

Re: IJsland

Bericht door Geofgraphic » ma feb 08 2010 11:01 am

1 + 2 zijn super!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma feb 08 2010 11:01 am

De landschappen in IJsland zijn mooi, maar ik heb betere foto's ervan gezien. Nee ik word hier niet warm of koud van. Veelal saaie composities. Waarom een vogelfoto in staand formaat??
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » ma feb 08 2010 5:06 pm

Nu ben ik 5 jaar geleden daar ook geweest, ik had nog geen spiegelreflexcamera, gewoon een simpel dingetje.
Een paar foto's van mij staan toevallig in de Topic, Foto's gemaakt met een niet Nikon camera. Misschien komt het je wel bekend voor, maar ze zijn heel anders dan die van jou.
IJsland daar ga ik zeker weer een keer terug maar dan rij ik de Kjöler route door het binnenland.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Jaap
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Jaap » ma feb 08 2010 6:49 pm

Bedankt voor jullie reacties.
Hierbij de antwoorden op jullie vragen.

Ik heb de opnamegegevens toegevoegd bij de foto's.
Bij de opnamen gebruik ik op beide lenzen een uv filter, vooral om de lenzen te beschermen tegen vocht en zand.

Ik ben in juli 18 dagen in IJsland geweest samen met mijn zoon.
We hebben een auto gehuurd en "de" rondweg met de klok mee gereden.
Het weer was, zelfs voor IJslandse begrippen, slecht.
Veel regen en mist gehad, maar wel iedere dag erop uitgetrokken.

Het ijsmeer is bekend van een James Bond film, bij goed weer zou op de achtergrond een grote gletsjer en mooie bergen zichtbaar moeten zijn :-(
Maar de mist en regen gaven het wel apparte sfeer.

Papagaaiduikers hebben we op meerdere plaatsen gefotografeerd.
De opnamens in de serie zijn gemaakt bij de vogelrots bij Vik.
Je parkeert je auto op 30 seconden lopen van de plek waar ik de foto's heb gemaakt.
Rond deze rots leven vele honderden papagaaiduikers, die je soms tot op 5m kunt benaderen.

Jaap.

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door terpie » di feb 09 2010 12:21 am

Die gletser heb ik wel kunnen zien op de achtergrond.
(foto gemaakt met m'n vorige camera, een Minolta :oops: )

Meer IJsland foto's

Afbeelding
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

Tina

Bericht door Tina » di feb 09 2010 5:02 pm

De landschappen in IJsland zijn mooi, maar ik heb betere foto's ervan gezien. Nee ik word hier niet warm of koud van. Veelal saaie composities. Waarom een vogelfoto in staand formaat??
Dit is misschien Off-topic, maar ik vind het erg jammer als er op een dergelijke manier op foto's gereageerd wordt. Kritiek is prima, mits opbouwend, en dat mis ik in dit geval. Als beginner weerhouden opmerkingen. zoals hierboven genoemd, mij om zelf een keer foto's te plaatsen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 09 2010 5:20 pm

Tina schreef:
Dit is misschien Off-topic, maar ik vind het erg jammer als er op een dergelijke manier op foto's gereageerd wordt. Kritiek is prima, mits opbouwend, en dat mis ik in dit geval. Als beginner weerhouden opmerkingen. zoals hierboven genoemd, mij om zelf een keer foto's te plaatsen.
Dat is de manier waarop Martijn zich meestal uitdrukt; hij is erg duidelijk. Gelukkig voegt hij er ook regelmatig tips bij. Iets wat hier wat mij betreft ook niet zou misstaan...

Laat je zeker niet weerhouden van plaatsen. Als iets gebeurt dat je niet bevalt, laat het de moderators dan even weten door op het uitroeptekentje bij zo'n reactie te drukken en even aan te geven wat het probleem is. :idea:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di feb 09 2010 6:21 pm

Ik heb laatst toevallig de IJslandse film Mýrin in het Engels "Jar City" gezien.
Geeft een zeer aparte indruk van het land en is als je in het land geïnteresseerd bent wat mij betreft qua camerawerk zeker de moeite van het bekijken waard.

http://www.imdb.com/title/tt0805576/
Laatst gewijzigd door luc op di feb 09 2010 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di feb 09 2010 6:22 pm

Het aardige van de staande vogelfoto vindt ik nou juist dat hij staande is, waardoor de vogel een vliegtuig boven een landingsbaan lijkt. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen Martijn:-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

GSAndré

Bericht door GSAndré » di feb 09 2010 6:25 pm

Erg fraaie serie !!

Tina

Bericht door Tina » di feb 09 2010 7:24 pm

@Patrick
Bedankt voor de tip, daar kan ik wat mee :wink: !

Jaap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaap » di feb 09 2010 9:13 pm

Tina,

Ik ben ook een beginner en dit was mijn derde plaatsing.
Ik heb al veel geleerd op deze site van reacties die leden elkaar geven op hun foto's.
De mening of iemand iets mooi of saai vindt is heel persoonlijk, ik heb er geen enkele moeite mee als iemand mijn foto's saai vind.
Wel vind ik het jammer dat als iemand een foto niet goed vind, hij/zij dan niet uitlegt waarom het niet goed is.

Op bv mijn eerste plaatsing (zie Vliegshow Oostwold 1 juni 09) heb ik bv van Selcuk en Jur een flink aantal goede en practische technische tips gekregen.
Het is heel fijn dat leden tijd en moeite nemen om anderen te helpen.
Laat je er dus niet vooral niet van weerhouden om je foto's te plaatsen omdat je misschien ook negative reacties krijgt.
Over het algemeen zijn de reacties op dit forum postief, opbouwend en leerzaam.

Foto 7 is door mij bewust vertikaal genomen.
De papagaaiduiker duikt hier van een hoge rots, op de achtergrond zie je (onscherp) een berg, zwart lava strand en de branding met de zee.
Vanwege de achtergrond vind ik foto 7 mooier dan foto 8.

Foto's 1 en 2 vind ik de mooiste foto's die ik op IJsland gemaakt heb, omdat ze bij mij de sfeer van kou, mist en regen oproepen maar toch ook ''iets'' heel moois oproepen van een uniek uitzicht dat ik nog nooit eerder gezien had.

Groet, Jaap.

Tina

Bericht door Tina » di feb 09 2010 9:24 pm

@Jaap
Daar heb je helemaal gelijk in. Is ook wat ik meestal zie en waardeer!
Foto 1 + 2 hebben een hele misterieuze uitstraling vind ik.

rovinge

Bericht door rovinge » di feb 09 2010 11:20 pm

Heel mooi!

1, 2 en 7 vind ik de mooiste. 1 en 2 heerlijk mystiek; nr 7 geeft achtergrond mooi dieptewerking.

Ik denk dat je met hééél vééél foto's bent thuis gekomen ;-)

Roel

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma mar 08 2010 10:20 pm

ALE schreef:Schitterend en adembenemend mooi landschap. Complimenten voor deze serie. Kijk eens voor de grap indien je #2 aan de bovenzijde iets afhaalt zodat de bovenste bergtoppen op 3/4 van de foto komen te staan.
Welk of welke objectieven heb je hier gebruikt? Mis nl je exif info.
Groet,
ALE
Sluit ik me helemaal bij aan!
Ook v.w.betr. #2. Ben je trouwens ook meteen die vignettering kwijt.
Gr.,
Jaap
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”