Nikon D40 kiezen?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dank u Karel, ik kan weer een tegenantwoord geven en zij komen weer met een tegen bericht etc. etc. heeft weinig zinKarel Giesen schreef:Ik snap de discussie niet. Hoezo dure AFS-lenzen? Alle (nieuwe) zoomlenzen zijn AFS-lenzen ...en met name de kitlenzen. Als je een dure prime of een dure, professionele AFS-lens wilt kopen kijk je echt niet naar een D40 body. De D40 body is bedoeld voor instappers. Het is dus een non-discussie. Ik geef Opgezetfan groot gelijk.
groet,
Karel

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik verbaasde me laatst over het feit dat mensen de D40 kopen. de D50 is honderden euro's goedkoper en heeft meer funcites en voordelen. door de komst van de D40 zijn de prijzen van de D50 op de 2ehands markt ook gekelderd. dus ik zou zeggen kijk even op marktplaats naar een ZGAN D50 met objectieven. en je heb er één voor haast dezelfde prijs als een D40 kit
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
lenzen voor de d40

Weet ik zeker heb 'm er zelf net gekocht ( in zoetermeer ), prima lens overigens. En tja ( goede ) lenzen zijn niet goekoop, al hoewel zoek eens op het internet naar een tamron 55-200 mm. Is rond de € 100,00

Re: D40 nooit doen doe maar een D70s
De D50 veel energie gebruiken ??George Fennes schreef: Verder gebruikt de D40/50/80 behoorlijk veel energie vanwege het grotere scherm, dus moet je ook extra batterijen bij kopen om niet zonder de noodzakelijke stroom te zitten.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
energie
Hoi Renske,
Het feit dat de D50 erg veel energie zou gebruiken is al getackelt in voorgaande postings.
Dat schijn erg mee te vallen, maar is absoluut nog niet op het niveau van de D70(s), maar wel zeer acceptabel.
De D40/80 vreten wel energie en daar wordt je niet vrolijk van, ik tenminste niet.
Dus bij deze is het weer rechtgezet en veel plezier met plaatjes maken.
Groetjes George
Het feit dat de D50 erg veel energie zou gebruiken is al getackelt in voorgaande postings.
Dat schijn erg mee te vallen, maar is absoluut nog niet op het niveau van de D70(s), maar wel zeer acceptabel.
De D40/80 vreten wel energie en daar wordt je niet vrolijk van, ik tenminste niet.
Dus bij deze is het weer rechtgezet en veel plezier met plaatjes maken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken