Rode zonsondergang op donderdag 15 april
Re: Rode zonsondergang op donderdag 15 april
Ja, daar langs en links naar beneden het strand op, jij te herkennen aan de hond ?
Nee, die neem ik niet mee.
Ik aan een tondeuse kop
met een zwarte Nomad vest met witte lijnen en statief met camera
Ik aan een tondeuse kop

Ben net even buiten geweest, erg mooi! Alleen jammer van het landschap hier, niet echt mooi. Maar ik zal straks wat foto's plaatsen...
Hier alvast 2 foto's van vanavond. Hij is nog bezig met 250 RAW-files in te laden :mrgreen: dus dat duurt nog wel even. Ik heb er al vast 2 bewerkt waarvover ik wel tevreden ben.

Groeten DAvid

Groeten DAvid

- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Erg mooi David! Leuk die 2e.
click voor mijn foto's op flickr.
Fijne plaat, die 2e! Alleen niet echt rood?
Tom,
Nee dat weet ik
, ik was er wat eerder. Later werd het roder en daar heb ik ook nog wel foto's van.
Nee dat weet ik

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb een uurtje in Zandvoort staan blauwbekken. Was het op zich zeker waard, al had ik er toch wat meer van verwacht. Het waren vooral de wolkenslierten die het apart maakten. Echt rood was het niet. Althans, als ik niet geweten had dat er "wat in de lucht hing" zou mij niets zien opgevallen.
Ik laat nog wel wat foto's zien. Straks eerst maar even inladen en uitzoeken...
Ik laat nog wel wat foto's zien. Straks eerst maar even inladen en uitzoeken...
Het schijnt dat het morgen beter te zien is, maar dat zeiden ze ook van vanavond....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dan zie ik de foto's morgen wel. Morgen kan ik niet, want ik krijg gasten...Daviddvd schreef:Het schijnt dat het morgen beter te zien is, maar dat zeiden ze ook van vanavond....

Vanavond beter
Ik heb gisteren mijn visite afgezegd. Kan het niet nog een keer doen.
Maar ik heb begrepen dat de as wolk nu weg is. Dus dat het beter wordt lijkt mij sterk.
Maar ik moet wel zeggen dat het niet een heel speciale zonsondergang was.
Maar gisteren met André wel wat shots gemaakt. Komen waarschijnlijk in het weekend online. Zijn er zoveel
en ik kan vandaag en morgen niet bewerken.

Ik heb gisteren mijn visite afgezegd. Kan het niet nog een keer doen.
Maar ik heb begrepen dat de as wolk nu weg is. Dus dat het beter wordt lijkt mij sterk.
Maar ik moet wel zeggen dat het niet een heel speciale zonsondergang was.
Maar gisteren met André wel wat shots gemaakt. Komen waarschijnlijk in het weekend online. Zijn er zoveel

- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Iemand al iets gelezen over vanavond? Gisteren kon ik niet dus zou mooi zijn als het vanavond weer een rode zonsondergang is, kan ik ook eens een poging wagen 
UPDATE
op nu.nl een berichtje gevonden:
DE BILT - De wolk as uit de vulkaan in IJsland hing vrijdagochtend rond acht uur boven het hele Noordzeegebied en boven het noordelijk deel van Nederland. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI in de Bilt.
Het ging daarbij volgens de woordvoerder om het op satellietbeelden zichtbare deel van de aswolk.
De wolk beweegt zich met een snelheid van ongeveer 40 kilometer per uur in zuidoostelijke richting en trekt dus langzaam over Nederland.
De zegsman durfde niet te voorspellen hoe lang de aswolk er over zal doen om Nederland te passeren. ''Je weet niet wat er allemaal achter zit"", zei hij.
In de loop van de ochtend wordt meer duidelijk over hoe het weer zich vrijdag ontwikkelt en welke luchtstromingen er dan te verwachten zijn.

UPDATE
op nu.nl een berichtje gevonden:
DE BILT - De wolk as uit de vulkaan in IJsland hing vrijdagochtend rond acht uur boven het hele Noordzeegebied en boven het noordelijk deel van Nederland. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI in de Bilt.
Het ging daarbij volgens de woordvoerder om het op satellietbeelden zichtbare deel van de aswolk.
De wolk beweegt zich met een snelheid van ongeveer 40 kilometer per uur in zuidoostelijke richting en trekt dus langzaam over Nederland.
De zegsman durfde niet te voorspellen hoe lang de aswolk er over zal doen om Nederland te passeren. ''Je weet niet wat er allemaal achter zit"", zei hij.
In de loop van de ochtend wordt meer duidelijk over hoe het weer zich vrijdag ontwikkelt en welke luchtstromingen er dan te verwachten zijn.