Zwaar draaiend hoofd-instelwiel D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Naar Beverwijk, ja gezellig

Bericht door George Fennes » do feb 22 2007 10:45 pm

Frank bel dan even voor een afspraak, anders kunnen ze het wel eens te druk hebben!

Het is vlak bij de beroemde Zwarte Markt.

En strand is vlakbij, dus dat kan dan ook nog wel wat leuke plaatjes opleveren.

Succes ermee en laat even horen hoe het afgelopen is.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Naar Beverwijk, ja gezellig

Bericht door wil » vr feb 23 2007 8:00 am

George Fennes schreef:Frank bel dan even voor een afspraak, anders kunnen ze het wel eens te druk hebben!

Het is vlak bij de beroemde Zwarte Markt.

En strand is vlakbij, dus dat kan dan ook nog wel wat leuke plaatjes opleveren.

Succes ermee en laat even horen hoe het afgelopen is.

zwarte markt alleen weekend open. Maar havens en sluizen IJmuiden, natuur in Spaarnwoude, binnenstad Haarlem, dorp oud Velsen, genoeg plekken voor foto's :wink:

v.alberts

Bericht door v.alberts » vr feb 23 2007 9:58 am

Hey Frank,

Ik heb het ook gehad en heb de camera via mijn dealer naar NSP laten sturen. Buiten de lange wachttijd die vervelend is, is het probleem niet echt op te lossen. Het schijnt zo te zijn dat je zweet in het rubber trekt van je grip. Hierdoor laat het zich minder goed verkleven aan de body. Door het gewicht van de camera schuift het vervolgens langzaam omhoog zodat het je instelschijf blokkeert. Nikon vervangt het rubber EN: Na drie maanden ben je helaas weer net zover!

Het verhaal van dat zweet is per persoon verschillend, maar wat het voor mij bevestigd is dat ik het ook bij mijn F5 had zelfs bij mijn F4 en bij mijn D1h... Allemaal dezelfde soorten bekleding waarbij de één geen centje pijn heeft en de ander steen en been klaagt!

Een stukje wegsnijden wordt straks toch wel een optie, in beverwijk doen ze dat namelijk niet voor je, daar blijven ze het rubber steeds vervangen.

Succes ermee!

Gr. Vincent

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr feb 23 2007 12:33 pm

Het komt me met moeite uit het toetsenbord:
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de Nikon-producten steeds minder goed doordacht worden gebouwd.
Plastic wieltjes die aanlopen tegen opschuivende rubberbekleding, allemachtig. Alsof er van uit wordt gegaan dat het maar kort mee hoeft.
Hoewel, aan de rubber-achtige bekleding van mijn F90 uit 1992 te zien, werd het toen ook al veel minder. Die bekleding is namelijk vrijwel verdwenen. Zal wel vervangen kunnen worden, maar het moest natuurlijk niet nodig zijn.
Jammer hoor. Als ze de slag om de toppositie met anderen aan willen gaan, zal er ook op dat vlak het een en ander moeten verbeteren.
Maar ik denk dat de uitvoering van de camerabody en de knopjes en wieltjes het sluitstuk wordt van het kostenplaatje, omdat de digitale techniek eigenlijk veel duurder is dan de verkoopprijs kan rechtvaardigen.
Ik krijg al geen allesoverheersende indruk van kwaliteit als ik een D80 of D40 in de handen gedrukt krijg, maar dat ook de D200 nu al zo in beeld dreigt te komen...
Maar deze overdenkingen even geheel terzijde, ik besef dat ik op het dunne lijntje tussen topic en off-topic balanceer. Ik weet immers ook geen oplossing voor het aanloopprobleem van het wieltje.
Met vriendelijke groet, E.M. de Klerk

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » vr feb 23 2007 12:50 pm

ja het beroemde zweetverhaal. Geen broodje aap maar helaas echt waar. Tijdens een studiedag van medisch fotografen bij Inca bevestigd. Komt alleen in Europa voor en wordt geweten aan andere zweet samenstelling.
In Japan kennen ze probleem niet. Dus alle dagen vis en rijst eten en probleem is opgelost. :lol:
Hebben andere merken dit probleem eigenlijk ook? Lijkt toch op te lossen door andere lijmsoort te zoeken om bekleding te plakken.

George Fennes
Clublid
Clublid

Zweet

Bericht door George Fennes » vr feb 23 2007 1:29 pm

Wil schreef:

Code: Selecteer alles

ja het beroemde zweetverhaal. Geen broodje aap maar helaas echt waar. Tijdens een studiedag van medisch fotografen bij Inca bevestigd. Komt alleen in Europa voor en wordt geweten aan andere zweet samenstelling. 
In Japan kennen ze probleem niet. Dus alle dagen vis en rijst eten en probleem is opgelost.  
Hebben andere merken dit probleem eigenlijk ook? Lijkt toch op te lossen door andere lijmsoort te zoeken om bekleding te plakken.
We kunnen natuurlijk dit verhaal plaatsen op een Canon site en kijken of ze daar problemen mee hebben en wat daar de oplossing voor is.

Blijf het objectief bekijken

Frank771
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank771 » vr feb 23 2007 2:36 pm

Dat 'transpiratieprobleem' zou ik mij iets bij kunnen voorstellen, al blijft het natuurlijk een vreemd iets!
Zoals het er nu voorstaat, ga ik donderdag a.s. naar Nikon, en na een telefoontje te hebben gepleegd, is een afspraak maken niet nodig, volgens een vriendelijke dame.
George en Wil, nog bedankt voor de suggesties! :wink:
Uiteraard laat ik even weten hoe het afgelopen is.
Even off-topic:Heb deze week als back-up een gebruikte D50 gekocht, met een genot om aan het 'wieltje' te draaien :) Alles nog lekker soepel draaiend. :wink:
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

Frank771
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank771 » vr mar 02 2007 7:56 am

Gisteren (donderdag) naar Beverwijk geweest met m'n D200. Ze wisten van mijn komst af, aangezien ik vooraf gebeld had. Het probleem werd voorgelegd maar nu hadden ze via de telefoon begrepen dat het om een zwaar-draaiend secundair wiel ging, en niet om het hoofdinstelwiel. :x
Dit was niet een klusje om op te wachten, maar een alleraardigste dame heeft het nog wel geprobeerd om hem eventueel s'avonds gerepareerd weer op te halen, maar helaas...... Er waren teveel wachtenden en het schijnt toch nog een beetje werk te zijn om dit wiel te demonteren en alles weer in elkaar te zetten. Een stroef-draaiend secundair wiel,(wat dus aan de voorkant vd camera zit) is dus makkelijker te verhelpen, en kan men vaak wel op wachten. Uit dit alles is wel te concluderen, dat ze geen abnormale achterstand hebben in de reparaties.
Ik kon hem dit weekend niet missen, dus ik heb hem maar weer meegenomen en ga nog maar een keer (!) terug vanuit Enschede!
Derhalve moet ik zeggen dat men de klanten (wat mij betreft) wel een stuk klantvriendelijker helpen dan bij Inca.
Verder had ik m'n D50 meegenomen voor een nieuw rubber kapje waar de uitgangen voor o.a. usb zitten. Deze hadden ze op voorraad en kostte maar liefs 5,83Euro incl! Dit viel mij dus 300% mee, aangezien losse onderdelen vaak schreeuwend duur zijn.
Wordt vervolgt. :wink:
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » vr mar 02 2007 9:30 am

tja bij dit wiel zit geen rubber :oops:
Dus als je het draadje goed gevolgd had over de rubberproblemen was communicatie probleem met Beverwijk misschien te voorkomen geweest. :wink:
Hopelijk heb je wel mooi foto's omgeving kunnen maken.

Frank771
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank771 » vr mar 02 2007 11:22 am

wil schreef:tja bij dit wiel zit geen rubber :oops:
Dus als je het draadje goed gevolgd had over de rubberproblemen was communicatie probleem met Beverwijk misschien te voorkomen geweest. :wink:
Het wiel waar het om gaat is het 'HOOFDINSTELWIEL', wat ook zo omschreven staat in de beschrijving(en). Dit wiel zelf is van rubber!
Ze hebben ook zelf toegegeven dat ze zich vergist hadden, maar dat ook vaak bij de aangeboden reparaties verkeerde benamingen aan diverse onderdelen werden gegeven :oops: , vandaar.............
Inderdaad een paar leuke foto's geschoten op het (zeer winderige)strand!

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » vr mar 02 2007 11:41 am

Frank771 schreef:
wil schreef:tja bij dit wiel zit geen rubber :oops:
Het wiel waar het om gaat is het 'HOOFDINSTELWIEL', wat ook zo omschreven staat in de beschrijving(en). Dit wiel zelf is van rubber!
Ze hebben ook zelf toegegeven dat ze zich vergist hadden, maar dat ook vaak bij de aangeboden reparaties verkeerde benamingen aan diverse onderdelen werden gegeven :oops: , vandaar.............
Inderdaad een paar leuke foto's geschoten op het (zeer winderige)strand!
maar wel een mooi zonnetje enkele uren gisteren 8)
probeer volgende keer vissershaven IJmuiden, kan je ook lekker vis eten :D route veerboot naar NewCastle volgen.

Frank771
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank771 » do mar 22 2007 1:12 pm

Zoals gezegd heb ik de camera naar Beverwijk opgestuurd met een duidelijke klachtomschrijving op donderdag 15maart j.l.
De exacte reparatieduur konden ze niet bevestigen (wat misschien te begrijpen is) maar ik heb hem al terug!! En dat met een zalig-licht-draaiend-hoofdinstelwiel (en secundair wieltje). :)
Ze hebben het achterste instelwiel vervangen en het griprubber(dit dus ivm het secundaire wiel aan de voorkant), dit alles onder garantie.
N.a.v. verschillende berichten, dat het wel eens lang zou kunnen gaan duren, vind ik dit een enorme opsteker voor Nikon! Wat ze mij voorheen wel gezegd hebben, is dat men vanaf de D200, de reparaties enigzins met voorrang behandelen, aangezien deze voor de professionele camera wordt aangezien.
Mar goed, ik ben DIK tevreden en heb ze dit even laten weten via een telefoontje, wat ze (ook) in volle tevredenheid hebben ontvangen.
Eerlijkheidshalve moet ik uiteraard in overweging nemen dat dit misschien niet de moeilijkste reparatie is, maar hij moest wel helemaal uit elkaar. :wink:

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » do mar 22 2007 5:01 pm

Vandaag mijn D200 ook teruggekregen, rubber los bij secundaire instelwiel en een dooie pixel op de sensor (yuck!).
Vorige week dinsdag ingeleverd bij de fotozaak om de hoek en gisteren een telefoontje dat ie terug was. (Maar ik was te laat uit bed om hem gisteren nog op te halen.)
Rubber weer vast en zo te zien geen dooie pixel.
En nog net onder garantie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

artto

Bericht door artto » za mar 24 2007 7:02 pm

was van plan binnenkort de 200 aanteschaffen, maar als ik deze perikelen zoal lees..! ik eet wel veel rijst&vis trouwens, daardoor zou mijn transpiratie gehalte minder kunnen zijn..
de D200 is in feite zeer snel op de digitale markt gebracht. het testveld zijn wij dus. alle makkes en sores noteren ze heus wel bij Nikon, maar wij(de Nikon consument) zit dan wel met de uitwassen van niet geteste resultaten van hun product. (schrik niet, speelt in alle geledingen van de industrie)
voordat een product "allround" is, zoals de firma het heeft bedoeld, zijn we vele jaren van praktisch gebruik verder. om een Nikon body te noemen, die uiteindelijk ultiem moet werken zoals Nikon het in haar vaandel zou willen zien is de analoge F6. dus nu een Digi-body! ala de F6!
moet ik daar op wachten, nee dus, aanschaffen die 200, met al haar perikelen! (zij wordt steeds goedkoper trouwens, komt dat toch door die rubber problemen??)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za mar 24 2007 10:18 pm

Ik heb geen centje last van dat loslopend rubber. Bedenk wel: op een forum hoor je alleen de klachten, degenen die geen problemen hebben melden zich niet zo snel.
Kopen dus die machine!

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”